Vesmírná observatoř Gaia se štěstím našla hvězdy, které ze Země nejsou vůbec vidět

Názory k článku

dolph1888  |  07. 02. 2020 18:20  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Červených trpaslíků je zřejmě plný vesmír a půjde dle všech modelů / zjištění o jednu z nejpočetnějších skupin hvězd. Sice mají dlouhý život, pomalu promíchávaní vodík, nemohou zažehnout fúzi helia v podstatě se pomalu smršťují, ale aby jejich planety mohly mít vodu v kapalném stavu a další nám vhodné podmínky pro život, musí být velmi blízko hvězdě. Což znamená krátkou oběžnou dráhu a značné množství záření dopadající z hvězdy, které vše sterilizuje. Hrozí také vázaná rotace - smrtící kombinace. Svítí sice stabilně a velmi dlouho, ale díky způsobu vyzařování jsou časté turbulence, kdy je planeta ještě více bombardována nebezpečným zářením / částicemi.
> Spolehl bych se raději na náš typ hvězdy - žlutého trpaslíka a ideálně osamoceného, binární systémy (na rozdíl od sci-fi) nejsou terno, stabilitou neoplývají a většinou to odnesou planety ne hvězdy.

07. 02. 2020 18:31 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 79.0.3945.131