Více než 1500 satelitů Starlink možná bude obíhat v polovině původně plánované výšky

Orbita Země je doslova zahlcená odpadky. NASA v současné době eviduje více než půl milionu kusů takového smetí, z nichž mnohé se pohybují dostatečně rychle na to, aby mohly vážně poškodit kosmickou loď.

Projekt SpaceX zvaný Starlink – vypuštění téměř 12 000 komunikačních satelitů, které mají celé planetě zajistit širokopásmové připojení k internetu – tento problém z pochopitelných důvodů ještě zhorší.

Podle The Verge proto SpaceX napadlo, že více než 1 500 těchto satelitů by mohlo obíhat v polovině původně plánované výšky. Konkrétně řečeno: v cca 550 kilometrech.

Toto řešení má prý hned dvě výhody. Inkriminovaným zařízením nebude hrozit tak velké riziko kolize s odpadky a až doslouží, bude mnohem lehčí „poslat je do důchodu“. V uvedené výšce se o ně totiž automaticky postará zemská atmosféra (pomalu je vytlačí z oběžné dráhy).

Jelikož NASA uvádí, že průměrná životnost jednoho Starlink satelitu bude činit pouhých 5 let, určitě nejde o špatnou myšlenku.

„Je skvělé, že SpaceX uvažuje o důsledcích… Vypouštět satelity jen aby je mělo zničit stávající kosmické smetí, je špatná zpráva pro všechny. Zejména pokud se nacházíte na Mezinárodní vesmírné stanici,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (7) Další článek: Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše

Témata článku: Technika, Vesmír, Internet, SpaceX, Starlink, Satelit, Špatná myšlenka, Výška, Širokopásmové připojení, Kosmická loď, Špatná zpráva, Bude, Smetí, Velké riziko, Pólo, Futurism, Satelit Starlink, Zemská atmosféra, Průměrná životnost, Pochopitelný důvod, Inkriminované zařízení, Celá planeta, The Verge, Současná doba, Oběžná dráha, Satelitní komplety na Heureka.cz

Intel vrací úder. Procesory Intel Alder Lake překonávají AMD, ale konkurent to nevzdává

Nová generace procesorů Intel Alder Lake dorazila na trh. Dvanáctá generace Intel Core je v mnohém revoluční a konečně přináší výkon, se kterým dokáže AMD Ryzeny překonat.