12
Fotogalerie

Viděl jsem kolo Acer Ebii, které se začne brzy prodávat. Mám více otázek než odpovědí...

Acer na IFA přímo nevystavuje, ale ukázal se na akci Showstoppers, která probíhá v předvečer veletrhu. Notebooky nás při návštěvě stánku nezajímaly, protože jsme zahlédli netrpělivě očekávané ekolo Ebii, o kterém jsme na Živě již dříve psali:

Ebii se nyní začne prodávat od října i v Evropě za cenu kolem 1800 eur. Dostupnost v konkrétních zemích se může lišit, ale to kolo prostě už reálně existuje a blíží se jeho uvedení na trh.

IMG00411.JPGIMG00413.JPGIMG00412.JPG
IMG00419.JPGIMG00414.JPGIMG00420.JPG

První dojmy jsou jednoznačně pozitivní, to kolo vypadá od pohledu jinak, zajímavě a nabízí unikátní vychytávky jako osvětlení prostoru pod kolem, jednostranné uchycení předního kola nebo pohon řemenem. Popravdě ale po chvíli začnete přemýšlet, kam vlastně toto kolo používáním zapadne.

IMG00421.JPGIMG00422.JPGIMG00423.JPG

Kde jsou blatníky? Kvůli elektrickému pohonu motorem v předním kole asi půjde hlavně o městské kolo do nenáročného terénu. Pro městské využití mu ale chybí blatníky, které si budete muset dokoupit v rámci příslušenství. Pro praktické městské ježdění vám bude chybět i nosič zavazadel.

Jak svítí světlo? Kvůli umístění v rámu nesvítí hlavní světlo tam, kam vám míří přední kolo, ale kam prostě míří hlavní rám kola. Možná to vyřeší dostatečně široký kužel světla, ale toto řešení je vhodné spíše na cestování po osvětlených městských cyklostezkách s pozvolnými zatáčkami.

Jak se převáží a skladuje? Samotné kolo neumí žádné skládání, nelze ani snadno sundat přední kolo pro snadnější schování v automobilu. Široká rámová trubka s baterií se zase bude bránit umístění na nosič kol na střeše auta nebo na zadní kouli tažného zařízení. Hmotnost kola přitom se s svými 16 kilogramy není nějak přehnaná, baterku jde z rámu vyjmout a nabíjet samostatně. Baterka také umí fungovat jako powerbanka s mamutí kapacitou.

Jak se jezdí na plných pláštích? Pneumatiky tady jsou nepropíchnutelné z nepatrně poddajné gumy, což výrazně usnadní bezproblémové používání. Není tu ale ani odpružená přední vidlice, takže máme obavy, jak si kolo s pevným obutím poradí s jízdou po české dlažbě městských ulic. Při ručním stisku pláště jsme si určité poddajnosti všimli, takže to asi úplný kostitřas nebude, ale je to věc, na kterou se při testování zaměříme. 

IMG00416.JPGIMG00417.JPGIMG00418.JPG

Spolu s kolem Acer ukázal i šikovnou skládací helmu, která se ve složeném stavu pohodlně vejde do batohu. Podobné řešení ale už na trhu existuje od jiných značek, tady se jen bude prodávat jako příslušenství se značkou Acer. 

Kolo Acer Ebii tak budeme muset na vlastní tělo důkladně prověřit, zda dokáže obstát i u náročných zákazníků v České republice. Jde o báječnou stylovku, která rozhodně na vaší trase do práce upoutá pozornost, ale zajímá nás nakolik nám budou některé vlastnosti při používání vadit. Podle informací od lidí z Aceru na berlínském výstavišti se už chystá druhá generace Ebii. Jsme tedy také zvědaví, jakým směrem to Acer dál posune.

Určitě si přečtěte

Články odjinud