Pokud jste někdy jeli na kole, určitě nám dáte za pravdu, že vítr v zádech může být příjemným a vítaným usnadněním.

Pokud jste někdy jeli na kole, určitě nám dáte za pravdu, že vítr v zádech může být příjemným a vítaným usnadněním.

Jenže kolo a tělo jsou schopny zachytit jen omezené množství větru, proto přichází CycleWing - plachta, která udělá z bicyklu plachetnici.

Jenže kolo a tělo jsou schopny zachytit jen omezené množství větru, proto přichází CycleWing - plachta, která udělá z bicyklu plachetnici.

Za neobvyklým vynálezem stojí softwarový inženýr Jorge Pando a strojní inženýr Nathan Rose. Myšlenka spočívá v možnosti využívat při jízdě sílu větru a odlehčit tak práci nohám.

Za neobvyklým vynálezem stojí softwarový inženýr Jorge Pando a strojní inženýr Nathan Rose. Myšlenka spočívá v možnosti využívat při jízdě sílu větru a odlehčit tak práci nohám.

Z praktických důvodů se plachta hodí spíše pro použití na dlouhých cestách mimo civilizaci – ve městě by přeci jen mohla překážet.

Z praktických důvodů se plachta hodí spíše pro použití na dlouhých cestách mimo civilizaci – ve městě by přeci jen mohla překážet.

Zásadní je pochopitelně správné nastavení úhlu plachty vůči větru. K tomu slouží ovladač, který se instaluje na řídítka.

Zásadní je pochopitelně správné nastavení úhlu plachty vůči větru. K tomu slouží ovladač, který se instaluje na řídítka.

Cyklista pak pomocí dvou tlačítek v dosahu prstů nastavuje elektromotorem úhel plachty tak, aby co nejlépe využívala potenciál větru.

Cyklista pak pomocí dvou tlačítek v dosahu prstů nastavuje elektromotorem úhel plachty tak, aby co nejlépe využívala potenciál větru.

Na e-inkovém displeji může sledovat směr natočení a zbývající stav baterie napájející motorek.

Na e-inkovém displeji může sledovat směr natočení a zbývající stav baterie napájející motorek.

Plachta je nainstalována na nosiči nad zadním kolem a v případě, kdy ji nepoužíváte, je možné ji sklopit a složit do vodě odolného obalu, aby nepřekážela.

Plachta je nainstalována na nosiči nad zadním kolem a v případě, kdy ji nepoužíváte, je možné ji sklopit a složit do vodě odolného obalu, aby nepřekážela.

Pokud chcete využívat pomocnou sílu větru, stačí ji postavit, což prý zabere maximálně několik málo minut.

Pokud chcete využívat pomocnou sílu větru, stačí ji postavit, což prý zabere maximálně několik málo minut.

Plachta na kolo je zatím ve fázi prototypu a vynálezci si ji již stihli nechat patentovat. Finální produkt by měl být vyroben z lehkých materiálů, jako jsou uhlíková vlákna. Hmotnost celé instalace má být menší než 6,8 kilogramů.

Plachta na kolo je zatím ve fázi prototypu a vynálezci si ji již stihli nechat patentovat. Finální produkt by měl být vyroben z lehkých materiálů, jako jsou uhlíková vlákna. Hmotnost celé instalace má být menší než 6,8 kilogramů.

První prototyp byl realizován na počátku roku 2017 a do současného stavu došel po mnoha přepracováních, úpravách a hodinách testování. Podle vynálezců jde o kompaktní a lehké řešení, které se snadno instaluje na většinu jízdních kol.

První prototyp byl realizován na počátku roku 2017 a do současného stavu došel po mnoha přepracováních, úpravách a hodinách testování. Podle vynálezců jde o kompaktní a lehké řešení, které se snadno instaluje na většinu jízdních kol.

Autoři v tuto chvíli sbírají finanční prostředky na zahájení výroby tohoto netradičního produktu na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Zájemci mohou získat kus za 500 dolarů (asi 11 300 korun).

Autoři v tuto chvíli sbírají finanční prostředky na zahájení výroby tohoto netradičního produktu na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Zájemci mohou získat kus za 500 dolarů (asi 11 300 korun).

Jenže kolo a tělo jsou schopny zachytit jen omezené množství větru, proto přichází CycleWing - plachta, která udělá z bicyklu plachetnici.
Za neobvyklým vynálezem stojí softwarový inženýr Jorge Pando a strojní inženýr Nathan Rose. Myšlenka spočívá v možnosti využívat při jízdě sílu větru a odlehčit tak práci nohám.
Z praktických důvodů se plachta hodí spíše pro použití na dlouhých cestách mimo civilizaci – ve městě by přeci jen mohla překážet.
Zásadní je pochopitelně správné nastavení úhlu plachty vůči větru. K tomu slouží ovladač, který se instaluje na řídítka.
12
Fotogalerie

Vítr už nebude pro cyklisty jen otrava, plachta CycleWing jim pomůže dopředu

Pokud jste někdy jeli na kole, určitě nám dáte za pravdu, že vítr v zádech může být příjemným a vítaným usnadněním. Jenže kolo a tělo jsou schopny zachytit jen omezené množství větru a ten navíc obvykle nefouká přímo do zad. Proto přichází CycleWing – plachta, která udělá z bicyklu plachetnici.

Za neobvyklým vynálezem stojí softwarový inženýr Jorge Pando a strojní inženýr Nathan Rose. Myšlenka spočívá v možnosti využívat při jízdě sílu větru a odlehčit tak práci nohám. Z praktických důvodů se plachta hodí spíše pro použití na dlouhých cestách mimo civilizaci – ve městě by přeci jen mohla překážet.

Jízdní kolo jako plachetnice

Plachta je nainstalována na nosiči nad zadním kolem a v případě, kdy ji nepoužíváte, je možné ji sklopit a složit do vodě odolného obalu, aby nepřekážela. Pokud chcete využívat pomocnou sílu větru, stačí ji postavit, což prý zabere maximálně několik málo minut.

Zásadní je pochopitelně správné nastavení úhlu plachty vůči větru. K tomu slouží ovladač, který se instaluje na řídítka. Cyklista pak pomocí dvou tlačítek v dosahu prstů nastavuje elektromotorem úhel plachty tak, aby co nejlépe využívala potenciál větru. Na e-inkovém displeji může sledovat směr natočení a zbývající stav baterie napájející motorek.

Plachta na kolo je zatím ve fázi prototypu a vynálezci si ji již stihli nechat patentovat. Finální produkt by měl být vyroben z lehkých materiálů, jako jsou uhlíková vlákna. Hmotnost celé instalace má být menší než 6,8 kilogramů.

Kampaň na Kickstarteru

První prototyp byl realizován na počátku roku 2017 a do současného stavu došel po mnoha přepracováních, úpravách a hodinách testování. Podle vynálezců jde o kompaktní a lehké řešení, které se snadno instaluje na většinu jízdních kol. Nyní jsou přesvědčeni, že CycleWing je konečně připraven na uvedení do praxe.

Autoři v tuto chvíli sbírají finanční prostředky na zahájení výroby tohoto netradičního produktu na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Zájemci, kteří přispějí částkou 500 dolarů (asi 11 300 korun), získají v případě úspěšného zafinancování jeden kus za zhruba 30 až 40 % předpokládané koncové ceny.

Určitě si přečtěte

Články odjinud