Vesmírný dalekohled Jamese Webba stál 10 miliard dolarů, přitom má jen 68GB SSD. Zaplní ho za den. Proč?

23. 07. 2022 11:19

Podstatnější je rychlost přenosu dat na Zemi. Na dalekohledu může být uloženo co chce, pokud to nemáme na Zemi, tak jsou nám paměťové kapacity někde ve vesmíru zcela k ničemu.

23. 07. 2022 15:35

Kdyby tam byl velkej, tak by to nenechavi neprizpusobivi emzaci ukradli

23. 07. 2022 18:22

Pro zajímavost, Hubble má disk o kapacitě 3 GB (jistě, tam šlo na rozdíl od Webba udělat 2x upgrade).

23. 07. 2022 18:45

vacsi treba nebude, uz teraz je webb rozstrielany mikrometeoritmi nad to co s cim sa pocitalo. od zivotnosti hubbla to bude mat velmi daleko

23. 07. 2022 19:24

Pri tom, jak vysoke je vypalne Ochrannemu svazu zlodejskemu, neni divu, ze to s velikosti SSD nechteji prehanet. ;o)

23. 07. 2022 19:34

"vesmírný dalekohled za 10 miliard dolarů má jen 68GB SSD"...... Javůrkova "novinařina" na odborném webu.

23. 07. 2022 23:28

Když si dnes koupím auto z roku 2010, nestačím se divit, co lidi uspokojilo za informační systém. Naprostý muzeum... natož pak auto z roku 2003.
Když mi kamarád ukazoval před půl rokem novýho citroena (nějaký jakože luxusnější suv), divil jsem se úplně stejně
-------------------------
Pokud zvládá vše bez problémů odesílat a neměl bych k tomu jiný důvod, nedal bych tam větší paměť ani dnes.

24. 07. 2022 09:59

Ona je taky otázka, kolik toho fakt reálně zvládne za den nasnímat. Pokud proběhne expozice pár minut a uloží se to, je to jiné, než když bude snímat půl dne a pak to uloží. Tedy jaké je teoretické maximum generování dat za den a jaké pak bude skutečné.
Ale věřím, že ti lidi vědí daleko líp než my, k čemu to je a co je potřeba a jestli to stačí nebo ne:)

24. 07. 2022 11:31

Takže je jasné, že má akorát tak velké úložiště, jaké potřebuje. Gratuluji k perfektní optimalizaci! I když u tak drahého zařízení bych to i čekal. 🙂

25. 07. 2022 09:29

hlavně jestli to má někde venku USB 3.1, až se pokazí, přiletí astronaut a jen zastrčí novou flešku ...

26. 07. 2022 13:46

Drobné odkrytí, proč je osídlení vesmíru a cestování v něm prakticky neřešitelná situace.Prostě loď, která by měla cestovat vesmírem 100let, je nerealizovatelný projekt. Než to někam doletí, zestárne to do nepoužitelného stavu, nekompatibilní s čímkoliv provozovaným na zemi.Ten, kdo vytvořil vesmír, to vymyslel dobře. Cestování mezi slunečními soustavami, natož napříč galaxií, prostě je a vždycky bude sci-fi.

Megatest 11 notebooků pro studenty