Volocopter 2X: sportovní elektrická koptéra pro dva lidi jde do výroby, bude umět fungovat i jako bezpilotní „taxi“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 13

Názory k článku

10. 04. 2017 09:00

Je nějaká podstatná věc, která by bránila tomu, dělat drony hybridní - menší benzínový motor, který by baterii za letu konstantním výkonem dobíjel a obešel by se bez převodovky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 04. 2017 11:41

Princíp vrtulí sa mi veľmi pozdáva. A úplne super je záložný padák. Malý dolet by sa do doby, kedy budú na svete výkonnejšie elektročlánky, mohol vyriešiť tým, že by elektrinu vyrábal malý, ale výkonný benzínový motor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 04. 2017 17:12

Mám jen pár připomínek, začnu tou nejsmutnější "Jen pro krátký let", nikdo netvrdí, že i běžná klidně těžká vojenská helikoptéra nemůže být elektrická - proč ne? Problém je jako všude a u letadel zvlášť v možnostech uložení energie. My to prostě neumíme, ještě nejsme na takové technické úrovni, abychom mohli skladovat třeba měsíční výrobu JETE, pochopí to zelený ekomozek někdy?
> Ultralight tuším do hodiny letu (konzorcium firem), zatím žádný větší model pro více než 2 lidi, nyní helikoptéra také pro 2 ovšem pouze 20 km dolet.
> Když je poměr kerosin - baterie (lithium) 1 kg = 50 kg, jak je jasné, že pro letadla to prostě nestačí. Není dostatečná hustota energie.
> Logisticky vzniknou problémy, pokud se něco podobného bude rozšiřovat, navíc hrozí srážky s ptactvem, více poruch a nehod (smrtelných). Každý ví, že lehká letadla jsou poměrně náchylná k povětrnostním podmínkám a vzdušnému proudění. Snést tuto helikoptéru při selhání pohonu autorotací - 0 šance.
> Ani u aut nikdo netvrdí, že již dávno mohla být elektrická (pane Vizíre Mlusku), jen nikdo nechtěl dávat dotace, dnes se i státní organizace mohou zbláznit, jsem zvědavý za pár let provozu až zjistí, co se stojí nákup nových baterií. Nikdo jim je nebude měnit donekonečna, ne pokud se eJeždění rozšíří - žádný prodejce by si to nemohl dovolit. A, že tu kapacitu začnou ztrácet mnohem rychleji, než se opotřebuje běžný spalovací motor, dokonce i u nás, někteří tyto projekty ruší (autobusy), protože zjistili jak je nevýkonný a jak rychle nedobíjí 100%, nutných alespoň k pár otočkám na lince.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor