Virgin Galactic

Virgin Galactic hodlá vysílat vesmírné turisty z Itálie

Soukromá společnost Virgin Galactic se od roku 2004 věnuje prodeji a realizaci krátkých suborbitálních letů v rámci vesmírné turistiky. Nyní oficiálně oznámila uzavření rámcové dohody s největšími italskými kosmickými agenturami, kde hodlá vybudovat kosmodrom pro komerční kosmické lety.

Dohoda s přední italskou soukromou kosmickou společností SITAEL, veřejně-soukromou firmou ALTEC, vlastněnou Italskou kosmickou agenturou, a Thales Alenia Space obsahuje plán výstavby kosmodromu v provincii Grottaglie na jihu země.

Firma hodlá nabízet svůj raketoplán platícím zákazníkům, kteří chtějí zažít nulovou gravitaci, nebo hodlají provádět experimenty v prostředí bez zemské tíže. Po prvním soukromém raketoplánu SpaceShipOne má Virgin Galactic aktuálně k dispozici stroj VSS Unity – suborbitální raketoplán poháněný raketovým motorem.

Tento stroj má za sebou první testy, během kterých se 29. května tohoto roku dostal do výšky 35 kilometrů. Raketoplán má na několik minut vynášet cestující do suborbitálního prostoru a následně se vracet zpátky na Zemi. Seznam čekatelů čítá již 700 cestujících, kteří touží po neobvyklém zážitku. Jeden lístek přitom přijde na čtvrt milionu amerických dolarů, což je asi 5,2 milionů korun.

S ohledem na to, jak probíhají zkoušky, by Virgin Galactic mohla zahájit svou první komerční službu pro turisty ze své stávající základny v Novém Mexiku. Starty s cestujícími by mohou začít v průběhu následujících dvanácti měsíců.

„Od renesance až po moderní vědu byla Itálie vždy přirozeným domovem velkých inovátorů a průlomových myšlenek, které utvářely lidskou zkušenost,“ uvedl zakladatel společnosti Virgin Group Richard Branson.

Diskuze (16) Další článek: Místo ohňostroje rozzářil Intel oblohu stovkami svých dronů

Témata článku: Vesmír, Technika, Země, Turistika, Mexiko, Raketoplány, Virgin Galactic, VSS unita, Dolar, Nulová gravitace, Raketový motor, Kosmická agentura, Následující měsíc, Turista, Altec, Kosmodrom, Soukromá společnost, Moderní věda, Itálie, Vesmírný turista, Vesmírná turistika, Richard Branson, První test, Raketoplán, Velký inovátor

Tipy pro Google: Umí mnohem víc než jen vyhledávat, zkuste některé fígle

** Google není jen vyhledávací pole se dvěma tlačítky ** Můžete ho ovládnout pomocí parametrů a příkazů ** Kromě výsledků vyhledávání nabízí také další funkce

Huawei představil ohebný Mate X. Působí ještě lépe, než Galaxy Fold od Samsungu

Jan Láska, Martin Chroust, Vladislav Kluska, Martin Miksa | 57

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní