Vláda schválila nový Národní akční plán čisté mobility. Do 10 let chce 220 tisíc elektromobilů na českých silnicích

Názory k článku

avatar
06. 05. 2020 07:58 | Microsoft Windows 10 Chrome 81.0.4044.129

Elektrická dodávka , ev rikša i autobus je také elektromobil takže splnit to půjde.EV pořídí úřadům a dají dotace firmám. O osobních vozech pro nefiremní účely není řeč. Vozový pak bude tak stále stárnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1  |  06. 05. 2020 08:13  |  Microsoft Windows 10 Firefox 75.0

Dalsi nerozumny a nerealisticky plan do supliku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojtisek  |  06. 05. 2020 08:19  |  Microsoft Windows 10 Firefox 75.0

A bude mít za 10 let těch optimistických 500k elektromobilů co žrát nebo se ještě budem dohadovat o "dostavbě" Temelína nebo Dukovan?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
curudae  |  06. 05. 2020 08:38  |  Microsoft Windows 10 Firefox 75.0

Z ciziho krev netece, ze jo? To se nam to rozhazuje....
Ze je tyhle kra*iny vubec napadnou, v dobe kdy budou muset resit kazdou korunu, zatim stale behem, ale i pak po koronaviru.
Hlavne kdyz se zjistilo, ze kdyz auta prestanou jezdit, tak se ovzdusi nezlepsi.Mno mozna jsem se trosku unahlil. Jedna se "zatim" jenom o plan. Nicmene me strasi tato veta "Tomuto cíli by měla jít naproti případnými pobídkami trhu, pokud to bude potřeba."
Pokud by to bylo na me, tak bych na elektromobilitu nedal ani korunu. Nema s ekologii nic spolecneho. To uz spise investovat do vodiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tojevono  |  06. 05. 2020 08:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 81.0.4044.129

Nesouhlasím s Váma.Vůbec nevíme, kolik budou stát tyto pohony v budoucnu.
Nevíme kolik budou stát baterky, třeba již budou ty baterky o kterých se píše na Žívě? Nebo taky nebudou? Prostě, nyní nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Shal  |  06. 05. 2020 09:02  |  Microsoft Windows 10 Chrome 81.0.4044.129

Jsem proti přímým dotacím na koupi elektromobilů. Tohle zařídí trh a levnější baterky.
Ale stát by rozhodně měl podporovat výstavbu veřejných nabíjecích míst. A rozhodně tím nemyslím, že to nabíjení musí být zadarmo.A ani se kvůli tomu nemusí speciálně překopávat ulice. Prostě úplně stačí během opravy ulic a sídlišť vyměnit staré lampy za nové se zásuvkou na nízký odběr a natahat kabely když se ulice bude stejně rozkopávat. Dodatečná investice minimální.Jinak ty plány na vodíkové dopravní auta jsou k smíchu. Vodík pro osobní auta už pohřbily téměř všechny automobilky vyjma Toyoty, která na to má vládní grant a i ta je odsouvá na vedlejší kolej ve prospěch baterek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2020 09:40 | Macintosh OS X Firefox 75.0

Nejekologičtější je když auto vůbec nevznikne..
https://ceskeforum.com/viewtopic.php... (Musím zasadit 8 stromů abych anuloval uhlíkovou stopu auta?)
případně pokud se použije veřejná doprava
a nebo použít ojeté spalovací auto místo toho aby se sešrotovalo (výrobní emise již byly vypuštěny. To co je vypuštěno při samotném provozu jsou již drobné pokud jezdí člověk málo)
Největší blbost je jezdit autem málo a kvůli tomu si nechat vyrobit nové elektroauto. V USA dělali nějakou studii a vyšlo jim, že elektroauto se začne ekologicky vyplácet na rozdíl od spalovacího až po najetí asi 200 000 km. (proč? pokud si pamatuji správně tak výroba elektroauta znamená více vypuštěných emisí (z důvodu baterie?) - tady se můžu mýlit.
Jinak řešit dopravu je jen dílčí krok. To hlavní je řešit elektrárny (aby byly "zelené") - mají největší podíl na vypuštěných emisích. https://faktaoklimatu.cz/infografiky/emise-cr-detail...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AjaFreeman  |  06. 05. 2020 10:16  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

Tak to se Čínská komunistická strana poměje, jakožto majoritní dodavatel baterií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirkajiri  |  06. 05. 2020 11:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 81.0.4044.129

Na tom vodíku je vidět jak jsou naprosto mimo realitu. Vodík se v současnosti vyrábí ze zemního plynu a současné technologie neposkytují dostatečný výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vzach  |  06. 05. 2020 13:53  |  Microsoft Windows 10 Firefox 75.0

Pokud by to nemusely být jen elektromobily na baterie, tak by možná stačilo natahat troleje a každý rok po dobu 10 let uvést do provozu cca 22.000 nových trolejbusů. Ve skutečnosti asi o něco méně, protože někde už troleje jsou a nějaké trolejbusy tam už jezdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tomcat5a  |  06. 05. 2020 15:43  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Do 10ti let budou brát ti vybájení češi 70 000 nebo více ?
To ale bude benzín stát 99/litr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
daewoo  |  08. 05. 2020 20:59  |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Jeste chvili a predelam auto na drevoplyn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor