Metan má vyšší hustotu, Mnohem větší hustotu, Methan 422g/L vs Vodík 70g/L, takže pokud by bylo potřeba paliva stejná, potřebuje 6* větší nádrž na vodík (a o něco menší na kyslík)
stejné množství energie narveš do mnohem menší nádrže. To při rozdílu teoretického maxima Isp 459s pro Methan, 532s pro vodík. Ano vodík je efektivnější, ale ne zas tak moc.
Nádrže vodíku a kyslíku nesmí sdílet neizolovanou přepážku, protože by ti zamrzal kyslík. Teplota varu vodíku −252,882 °C Teplota tání kyslíku −218,79 °C, oproti tomu metan a kyslík mají jen malí rozdíl Teplota tání −182,5 °C metanu, teplota varu kyslíku −182,95 °C, takže potřebná tepelná izolace je prakticky nulová a lze vcelku snadno zajistit příčkou která tam stejně musí být.
Když jsme u těch teplot, metan/kyslík budou u teploty kolem -182°C , zatímco vodík musí být udržován u -252°C . To znamená, že potřebuješ větší tepelnou izolaci kolem nádrže, aby se ti tolik neohříval. Ta izolace něco váží. A něco navíc stojí.
Ariane 6 má nádrže tuším ze slitin hliníku, ty budou mít o dost nižší hustotu, ale co si vybavuji tak s nerezí mohou být tenčí stěny (a navíc hůře izolované). Takže bych řekl, že představa že by ariane 6 neměla těžší nádrže oproti Starship (po přepočtu na společnou kapacitu) je zcestná.Dotankovat může každý horní stupeň, ale pro který to dokážete tak levně? Starship je navržena pro tento způsob užití, protože je to nákladově dle SpaceX levnější. Nakonec, u Marsu,... se hraje o to kdo tam levněji dopraví náklad.Vyvinout lander může každý. Jde spíš o to, že Ariane 6 to potřebuje aby byla užitečná pro průzkum Marsu. To mi přijde jako klasický trik vyzdvihovat něco, co je ve skutečnosti nevýhoda.