Společnost Virgin Hyperloop  oznámila , že provedla test svého ultrarychlého dopravního systému s lidskými pasažéry. Podle dostupných informací k tomu došlo v neděli na testovací dráze DevLoop v Nevadě. Foto: Virgin Hyperloop

Společnost Virgin Hyperloop oznámila, že provedla test svého ultrarychlého dopravního systému s lidskými pasažéry. Podle dostupných informací k tomu došlo v neděli na testovací dráze DevLoop v Nevadě. | Foto: Virgin Hyperloop

Historicky prvními pasažéry se stali dva zaměstnanci Virgin Hyperloop: jeho technologický ředitel Josh Giegel a ředitelka pro zážitky cestujících Sara Luchian. Foto: Virgin Hyperloop

Historicky prvními pasažéry se stali dva zaměstnanci Virgin Hyperloop: jeho technologický ředitel Josh Giegel a ředitelka pro zážitky cestujících Sara Luchian. | Foto: Virgin Hyperloop

Ti vakuovou trubicí prosvištěli rychlostí 160 km/hod. Foto: Virgin Hyperloop

Ti vakuovou trubicí prosvištěli rychlostí 160 km/hod. | Foto: Virgin Hyperloop

„Nikdo neudělal nic, co by se blížilo tomu, o čem právě mluvíme. Jedná se o funkční hyperloop ve skutečné velikosti… v němž bude moct být člověk. K tomu se nikdo nepřiblížil,“  komentoval to  CEO dotyčné firmy Jay Walder. Foto: Virgin Hyperloop

„Nikdo neudělal nic, co by se blížilo tomu, o čem právě mluvíme. Jedná se o funkční hyperloop ve skutečné velikosti… v němž bude moct být člověk. K tomu se nikdo nepřiblížil,“ komentoval to CEO dotyčné firmy Jay Walder. | Foto: Virgin Hyperloop

DevLoop je dlouhá 500 metrů a její průměr činí 3,3 metru. Foto: Virgin Hyperloop

DevLoop je dlouhá 500 metrů a její průměr činí 3,3 metru. | Foto: Virgin Hyperloop

Celkově zde již proběhlo více než 400 zkoušek – ovšem až doteď bez lidí. Foto: Virgin Hyperloop

Celkově zde již proběhlo více než 400 zkoušek – ovšem až doteď bez lidí. | Foto: Virgin Hyperloop

Na návrhu kapsle Pegasus, v níž Giegel a Luchiel seděli, se podílel slavný dánský architekt Bjarke Ingel. Foto: Virgin Hyperloop

Na návrhu kapsle Pegasus, v níž Giegel a Luchiel seděli, se podílel slavný dánský architekt Bjarke Ingel. | Foto: Virgin Hyperloop

Jde o zmenšenou verzi zařízení, které by jednou mohlo pojmout až 23 cestujících. Foto: Virgin Hyperloop

Jde o zmenšenou verzi zařízení, které by jednou mohlo pojmout až 23 cestujících. | Foto: Virgin Hyperloop

Kapsle váží 2,5 tuny a zaujme především svým svěžím bílým interiérem. Foto: Virgin Hyperloop

Kapsle váží 2,5 tuny a zaujme především svým svěžím bílým interiérem. | Foto: Virgin Hyperloop

Luchian před startem uvedla, že chce zažít zrychlení, ale také monitorovat teplotu uvnitř kapsle a ve ventilačním systému. Foto: Virgin Hyperloop

Luchian před startem uvedla, že chce zažít zrychlení, ale také monitorovat teplotu uvnitř kapsle a ve ventilačním systému. | Foto: Virgin Hyperloop

Oproti tomu Giegel se zajímal především o funkčnost bezpečnostních procesů a o to, zda budou během jízdy schopni komunikovat s operátory. Foto: Virgin Hyperloop

Oproti tomu Giegel se zajímal především o funkčnost bezpečnostních procesů a o to, zda budou během jízdy schopni komunikovat s operátory. | Foto: Virgin Hyperloop

