Víte, že pro NASA kromě SpaceX létá i Orbital ATK se svou raketou Antares? Zrovna dnes dorazí k ISS

V neděli odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici raketa Antares s 3,4 tun zásob pro aktuální posádku ISS. Společnost Orbital ATK není tak známá jako SpaceX, přitom stejně jako s ní NASA uzavřela smlouvu pro komerční vesmírné zásobovací lety. Nedělní start byl navíc už osmý v pořadí.

Na vršku rakety Antares byla upevněna loď Cygnus. K ISS by měla dorazit dnes před 10. hodinou dopoledne. Už od 8 hodiny by měl probíhat přímý přenos na NASA TV. Na fotografiích si prohlédněte přípravu rakety před startem a samotný start.

Je to pátý let vylepšené lodě Cygnus a druhý s upgradovanou raketou Antares 230. Start měl původně proběhnout už v sobotu, musel být ale odložen kvůli letounu, který se objevil v zakázané oblasti.

Loď Cygnus pro tuto misi přijala název Gene Cernan na počest astronauta, který jak poslední vstoupil na povrch měsíce. Gene Cernan, jehož prarodiče byli česko-slovenského původu, letos v lednu zemřel ve věku 82 let.

V nákladovém prostoru vesmírné lodě jsou kromě zásob potřebných k životu na ISS také materiály pro přibližně 250 vědeckých experimentů.

Diskuze (6) Další článek: Google Home může fungovat i jako interkom. Třeba ke svolávání rodiny na oběd