Video: NASA otestovala záchrannou lanovku pro astronauty. Stačí naskočit

Co se stane, když selže raketový nosič s posádkou v první fázi letu, si NASA a SpaceX vyzkoušely už zkraje letošního roku. Co když ale dojde k selhání krátce před startem, kdy je ještě samotná raketa na svém místě?

I na toto se myslí a obě organizace si to vyzkoušely 3. dubna. Nyní se pochlubily krátkým videem na twitterovém účtu NASA Commercial Crew.

V případě havárie na rampě, kdy nezbývá dostatek času evakuovat posádku běžným způsobem, mohou raketu sami opustit a nasednout na vrcholu rampy do jedné z několika záchranných kójí.

Zbytek už ocení fanoušci snímku the Postman, do bezpečné vzdálenosti je totiž dostane docela efektní lanovka. Jak ukazuje video, z rampy 39A Kennedyho vesmírného střediska na Floridě jich vede hned několik, v případě nenadálých problémů se tak může z horních pater dostat posádka i ostatní v řádu desítek sekund.

Diskuze (3) Další článek: Halucinace bez drog? Podle studie montrealské univerzity stačí i obyčejné placebo

Témata článku: Vesmír, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Raketa, Rampa, Commercial Crew, Lanovka, Posádka, Astronaut

Létající auto dorazí na trh už v příštím roce. První bude slovenský AeroMobil

Létající automobily nám v minulosti slibovala již celá řada společností, slovenský Aeromobil by však celou myšlenku mohl konečně dotáhnout do cíle.

Auto.czOndřej Mára

Taktovací velmistr. Test základní desky Asus ROG Maximus Z690 Hero

Maximální výkon, extrémní možnosti přetaktování a spousta pokročilých funkcí – to je ve zkratce základní deska Asus ROG Maximus Z690 Hero.

Základní deskyTesty