Virgin Galactic bude připravovat astronauty na cesty na Mezinárodní vesmírnou stanici

Virgin Galactic podepsala smlouvu s NASA o zahájení výcviku astronautů z komerčního i vědeckého sektoru. Ty bude připravovat na cesty na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS).

„Jsme nadšeni, že můžeme s NASA spolupracovat na tomto programu soukromých orbitálních kosmických letů, který nám nejen umožní využívat naši platformu pro kosmické lety, ale rovněž nabídnout naši infrastrukturu pro vesmírný výcvik NASA i dalším agenturám,“ komentoval to CEO jmenované společnosti George Whitesides.

Virgin Galactic bude školit především budoucí zájemce o vesmírnou turistiku, na kteroužto oblast se specializuje. „Ale rovněž výzkumné pracovníky, nebo dokonce vládní výzkumné pracovníky,“ podotknul Whitesides v rozhovoru pro The Verge.

Není jasné, zda Virgin Galactic pracuje (či chce začít pracovat) na vlastním dopravním prostředku schopném dokovat s ISS. Až dosud se soustřeďovala především na vývoj své suborbitální kosmické lodě SpaceShipTwo, která v prosinci 2018 dosáhla výšky přes 82 km a rychlosti téměř třikrát větší než zvuk.

Loni v září pak Bransonova firma oznámila, že hodlá se svými zákazníky létat až na tzv. Kármánovu hranici, která je určena výškou 100 km nad povrchem Země. Cena jednoho lístku byla stanovena na 250 000 dolarů.

Titulní foto: Land Rover MENA, CC BY 2.0

Váš názor Další článek: Druhá generace Surface Go: Mininotebook od Microsoftu má větší displej [test]

Témata článku: Vesmír, NASA, Země, Kosmonautika, Mezinárodní vesmírná stanice, Virgin Galactic, Vesmírná turistika, Výzkumný pracovník, Výcvik, The Verge, Branson, Land Rover, Kosmický let, ISS, Galactic, Bude, Astronaut, Mena, SpaceShipTwo, Výška

V uchu jehly. Oppo Find X3 Pro fotí unikátní fotky uměleckých děl, které byste jinak zaměnili za smítko prachu

** Oppo Find X3 Pro se může opřít o unikátní mikroskopický objektiv ** Nabízí až 60× hybridní přiblížení těch nejmenších detailů ** Je to jediný telefon, který umí nafotit sochy v uchu jehly...

MikroskopMakro objektiv

Recenze herních sluchátek Razer Kaira Pro. Vibrace až za ušima

Razer Kaira se konečně zbavila drátů a zaměřila se na silné stránky jednotlivých konzolí. My jsme otestovali verzi pro Playstation 5.

RazerSluchátkaRecenze

Dead Drops: Nejpomalejší internet na světě je připravený pro planetu po apokalypse

** V roce 2010 se začala rodit síť mrtvých schránek Dead Drops ** Byly jich tisíce, časem se na ně ale zapomnělo ** Vypravili jsme se ke schránce č. 595, která funguje dodnes

ZajímavostiÚložiště
Hry zadarmo, nebo se slevou: Vánoční akce a Mutant Year Zero zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce