Rozlišení lidaru od Luminaru se přibližuje optické kameře

Rozlišení lidaru od Luminaru se přibližuje optické kameře

Dosah lidaru je až 250 metrů, takže je použitelný i pro vyšší rychlsoti na dálnici

Dosah lidaru je až 250 metrů, takže je použitelný i pro vyšší rychlsoti na dálnici

Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby

Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby

Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby

Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby

Dodatečný software umí analyzovat pohyby chodců a odhadnout jejich záměry, třeba vstup do vozovky. To vše bez klasické optické kamery.

Dodatečný software umí analyzovat pohyby chodců a odhadnout jejich záměry, třeba vstup do vozovky. To vše bez klasické optické kamery.

Dosah lidaru je až 250 metrů, takže je použitelný i pro vyšší rychlsoti na dálnici
Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby
Lidar dokáže rozlišit jednotlivé osoby
Dodatečný software umí analyzovat pohyby chodců a odhadnout jejich záměry, třeba vstup do vozovky. To vše bez klasické optické kamery.
5
Fotogalerie

Volvo bude používat „zázračné“ lidary Luminar. Chodce a jeho záměry odhalí i na vzdálenost 250 metrů

Volvo se na veletrhu Automobility LA 2018 pochlubilo spoluprací s americkým Luminarem, který se specializuje na vývoj velmi přesných a maličkých laserových radarů – lidarů. Jejich nejnovější technologie disponuje úctyhodným dosahem až 250 metrů.

V této vzdálenosti dokáže jejich výpočetní jednotka detekovat vůz, ale také chodce, jeho pohyby a tedy i záměr. Software umí rozpoznat jeho skelet a vymodeluje chůzi, ze které pak může palubní počítač vozu vypočítat, jestli je kolizní s jízdnou.

Schopnosti nového lidaru od Luminaru:

250 metrů je dostatečné vzdálenost i při vyšší rychlosti, aby jednou autonomní vůz dokázal včas zareagovat. Pro Volvo je to ostatně dostatečně citlivé téma, bylo to totiž právě jeho vůz, i když pod vlajkou Uberu, který na sklonku zimy na předměstí Phoenixu zabil ženu přecházející silnici.

Luminar používá technologii solid-state lidarů, které nerotují a jsou menší. Vejdou se tedy spíše do karoserie a za čelní žebroví, jsou mnohem menší a Luminar chce také postupně stáhnout jejich cenu takovým způsobem, aby se mohly dostat do všech kategorií vozů. I těch hloupých, kde by mohly nabízet alespoň základní antikolizní asistenci

Určitě si přečtěte

Články odjinud