Žádná vzdálená budoucnost, ale už druhý kvartálu roku 2024! Zdroj: Volkswagen

Žádná vzdálená budoucnost, ale už druhý kvartálu roku 2024! | Zdroj: Volkswagen

Německá automobilka jde na integraci přes stávající hlasový asistent IDA, který připravuje společnost Cerence. Zdroj: Volkswagen

Německá automobilka jde na integraci přes stávající hlasový asistent IDA, který připravuje společnost Cerence. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen pustí ChatGPT do elektromobilů ID. 3, 4, 5 a 7, většího ID.Buzz a spalovacích modelů Tiguan, Passat a Golf. Zdroj: Volkswagen

Volkswagen pustí ChatGPT do elektromobilů ID. 3, 4, 5 a 7, většího ID.Buzz a spalovacích modelů Tiguan, Passat a Golf. | Zdroj: Volkswagen

Výsledek má sloužit k pohodlnému ovládání veškerých funkcí dostupných v infotainmentu, ale zvládne odpovídat i na jakékoliv další otázky, které už nijak nesouvisí s autem či jízdou. Zdroj: Volkswagen

Výsledek má sloužit k pohodlnému ovládání veškerých funkcí dostupných v infotainmentu, ale zvládne odpovídat i na jakékoliv další otázky, které už nijak nesouvisí s autem či jízdou. | Zdroj: Volkswagen

Kai Grünitz, člen představenstva Volkswagenu zodpovědný za technický vývoj, na CES potvrdil, že z oznámených změn a integrace ChatGPT budou benefitovat i další koncernové značky, včetně české Škody. Další podrobnosti však nesdělil. Zdroj: Volkswagen

Kai Grünitz, člen představenstva Volkswagenu zodpovědný za technický vývoj, na CES potvrdil, že z oznámených změn a integrace ChatGPT budou benefitovat i další koncernové značky, včetně české Škody. Další podrobnosti však nesdělil. | Zdroj: Volkswagen

Jedna z několika ukázek z tiskové konference. „Hello IDA, je mi zima.“ LLM identifikuje problém a předá jej jako konkrétní pokyn palubnímu počítači, který přenastaví klimatizaci. A ještě něco – auto díky soustavě mikrofonů pozná, že požadavek přichází od spolujezdce, takže teplotu upraví pouze v jeho zóně. Zdroj: Volkswagen

Jedna z několika ukázek z tiskové konference. „Hello IDA, je mi zima.“ LLM identifikuje problém a předá jej jako konkrétní pokyn palubnímu počítači, který přenastaví klimatizaci. A ještě něco – auto díky soustavě mikrofonů pozná, že požadavek přichází od spolujezdce, takže teplotu upraví pouze v jeho zóně. | Zdroj: Volkswagen

Německá automobilka jde na integraci přes stávající hlasový asistent IDA, který připravuje společnost Cerence. Zdroj: Volkswagen
Volkswagen pustí ChatGPT do elektromobilů ID. 3, 4, 5 a 7, většího ID.Buzz a spalovacích modelů Tiguan, Passat a Golf. Zdroj: Volkswagen
Výsledek má sloužit k pohodlnému ovládání veškerých funkcí dostupných v infotainmentu, ale zvládne odpovídat i na jakékoliv další otázky, které už nijak nesouvisí s autem či jízdou. Zdroj: Volkswagen
Kai Grünitz, člen představenstva Volkswagenu zodpovědný za technický vývoj, na CES potvrdil, že z oznámených změn a integrace ChatGPT budou benefitovat i další koncernové značky, včetně české Škody. Další podrobnosti však nesdělil. Zdroj: Volkswagen
6
Fotogalerie

Volkswagen pustí ChatGPT do svých aut. Dostane se i na českou Škodu

Volkswagen na veletrhu CES oznámil, že pustí ChatGPT do všech svých elektromobilů, modelů Tiguan, Passat a Golf. Ne v nějaké vzdálené budoucnosti, ale ve druhém kvartálu roku 2024. A protože je to evropská firma, začne s tím v Evropě, ostatní regiony přijdou na řadu později.

Německá automobilka jde na integraci přes stávající hlasový asistent IDA, který připravuje společnost Cerence – ta svůj Cerence Chat Pro propojí právě s ChatGPT. Výsledek má sloužit k pohodlnému ovládání veškerých funkcí dostupných v infotainmentu – to slibují vybraná auta už řadu let, ale skutečná použitelnost je často mizerná. Schopnost jazykového modelu od OpenAI porozumět běžné mluvené řeči má posunout použitelnost hlasového asistenta na nový level. Kromě toho bude ChatGPT odpovídat i na jakékoliv další otázky, které už nijak nesouvisí s autem.

scr 2024-01-09 10-38-31.jpg
Kai Grünitz, člen představenstva Volkswagenu zodpovědný za technický vývoj, na CES potvrdil, že z oznámených změn a integrace ChatGPT budou benefitovat i další koncernové značky, včetně české Škody. Další podrobnosti však nesdělil.

Volkswagen si u Cerence objednal hranice, přes které se konverzace s vozem nemá dostat – týkají se sexu, ras, politiky a dalších citlivých témat, ale moc si s volkswagenem nepopovídáte ani o autech konkurenčních značek. Pokud do takových končin zkusíte zabrousit, auto zkrátka odpoví: „Je mi líto, ale na tuto otázku nemohu odpovědět.“

scr 2024-01-09 11-05-53.jpg
Jedna z několika ukázek z tiskové konference. „Hello IDA, je mi zima.“ LLM identifikuje problém a předá jej jako konkrétní pokyn palubnímu počítači, který přenastaví klimatizaci. A ještě něco – auto díky soustavě mikrofonů pozná, že požadavek přichází od spolujezdce, takže teplotu upraví pouze v jeho zóně.

Asistent se bude aktivovat stejně jako doposud – buď tlačítkem na volantu, nebo aktivační frází „Hello IDA“. Volkswagen říká, že novinka bude dostupná ve 20 jazycích, ale konkrétně nejmenuje. Můžeme tedy jen hádat, zda mezi nimi bude i čeština, ale ChatGPT ji zvládá a Škoda v koncernu zvedá prioritu našeho malého jazyka, takže šance jsou vysoké. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud