Volkswagen představil powerbanku pro elektromobily

  • Volkswagen představil powerbanku pro elektromobily
  • Nebudeme ji vozit v kufru ani na přívěsném vozíku
  • Jejím cílem je vykrýt nedostatky nabíjecí infrastruktury

Moderní automobily se stále více přibližují mobilním telefonům: jsou chytré, komunikují s okolním světem a vyžadují elektrickou energii. Jednou ze zásadních otázek, kterou je nutné řešit při pořízení elektromobilu, je dostupnost nabíjení. Nové řešení německé automobilky Volkswagen v mnoha směrech připomíná powerbanku pro mobil.

V případě elektromobilů je základním předpokladem jejich použitelnosti dostatek nabíjecích stanic, dostupných v dojezdové vzdálenosti. Situace ještě není ani zdaleka ideální – například Tesla se chystá pokrýt Evropu nabíječkami Supercharger až v roce 2019.

Powerbanky pro elektrické vozy

Snadno dostupným řešením se mají stát „powerbanky pro elektromobily“ od Volkswagenu s celkovou kapacitou baterií 360 kWh, schopné nabíjet výkonem až 100 kW. Taková stanice je teoreticky schopná nabít až čtyři Tesly Model S či dvanáct Nissanů Leaf.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen představil powerbanku pro elektromobily

S technologií rychlého nabíjení má doplnění energie trvat v průměru pouze 17 minut. Toto číslo počítá s nabitím na 28 kWh, což je zhruba 80 % kapacity akumulátorů současného elektrického vozu Golf.

Díky dvěma střídavým a dvěma stejnosměrným zásuvkám je možné z jedné stanice nabíjet současně až čtyři vozidla, nicméně v takovém případě bude možná trochu problémem s jejich zaparkováním.

„Přenosná“ nabíjecí stanice

Přirovnání k powerbance je pochopitelně jen symbolické. Mobilní nabíjecí stanice není určena k tomu, aby ji řidiči vozili v přívěsném vozíku. Bude instalována na místech s menším pokrytím klasických nabíječek, aby vykryla jejich nedostatek.

Klepněte pro větší obrázek
Powerbanka se bude měnit kus za kus

Celý systém má fungovat tak, že mobilní nabíječka bude nainstalována na dané místo a po vyčerpání energie (respektive při poklesu pod 20 %) bude „kus za kus“ vyměněna za čerstvou, s plnými akumulátory. Další variantou je permanentní připojení stanice k elektrické síti, díky čemuž bude energie doplňována průběžně.

Předpokládá se, že by mobilní nabíječky, připojené k elektrické síti, mohly získávat energii z obnovitelných zdrojů – například ze solárních či větrných elektráren. Tím by se jednalo o řešení s nulovými emisemi, přijatelné i z čistě ekologického hlediska.

Volkswagen vidí světlé zítřky

Podle společnosti může být takové zařízení využíváno flexibilně a instalováno na veřejných parkovištích ve městě, v prostorách velkých společností nebo jako dočasné místo pro nabíjení při velkých akcích.

Předseda představenstva Volkswagen Thomas Schmall uvedl, že: „Mobilní nabíjecí stanice jsou rozhodujícím krokem v budování efektivní sítě nabíjecích stanic. Mohou být postaveny kdekoliv podle potřeby – s nebo bez připojení k napájení. Tato flexibilita umožňuje zcela nový přístup k rychlému rozšiřování nabíjecí infrastruktury.“

Volkswagen plánuje nasazení těchto mobilních nabíjecích stanic v rámci pilotního projektu v první polovině roku 2019 ve svém „rodném městě“, tedy ve Wolfsburgu. Jde o součást velkého plánu uvedení elektromobilů této značky.

Stanice budou používat stejné akumulátory, které mají napájet plánovanou řadu elektromobilů I.D.. V roce 2020 budou „powerbanky pro elektromobily“ dostupné v dalších městech a obcích.

Diskuze (34) Další článek: Vybíráme z Microsoft Store: Tohle všechno najdete v obchodě pro Windows 10

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,