Vesmírný dalekohled Jamese Webba by mohl objevit mimozemský život. NASA už má plán, jak na to

Vesmírný dalekohled Jamese Webba (JWST) je dostatečně výkonný na to, aby dokázal přímo zobrazovat jednotlivé exoplanety obíhající kolem vzdálených hvězd. Díky tomu bychom mj. konečně mohli objevit mimozemský život.

Astronomové z NASA a dalších institucí navrhují, abychom pomocí dotyčného teleskopu hledali planety, v jejichž atmosférách by bylo možné detekovat stopy chlorfluoruhlovodíků (CFC).

Právě používáním skleníkové plynů typu CFC lidstvo vytvořilo díru v ozonové vrstvě Země, takže podle odborníků jde o jasný ukazatel přítomnosti industrializované civilizace.

Tým dokonce již i identifikoval dobrý první cíl pro pátrání po CFC: TRAPPIST-1, systém složený z několika planet obíhajících kolem červeného trpaslíka vzdáleného pouhých 40 světelných let.

„CFC jsou pozoruhodným příkladem technosignatury na Zemi a detekci CFC na planetě, jako je TRAPPIST-1e, by bylo obtížné vysvětlit pomocí jakýchkoli biologických nebo geologických astributů, které dnes známe,“ argumentuje.

Diskuze (6) Další článek: Vývoj Windows 12 v březnu neodstartuje. Jedenáctky nejsou ani půl roku staré (komentář)