Vesmír se rodí stále dokola. Dokazují to tzv. Hawkingovy body, tvrdí celebrita kosmologie Roger Penrose

jirik66  |  27. 08. 2018 11:37  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Tato teorie se mi velmi líbí. K tomu si ještě myslím, že těch cyklicky zanikajících a vznikajících Vesmírů je mnoho. Náš Vesmír je jen jeden z mnoha, a někde daleko předaleko právě nyní probíhá Velký třesk. Jen nevím, zda je možné proniknout z jednoho vesmíru do druhého. Ale tak nějak v hloubi duše doufám že ano, neboť si nemyslím že každý vesmír má nějaké pevné a nepřekonatelné hranice. Takže úkol pro lidstvo je jasný - najít způsob, jak ještě před Velkým krachem opustit náš Vesmír a přestěhovat se do jiného …

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  27. 08. 2018 13:32  |  Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

To samozřejmě nenapadlo jenom Hawkinga, ale kde koho.
I zde o tom čtenáři již několikrát psali, že jsme uvnitř červí nebo černé díry.
I ve Spacetime Odyssey se spekuluje o vzniku vesmíru uprostřed černých děr.A co se týče vzniku vesmíru, je starý jenom 13,7 mld let a velký kolem 90 mld let.
V televizi tento nesoulad vysvětlovali černou dírou uprostřed černé díry. Prostě spoustou černých děr a to i v sobě navzájem.Pro Jirku66, který dostává plus :
Současný výklad astronomických pozorování ukazuje, že stáří vesmíru je 13,75±0,17 miliardy let[6] a že průměr pozorovatelného vesmíru je minimálně 93 miliard světelných let čili 8,80×1026 metrů.

27. 08. 2018 15:31 | Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106

Koho zaujíma táto problematika odporúčam knihu Matematický vesmír (Moje pátrání po nejhlubší podstatě reality) od Maxa Tegmarka. Najlepšia kniha na túto tému s akou som sa stretol.

27. 08. 2018 16:25 | Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

On je sice celebrita, ale poněkud kontroverzní. Už párkrát jeho články stáhli, protože se ukázalo, že k závěrům jeho tým dospěl poněkud nestandardním způsobem. Takže zrovna u něj bych byl dost opatrný. Nejde o to, která teorie se nám líbí, ale o skutečné důkazy. Mně se líbí ta o multi-vesmíru, ale to ještě neznamená, že je správná, nebo nesprávná. Ty jeho důkazy ihned rozporovala spousta astronomů, protože se dají vyložit i mnoha jinými způsoby, takže to, že mají důkazy je opět velmi přehnané.

27. 08. 2018 17:09 | Linux Mozilla 52.9

..ono je to taky záležitostí pozorovatele..
podle mojí teorie nejspíš "čas" od .. do .. "proběhl" a "současnost" je jen prostě projekce z pohledu pozorovatele v množině vesmírů, který se mění s nejvyšší pravděpodobností z pohledu pozorovatele uvnitř množiny částic každý planckův čas.. takže otisky "supermasivních událostí" můžou bejt klidně ve vesmíru od velkýho třesku až do .. ∞

27. 08. 2018 23:50 | Android Chrome 68.0

Vite co me zase neda spat? Proc je nejaka hmota, prostor a cas? Vim velky tresk ale kde se vzala ta hmota? Uprostred niceho? Co kdyz je vsechno vlastne uplne jinak nez se zda nez si myslime? Treba vubec to co vidime ani neexistuje ani my a je to jen nejaka ,, projekce,, . Kdyz se vzdy nad timhle zamyslim je to desivy. Pripadne co kdyz jak tu psalo vic lidi je velkych tresku miliardy a miliardy a k tresku dochazi uplne bezne vsude v dalekem prostoru. Proc se to deje ma to nejaky smysl vsechno? ... Co kdyz jsme v nejaky absolutne malinky ,,bubline,, ktera nam lidem se zda nepredstavitelne obrovska, ale rekneme z pohledu z venku je nas vesmir jen nejakej mikro atom (podobne jako kdyz se my divame na castici v mikroskopu) a kolem jsou biliony dalsich a co je dal? V cem se nachazime? Tohle vsechno zni strasne blaznive, nepredstavitelne a zaroven desive ale zkuste si to predstavit... Jen moje uvaha vecer pred spanim

