Vesmírná technika: Experiment Matrjoška na ISS sledoval záření. Měl umělé orgány a lidské kosti

Na Zemi sice dokážeme nasimulovat mnoho situací a různých typů záření, stále ale máme mezery a tak jediný způsob, jak testy provést, je přímo na místě – tedy konkrétně ve vesmíru. Jedná se třeba o ionizující záření. Na ISS tak proběhlo několik radiačních testů a my se dnes zaměříme na konkrétní experiment Matrjoška. Základem bylo polyuretanové tělo se simulanty lidských orgánů a s lidskými kostmi. Kdy, jak a proč experiment probíhal, se dozvíte v dnešním díle Vesmírné techniky.

Pořad vychází ve spolupráci s Mall.tv a Kosmonautix.cz

Podívejte se na další díly pořadu Vesmírná technika:

Diskuze (2) Další článek: Výroba GeForce RTX 3070 už běží naplno, unikly fotky z továrny

Témata článku: Technika, Video, Vesmír, Věda, Kosmonautika, Vesmírná technika, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Experiment, Skafandry, SLE, Záření, ISS, Kost, Orgán, Kos

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru