NASA | Mezinárodní vesmírná stanice | Virgin Galactic

Virgin Galactic bude připravovat astronauty na cesty na Mezinárodní vesmírnou stanici

Virgin Galactic podepsala smlouvu s NASA o zahájení výcviku astronautů z komerčního i vědeckého sektoru. Ty bude připravovat na cesty na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS).

„Jsme nadšeni, že můžeme s NASA spolupracovat na tomto programu soukromých orbitálních kosmických letů, který nám nejen umožní využívat naši platformu pro kosmické lety, ale rovněž nabídnout naši infrastrukturu pro vesmírný výcvik NASA i dalším agenturám,“ komentoval to CEO jmenované společnosti George Whitesides.

Virgin Galactic bude školit především budoucí zájemce o vesmírnou turistiku, na kteroužto oblast se specializuje. „Ale rovněž výzkumné pracovníky, nebo dokonce vládní výzkumné pracovníky,“ podotknul Whitesides v rozhovoru pro The Verge.

Není jasné, zda Virgin Galactic pracuje (či chce začít pracovat) na vlastním dopravním prostředku schopném dokovat s ISS. Až dosud se soustřeďovala především na vývoj své suborbitální kosmické lodě SpaceShipTwo, která v prosinci 2018 dosáhla výšky přes 82 km a rychlosti téměř třikrát větší než zvuk.

Loni v září pak Bransonova firma oznámila, že hodlá se svými zákazníky létat až na tzv. Kármánovu hranici, která je určena výškou 100 km nad povrchem Země. Cena jednoho lístku byla stanovena na 250 000 dolarů.

Titulní foto: Land Rover MENA, CC BY 2.0