Doprava | Elektromobily | Automobily

Volvo chce nabídnout nejbezpečnější elektromobil, jaký vyjede na silnici. Sází na model XC40

Nejde pouze o výměnu spalovacího motoru za elektromotor. Takto začíná Volvo svou propagaci chystané elektrické varianty automobilu XC40, která bude mít premiéru 16. října. Mnohokrát oceňované a velice populární SUV tedy sice dostane elektrické ústrojí, ale nebylo by to Volvo, kdyby se v první řadě nemluvilo o bezpečnosti elektromobilu.

O technické specifikaci ústrojí se totiž Volvo zatím nezmiňuje, mnohem více se zaměřuje na samotnou konstrukci vozu, kterou museli inženýři především v přední části rozsáhle přepracovat z důvodu absence spalovacího motoru. Důležité nárazové zóny tak byly dále zpevněny, jelikož elektromotor pod kapotou nevyplňuje tolik místa. 

Zabezpečení posádky a ochranu bateriového modulu v případě nehody pak zajišťuje nově vyvinutá struktura v podlaze, která okolo baterie vytváří deformační zónu. Uložení baterie nízko v podlaze, a tím pádem celkové snížení těžiště vozu, má rovněž pozitivně snížit riziko převrácení vozu. Vyztužena byla nakonec i zadní část vozu pro lepší absorpci sil při nárazu a ochranu cestujících v kabině.  

Elektrické Volvo XC40 bude i prvním modelem, které automobilka vybaví novou platformou senzorů, radar a kamer ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), které ještě rozšíří a zlepší funkce asistenčních a bezpečnostních systémů nových modelů Volva. Nová platforma rovněž umožní jednodušší vývoj směrem k dalším funkcím autonomního řízení.  

V nadcházejících týdnech před premiérou 16. října plánuje Volvo vypustit další várku upoutávek a informací o elektrickém XC40. Určitě se tedy brzo dozvíme i hodnoty výkonu, kapacitu baterie a dojezd nového elektromobilu.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (7) Další článek: Chcete pracovat v McDonald's? Stačí říct Google Asistentovi či Alexe a rovnou se přihlásíte

Témata článku: Doprava, Elektromobily, Automobily, Baterie, Volvo, Elektromotor, Podlaha, Model, Nová platforma, Adas, Ústrojí, Spalovací motor, Elektromobil, Platforma


Určitě si přečtěte

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 112

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102