Více než 1500 satelitů Starlink možná bude obíhat v polovině původně plánované výšky

Orbita Země je doslova zahlcená odpadky. NASA v současné době eviduje více než půl milionu kusů takového smetí, z nichž mnohé se pohybují dostatečně rychle na to, aby mohly vážně poškodit kosmickou loď.

Projekt SpaceX zvaný Starlink – vypuštění téměř 12 000 komunikačních satelitů, které mají celé planetě zajistit širokopásmové připojení k internetu – tento problém z pochopitelných důvodů ještě zhorší.

Podle The Verge proto SpaceX napadlo, že více než 1 500 těchto satelitů by mohlo obíhat v polovině původně plánované výšky. Konkrétně řečeno: v cca 550 kilometrech.

Toto řešení má prý hned dvě výhody. Inkriminovaným zařízením nebude hrozit tak velké riziko kolize s odpadky a až doslouží, bude mnohem lehčí „poslat je do důchodu“. V uvedené výšce se o ně totiž automaticky postará zemská atmosféra (pomalu je vytlačí z oběžné dráhy).

Jelikož NASA uvádí, že průměrná životnost jednoho Starlink satelitu bude činit pouhých 5 let, určitě nejde o špatnou myšlenku.

„Je skvělé, že SpaceX uvažuje o důsledcích… Vypouštět satelity jen aby je mělo zničit stávající kosmické smetí, je špatná zpráva pro všechny. Zejména pokud se nacházíte na Mezinárodní vesmírné stanici,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (7) Další článek: Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše

Témata článku: Vesmír, Technika, Internet, SpaceX, Starlink, Satelit, Smetí, Inkriminované zařízení, Výška, Zemská atmosféra, Pólo, The Verge, Kosmická loď, Satelit Starlink, Komunikační satelit, Současná doba, Průměrná životnost, Pochopitelný důvod, Špatná myšlenka, Oběžná dráha, Celá planeta, Velké riziko, Bude, Futurism, Špatná zpráva, Satelitní komplety na Heureka.cz

Google v Česku skryje náhledy článků. Co to znamená pro uživatele, co to znamená pro vydavatelství

**Novela autorského zákona čeká na podpis prezidenta. **Zákon má posílit pozici vydavatelů vůči technologickým platformám. **Google už ale řekl, že v Česku raději omezí služby.

ČeskoAutorské právoPrávo