Velký objev na Marsu? Na povrchu rudé planety se možná nacházejí organické soli

Tým vědců z NASA se domnívá, že na povrchu Marsu objevil stopy organických solí. Pokud tomu tak skutečně je – a zde je nutno upozornit, že vědci dosud nevyloučili jiné možnosti – zvýšilo by to důvěryhodnost hypotézy, podle níž se na rudé planetě kdysi mohly vyskytovat nějaké primitivní organismy.

Podle článku publikovaného v žurnálu Journal of Geophysical Research: Planets jsou tyto soli v podstatě zbytky organických sloučenin, které by teoreticky měly být schopné podporovat mikrobiální život.

Určit, zda se jedná o organické, nebo naopak anorganické soli, ovšem vůbec není jednoduché. V tomto případě se badatelé spoléhají na nástroje roveru Curiosity: konkrétně Sample Analysis at Mars (SAM) a Chemistry and Mineralogy Instrument (CheMin).

Z dostupných informací plyne, že SAM poskytl nepřímé doklady o organických solích, ale CheMin je ještě musí ověřit.

„Snažíme se odhalit miliardy let organické chemie,“ uvedl hlavní autor studie a geochemik NASA James Lewis v tiskové zprávě. „A v tomto organickém záznamu může být konečná cena: důkaz, že na rudé planetě kdysi existoval život.“

Diskuze (6) Další článek: Build 2021: Windows na 1,3 miliardách PC, nový jazyk, který píše A.I. a nadace s Linuxem