Ředitel ČTÚ  |  28. 08. 2018 13:22  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Jedno je jisté, nevíme vůbec nic, jen se něco domníváme. Z tohoto pohledu jsou texty předřečníků zcela bezcenné jako i můj, ale já aspoň jsem schopen sebereflexe.

JP77  |  28. 08. 2018 23:06  |  Android Chrome 59.0

klidne at vesmir stvori buh, ale nic to neresi. jak muze existovat vesmir, jak muze existovat buh a jak by mohlo nic neexistovat. vubec zadna moznost me nedava smysl. prej treba buh nemusel vzniknout, protoze byl vzdycky, proto schvalne vynechavam cas a nepisu o vzniku neceho, ok nevim co je cas, ale jak je mozny ze neco existuje? fyzika to prej nevyresi a meditace jo, vypnuti smyslů a myšlení a ze pak je vidět podstata vesmiru. tak snad to dokaze nekdo koho znam a ne jen nekde v nepalu.

DaFyno  |  28. 08. 2018 23:10  |  Android Chrome 68.0

No dost se tady zmiňuje několik vesmírů a multivesmírů ale co když je pouze jeden vesmír? A velký třesk je pouze jeden z výbuchu které se ve vesmíru dějí běžně a je to pouze o měřítku a v tomto případě je to tak velké že prostě naše technologie nedokáže vidět dál. Poslední co dokážem vidět je relikvni záření (hranice toho výbuchu) ale neznamená že to je konec vesmíru. Tady když něco vybouchne ( granát, bomba a td.) tak to má svoje hranice a čas po který to trvá ale je to v našem světě a ten výbuch není hned noví svět je to součástí našeho světa. Stejně tak velký třesk není pouze náš vesmír ale je součástí mnohem většího vesmíru kde těch výbuchu (velkých třesků) může být mnohem víc. Proč musí být hranice vesmíru hranice toho výbuchu (velkého třesku)?

29. 08. 2018 13:17 | Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106

Dovolím si přidat svůj názor. Vesmírů je nekonečné množství. Vznikají a zanikají mnoha nám dosud neznámými způsoby. Některé se srazily. Některé, jako ten náš, se už také srazily. Ovšem tak, že to vypadá, jako by se srazily mnohaúrovňové křižovatky, každá s jinou souřadnicovou soustavou. Proto se navzájem nevidí a jeví se jako temná hmota - pozůstatky vzniku a zároveň pozůstatky srážky.
.
Náš vesmír zanikne kvantovým skokem, nejspíš zase do jedné superhmotné černé díry. A to tehdy, až černé díry v našem vesmíru budou dostatečně hmotné, aby kvantově spustily tento pro náš vesmír smrtelný skok.
.
Z toho plyne, že před naším Velkým Třeskem skutečně nebylo nic, ale to nic je pouze hmota v jiném stavu. V kvantovém stavu - jako superhmotné malé nic. Říkat, že před Velkým Třeskem nebylo nic, je vítr do plachet pro náboženství, které hledá právě takovéto mezery ve vědě. Tam, kde se věda ještě nedostala, tam náboženství umísťuje Nebesa a nekonečný život, kde se houje, chlastá a uctívá despotického vládce Boha, kterému se nikdo nesmí protivit.

29. 08. 2018 18:08 | Linux Chrome 68.0.3440.106

Zahulte si DMT a sami zjistíte, že tento vesmír není jedinný.

03. 09. 2018 21:12 | Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106