Virgin Galactic hodlá vysílat vesmírné turisty z Itálie

Soukromá společnost Virgin Galactic se od roku 2004 věnuje prodeji a realizaci krátkých suborbitálních letů v rámci vesmírné turistiky. Nyní oficiálně oznámila uzavření rámcové dohody s největšími italskými kosmickými agenturami, kde hodlá vybudovat kosmodrom pro komerční kosmické lety.

Dohoda s přední italskou soukromou kosmickou společností SITAEL, veřejně-soukromou firmou ALTEC, vlastněnou Italskou kosmickou agenturou, a Thales Alenia Space obsahuje plán výstavby kosmodromu v provincii Grottaglie na jihu země.

Firma hodlá nabízet svůj raketoplán platícím zákazníkům, kteří chtějí zažít nulovou gravitaci, nebo hodlají provádět experimenty v prostředí bez zemské tíže. Po prvním soukromém raketoplánu SpaceShipOne má Virgin Galactic aktuálně k dispozici stroj VSS Unity – suborbitální raketoplán poháněný raketovým motorem.

Tento stroj má za sebou první testy, během kterých se 29. května tohoto roku dostal do výšky 35 kilometrů. Raketoplán má na několik minut vynášet cestující do suborbitálního prostoru a následně se vracet zpátky na Zemi. Seznam čekatelů čítá již 700 cestujících, kteří touží po neobvyklém zážitku. Jeden lístek přitom přijde na čtvrt milionu amerických dolarů, což je asi 5,2 milionů korun.

S ohledem na to, jak probíhají zkoušky, by Virgin Galactic mohla zahájit svou první komerční službu pro turisty ze své stávající základny v Novém Mexiku. Starty s cestujícími by mohou začít v průběhu následujících dvanácti měsíců.

„Od renesance až po moderní vědu byla Itálie vždy přirozeným domovem velkých inovátorů a průlomových myšlenek, které utvářely lidskou zkušenost,“ uvedl zakladatel společnosti Virgin Group Richard Branson.

Diskuze (16) Další článek: Místo ohňostroje rozzářil Intel oblohu stovkami svých dronů