Vesmírný dalekohled Jamese Webba by mohl objevit mimozemský život. NASA už má plán, jak na to

Vesmírný dalekohled Jamese Webba (JWST) je dostatečně výkonný na to, aby dokázal přímo zobrazovat jednotlivé exoplanety obíhající kolem vzdálených hvězd. Díky tomu bychom mj. konečně mohli objevit mimozemský život.

Astronomové z NASA a dalších institucí navrhují, abychom pomocí dotyčného teleskopu hledali planety, v jejichž atmosférách by bylo možné detekovat stopy chlorfluoruhlovodíků (CFC).

Právě používáním skleníkové plynů typu CFC lidstvo vytvořilo díru v ozonové vrstvě Země, takže podle odborníků jde o jasný ukazatel přítomnosti industrializované civilizace.

Tým dokonce již i identifikoval dobrý první cíl pro pátrání po CFC: TRAPPIST-1, systém složený z několika planet obíhajících kolem červeného trpaslíka vzdáleného pouhých 40 světelných let.

„CFC jsou pozoruhodným příkladem technosignatury na Zemi a detekci CFC na planetě, jako je TRAPPIST-1e, by bylo obtížné vysvětlit pomocí jakýchkoli biologických nebo geologických astributů, které dnes známe,“ argumentuje.

Diskuze (7) Další článek: Vývoj Windows 12 v březnu neodstartuje. Jedenáctky nejsou ani půl roku staré (komentář)

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Astronomie, Dalekohledy, Teleskop Jamese Webba, Exoplanety, Mimozemský život, JWST, CFC, Vesmírný, Dalekohled, Vesmírný dalekohled, Planeta, Hvězda, James Webb, Dalekohledy na Heureka.cz

Na internetu kolují obrázky z PC verze Spider-Mana. Ukazují hru bez příkras

Jak vypadá PC verze jedné z nejpopulárnějších superhrdinských her posledních několika let?

Insomniac GamesMarvel's Spider-Man

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru