Vesmírné zprávy: SpaceShipTwo Unity vynesla šest lidí do 86 kilometrů

11. července se firma Virgin Galactic se dočkala značného úspěchu. Její loď SpaceShipTwo Unity totiž vynesla šest lidí do výšky 86 kilometrů. Posádku tvořili dva piloti a čtyři cestující, všichni zaměstnanci firmy. Nechyběl ani zakladatel, Richard Branson.

Dosažená výška znamená, že letoun vystoupal na hranici kosmického prostoru. Ale pouze pokud se díváme na americký limit, který činí 50 mil. Mezinárodní hranice leží až ve výšce 100 kilometrů.

Podívejte se na nedávné díly Vesmírných zpráv:

Váš názor Další článek: Linux Mint 20.2 má dlouhou podporu a nové funkce

Témata článku: Video, Vesmír, Vesmírné zprávy, Vesmírná turistika, Virgin Galactic, Výška, Hranice, Firma, Kosmický prostor, Vesmírná zpráva, Richard Branson, Kilometr

Nové studio That

Nové studio That's No Moon je složeno z veteránů světa Playstation i Bungie

Talentovaní lidé z projektů jako Call of Duty, The Last of Us, God of War či Destiny spojí síly pro originální singleplayerový zážitek.

Oto Schultz
Akční adventuraByznys
Youtuber vyhrál sázku nad fyzikem. Vozidlo poháněné větrem opravdu může jet rychleji, než je rychlost větru

** Může se objekt poháněný větrem pohybovat rychleji než vítr? ** Youtuber Muller tvrdí, že ano. Fyzik Kusenko, že nikoli ** Uzavřeli proto sázku o deset tisíc dolarů. Jak to dopadne?

Fyzika
Oko, do duše okno: Velikost zornice prozrazuje úroveň inteligence

** Kdo má širší zornice očí, má i výkonnější mozek ** Projeví se to při řešení nových problémů nebo při intenzivním soustředění ** Příčinou je zvýšená produkce norepinefrinu v mozkovém kmeni

ZrakMozek
Před 32 lety se začalo rodit Bluetooth. Znáte význam jeho tajemného loga?

** Bluetooth se mělo stát univerzálním rádiovým protokolem ** Univerzalita mu zůstala, v rychlosti jej ale překonalo Wi-Fi ** Jeho symbol a název sahá až do 10. století