Kalifornie je pro testování autonomních technologií velice otevřená a směle uděluje licence pro provoz na pozemních komunikacích. Vše je pochopitelně stále podmíněné tím, že za volantem je kontrolní osoba, která je připravena kdykoli zasáhnout a další bezpečnostní pravidla.
Radši přejet veverku a zbořit plot, než zranit člověka. Německo má pravidla pro autonomní vozidla
Doby, kdy autonomní technologie v automobilech testovalo jen pár vyvolených společností jako je Google nebo Tesla, jsou ale pryč, protože jak ukazuje aktuální soupis úřadu pro motorová vozidla v Kalifornii, počet společností je už neuvěřitelných 39.
Projekt auta od Applu zpomalila nerozhodnost a chybějící Steve Jobs, autonomní systém je roky pozadu
Jednou z nových společností na seznamu je i Samsung, který bude vlastní autonomní technologie testovat v rámci upravených vozů Toyota Prius a Audi A3. Zatím není jasné, na jaké oblasti se Samsung zaměří, protože spektrum je poměrně rozsáhlé – umělá inteligence, výpočetní platforma, senzory, komunikační systémy nebo třeba i multimediální oblast. Začátkem tohoto roku totiž dokončil akvizici společnosti Harman v hodnotě osmi miliard dolarů, která se specializuje i na automobilový průmysl.
Seznam společností s licencí pro testování autonomních vozů v Kalifornii:
- Volkswagen Group of America
- Mercedes Benz
- Waymo
- Delphi Automotive
- Tesla Motors
- Bosch
- Nissan
- GM Cruise LLC
- BMW
- Honda
- Ford
- Zoox, Inc.
- Drive.ai, Inc.
- Faraday & Future Inc.
- Baidu USA LLC
- Wheego Electric Cars Inc.
- Valeo North America, Inc.
- NextEV USA, Inc.
- Telenav, Inc.
- NVIDIA Corporation
- AutoX Technologies Inc
- Subaru
- Udacity, Inc
- Navya Inc.
- Renovo.auto
- UATC LLC (Uber)
- PlusAi Inc
- Nuro, Inc
- CarOne LLC
- Apple Inc.
- Bauer’s Intelligent Transportation
- Pony.AI
- TuSimple
- Jingchi Corp
- SAIC Innovation Center, LLC
- Almotive Inc
- Aurora Innovation
- Nullmax
- Samsung Electronics
Budoucnost patří autonomním automobilům: