Elektromobily | Autonomní vůz | Volkswagen

Volkswagen začal testovat své autonomní vozy v ulicích Hamburku

Automobilka Volkswagen začala testovat své elektrické autonomní vozy e-Golf v ulicích Hamburku. Je to vůbec poprvé, kdy se vozidla bez řidiče vydala jezdit po velkém německém městě. Testovaná auta mají čtvrtou úroveň autonomie, což znamená, že systémy dokážou řídit vůz „téměř za všech okolností“.

Pět samořídících Volkswagenů zatím nebude jezdit po celém městě – zpočátku se mají pohybovat v přibližně tři kilometry dlouhém vyhrazeném úseku, kde na ně čeká čilý městský provoz. Cílem testů je přinést do roku 2025 reálnou schopnost plně automatické jízdy.

e-Golfy našlapané technikou

Testovací vozy jsou osazeny čtrnácti kamerami, jedenácti laserovými skenery, ultrazvukovými senzory a sedmi radary. Každé auto vyprodukuje za minutu testovací jízdy 5 GB analytických dat. Výsledky testovacích jízd budou průběžně vyhodnocovány a začleněny do výzkumných projektů zaměřených na automatizované řízení.

Vedoucí výzkumu Axel Heinrich v tiskové zprávě uvedl, že: „Testovací jízdy v městském prostředí nám dávají vynikající příležitost k dalšímu pokroku v oblasti automatizované jízdy.“ Jako další bude následovat logický krok – příprava autonomie páté, tedy nejvyšší úrovně.

Aby se povedlo splnit i tento cíl, musí města dle Heinricha zajistit digitální ekosystém, který umožní vozidlům komunikovat se semafory a systémy řízení dopravy i mezi sebou. Hamburk postupně modernizuje semafory o komponenty pro komunikační infrastrukturu (I2V) a komunikaci mezi vozidly (V2V).

Na cestě k autonomním zítřkům

Spolupráce mezi automobilkou a městem přinese benefity oběma stranám. Za dva a půl roku totiž bude Hamburk pořádat Světový kongres o inteligentních dopravních systémech. Automatická jízda bude v té době hrát klíčovou roli. Cílem je udělat do roku 2021 z Hamburku modelové město pro inteligentní mobilitu.

Z bezpečnostních důvodů budou za volantem aut během všech zkušebních jízd v Hamburku sedět speciálně vyškolení testovací řidiči. Jejich úkolem bude neustále sledovat všechny jízdní funkce a v případě nouze zasáhnout do řízení.

Testovací e-Golfy vycházejí ze sériové verze populárního elektromobilu, která v základu nabízí dojezd 200 kilometrů a konektivitu Apple CarPlay i Android Auto. Vůz je však upravený pro účely samostatné jízdy – kromě výše uvedených senzorů a snímačů například vozí v kufru velmi výkonný počítač.

Diskuze (7) Další článek: EU představila nové zákony robotiky pro 21. století. Lídrem A.I. ale zatím není

Témata článku: Elektromobily, Automobily, Doprava, Android Auto, Autonomní vůz, Volkswagen, Jízda, Vozidlo, Vůz, Hamburk, Apple CarPlay, Testovací jízda


Určitě si přečtěte

Aprílové vtípky: Výběr toho nejlepšího kolem počítačů, internetu a techniky

Aprílové vtípky: Výběr toho nejlepšího kolem počítačů, internetu a techniky

** Výběr nejlepších aprílových vtípků 2019 ** Článek postupně aktualizujeme

redakce | 29

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 37

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

** USA platí Rusku stamiliony dolarů za dopravu astronautů na ISS ** Dopravu amerických astronautů mají nyní převzít soukromé lodě ** Rusko je vytlačováno ze hry, mohou ho spasit vesmírní turisté

Petr Kubala | 70

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 88