„Pokud to není dostatečně bezpečné pro mě, pak to není bezpečné pro nikoho,“  prohlásil . Foto: Virgin Hyperloop

„Pokud to není dostatečně bezpečné pro mě, pak to není bezpečné pro nikoho,“ prohlásil. | Foto: Virgin Hyperloop

V budoucnu by se podobné kapsle měly pohybovat rychlostí přes 966 km/hod. Foto: Virgin Hyperloop

V budoucnu by se podobné kapsle měly pohybovat rychlostí přes 966 km/hod. | Foto: Virgin Hyperloop

Například vzdálenost mezi New Yorkem a Washingtonem byste tak mohli urazit za pouhých 30 minut. Foto: Virgin Hyperloop

Například vzdálenost mezi New Yorkem a Washingtonem byste tak mohli urazit za pouhých 30 minut. | Foto: Virgin Hyperloop

To by bylo čtyřikrát rychleji než současným vysokorychlostním vlakem. Foto: Virgin Hyperloop

To by bylo čtyřikrát rychleji než současným vysokorychlostním vlakem. | Foto: Virgin Hyperloop

Virgin Hyperloop doufá, že by potřebné bezpečnostní certifikace mohla získat do 5 let. Foto: Virgin Hyperloop

Virgin Hyperloop doufá, že by potřebné bezpečnostní certifikace mohla získat do 5 let. | Foto: Virgin Hyperloop

Pokud se jí to podaří, chce komerční provoz zahájit nejpozději v roce 2030. Foto: Virgin Hyperloop

Pokud se jí to podaří, chce komerční provoz zahájit nejpozději v roce 2030. | Foto: Virgin Hyperloop

Připomeňme, že s myšlenkou na vybudování hyperloopu přišel v roce 2013 slavný vizionář Elon Musk. Foto: Virgin Hyperloop

Připomeňme, že s myšlenkou na vybudování hyperloopu přišel v roce 2013 slavný vizionář Elon Musk. | Foto: Virgin Hyperloop

Ten předpokládal, že kapsle by v trubicích mohly dosáhnout rychlosti až 1 223 km/hod. Foto: Virgin Hyperloop

Ten předpokládal, že kapsle by v trubicích mohly dosáhnout rychlosti až 1 223 km/hod. | Foto: Virgin Hyperloop

Svůj koncept označil za „pátý mód dopravy“ a prohlásil, že jeho realizace by mohla zcela změnit způsob jakým žijeme, pracujeme, obchodujeme a cestujeme. Foto: Virgin Hyperloop

Svůj koncept označil za „pátý mód dopravy“ a prohlásil, že jeho realizace by mohla zcela změnit způsob jakým žijeme, pracujeme, obchodujeme a cestujeme. | Foto: Virgin Hyperloop

Historicky prvními pasažéry se stali dva zaměstnanci Virgin Hyperloop: jeho technologický ředitel Josh Giegel a ředitelka pro zážitky cestujících Sara Luchian. Foto: Virgin Hyperloop
Ti vakuovou trubicí prosvištěli rychlostí 160 km/hod. Foto: Virgin Hyperloop
„Nikdo neudělal nic, co by se blížilo tomu, o čem právě mluvíme. Jedná se o funkční hyperloop ve skutečné velikosti… v němž bude moct být člověk. K tomu se nikdo nepřiblížil,“  komentoval to  CEO dotyčné firmy Jay Walder. Foto: Virgin Hyperloop
DevLoop je dlouhá 500 metrů a její průměr činí 3,3 metru. Foto: Virgin Hyperloop
20
Fotogalerie

Virgin Hyperloop provedl historicky první test svého dopravního systému s lidskou posádkou

Společnost Virgin Hyperloop oznámila, že provedla test svého ultrarychlého dopravního systému s lidskými pasažéry. Podle dostupných informací k tomu došlo v neděli na testovací dráze DevLoop v Nevadě.

Určitě si přečtěte

Články odjinud