Vesmírné zprávy: Lidstvo je na ISS bez přerušení už 20 let

31. října roku 2000 odstartovala z kosmodromu Bajkonur loď Sojuz modul, který se stal zárodkem pro Mezinárodní vesmírnou stanici. Od té doby lidé tento komplex neopustili. Během 20 let své existence přivítala na 241 osob z 19 různých států světa.

V roce 2023 má na Měsíc vyrazit americké vozítko Viper. Cílem má být prozkoumání rozložení ledu na povrchu. Bude se pohybovat i v trvale zastíněných kráterech.

Pořad vychází ve spolupráci s Mall.tv a Kosmonautix.cz

Podívejte se na předchozí díly Vesmírných zpráv:

Podívejte i na náš další seriál Vesmírná technika:

Diskuze (21) Další článek: Intel představil grafickou kartu iris Xe Max. Je určena pro lehké a tenké notebooky

Témata článku: Video, Vesmír, Technika, NASA, Kosmonautika, Vesmírné zprávy, Raketa, Mezinárodní vesmírná stanice, Měsíc, Sojuz, ISS, Viper, Přerušení, Vesmírná zpráva, Lidstvo, Kosmodrom Bajkonur

Lepší než AMD? Jaké jsou procesory Intel Core 13. generace Raptor Lake

Intel představil novou, 13. generaci procesorů Core s označením Raptor Lake. Opět se nejprve zaměřil na nejvýkonnější modely, ty levné přijdou později.

ProcesoryIntel

Recenze hry Mario + Rabbids: Sparks of Hope. Na pohled jednoduchá tahovka, která nabízí spoustu možností

Ubisoft podruhé dostal do rukou licenci na Maria, kterou opět zkombinoval s šílenými králíky. Jak se vydařilo pokračování jejich tahové strategie?

Mario + Rabbids: Sparks of HopeNintendo SwitchRecenze