Vesmírné zprávy: Přichází renesance turistických letů na ISS

Mezi roky 2001 a 2009 se na ISS podívalo 9 platících turistů, pak měli několik let smůlu. Letos se jich tam ale chystá hned několik. První by měli odstartovat 5. října na lodi Sojuz režisér Klim Shipenko a herečka Yulia Peresild. Na stanici stráví jen pár dnů, během kterých budou natáčet záběry pro film.

Americká sonda ORISIS-REx vyrazila 10. května zpět k Zemi. Opustila tak planetku Bennu, u které byla od přelomu let 2018 a 2019. Ukrývá v sobě zachycený materiál, který budou vědci následně zkoumat.

Podívejte se na nedávné díly Vesmírných zpráv:

Váš názor Další článek: AMD možná už v červnu představí aktualizované Ryzeny 5000 „XT“. Očekává se prolomení hranice 5 GHz

Témata článku: Vesmír, Video, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Vesmírné zprávy, Vesmírná turistika, Let, ISS, Sonda, Režisér, Renezance, Vesmírná zpráva

Fanouškovské Halo na Unreal Enginu 5 vypadá skoro lépe než originál