Vesmírné zprávy: Webbův teleskop poletí před Vánoci

Agentury NASA a ESA společně s firmou Arianespace oznámily velmi důležité datum. A to den, kdy odstartuje raketa Ariane 5 s dalekohledem Jamese Webba. Stane se tak 18. prosince. Dalekohled je unikátní svou velikostí – primární zrcadlo má průměr 6,5 metru.

Na floridský kosmodrom dorazila konstrukce, která je určena pro rampu, z níž bude startovat raketa od Blue Origin. Sloužit bude k optimálnímu vztyčení nosiče na rampě.

Podívejte se na nedávné díly Vesmírných zpráv:

Váš názor Další článek: Ručičky hodinek budeme posouvat dalších pět let. Vláda schválila pokračování letního času

Témata článku: Video, Vesmír, Dalekohledy, Vesmírné zprávy, Blue Origin, Teleskop Jamese Webba, ESA, JWST, Ariane, Raketa Ariane, Webb, Vesmírná zpráva, Teleskop, Webbův teleskop, Zrcadlo, Rampa, Arianespace, James Webb, Dalekohledy na Heureka.cz

Jak dobře vybrat tiskárnu. Kdy se vyplatí laserová a kdy je lepší tankový inkoust