Volvo bude používat „zázračné“ lidary Luminar. Chodce a jeho záměry odhalí i na vzdálenost 250 metrů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 21

Názory k článku

29. 11. 2018 13:12

K autonomním vozům bych měl jednu otázku, kterou jsem ještě nikde neviděl položenou, natož "zvednutou" (=zodpovězenou):
Jak má řidič částečně autonomního vozu udržet pozornost a potřebnou koncentraci aby mohl v případě potřeby zasáhnout do řízení?
Nedokážu si to vůbec představit. Přijde mi to extrémně obtížné i u zodpovědného člověka, který by se o to usilovně snažil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2018 11:57

Všichni tu řešíte, že lidar nebude tak spolehlivý jako oko člověka. To nepopírám, ale platí to jen v případě plného soustředění. Nebylo by tolik nehod, ale stačí chvilka nepozornosti a přitom Lidar nebo člověk věnující se jízdě by překážku viděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2018 11:21

Ty Lidary budou lidem vypalovat sítnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2018 10:48

LIDAR může být sebelepší, neuvidí všude. Je jasná snaha o co nejvíc předčasnou a komplexní detekci, protože HW má nízkou dobu reakce proti připravenému, neunavenému člověku. Ten je schopen si všimnout i mihnutí (někdy lze hovořit o 6 smyslu, předtuše) za velmi špatných povětrnostních podmínek, stroj to neumí. Potíž je v tom, že práv z míst, která neuvidí dobře někdo nakonec vyběhne, někdo se na silnici dopustí nečekaného karambolu, může jít také o technický problém jiného vozu a co pak? V neznámém prostředí při vyšší rychlosti nebude žádná předchozí zkušenost, nic s ničím neporovná. Zase bude mít autonomní vůz zlomky sekund na reakci a ve většině případů selže. Dále se ptám, jak se v takovém případě zachová, bude chránit posádku nebo pejska a kočičku (jiného člověka ) co jdou přes vozovku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2018 10:38

Občas ani leckterý chodec netuší, jaký je jeho záměr a zda na poslední chvíli nezazmatkuje a nezmění záměr na zcela opačný. Jako třeba v případě této nehody: https://praha.idnes.cz/srazena-chodkyne-beroun-p... ... Jestli by takové zařízení někdy dokázalo předvídat podobné situace už na 250m dopředu, tak by muselo mít implementováno něco jako věštění. Ale asi by stačilo, kdyby to na pouhých pár metrech rychle a správně zareagovalo i na takovou neočekávanou změnu směru chodce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2018 10:29

Já bych pro zvýšení bezpečnosti zavedl hlavně detekci nákupních tašek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2018 09:52

Teda to promo video nevypadá moc přesvědčivě. Rozlišení nula nula nic. Aby to zas nesejmulo někoho vedoucího kolo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2018 09:24

nikdy mne to zatím nenapadlo, ale teď si říkám že za pár let na mne na přechodu budou ze všech stran "svítit" desítky aut svými radary, na jakém principu to vlastně funguje (radio, infra, laser ...) ? Je mně jasné, že ty výkony jsou bezpečné, ale budou bezpečné i při dlouhodobém působení mnoha aut?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor