Elektromobily | Automobily | Volvo

Volvo jde proti Tesle. Švédský elektromobil Polestar 2 má dobrý dojezd i zajímavou cenu

Švédská automobilka Volvo uvedla pod svou značkou Polestar elektromobil s vysokými ambicemi – hodlá být konkurentem Tesly Model 3. Spolupracovala na něm s Googlem a palubní infotainment používá upravenou verzi operačního systému Android.

Vozidlo, označované jako Polestar 2, pohánějí dva elektromotory s výkonem 300 kW (asi 408 koňských sil) a točivým momentem 660 Nm. S pohonem na všechna čtyři kola zrychlí z nuly na stovku za necelých pět sekund, maximální rychlost je zatím tajemstvím.

Polestar 2 se postaví Tesle

Polestar 2 je osazen akumulátory umístěnými v podvozku s kapacitou 78 kWh, což podle výrobce stačí na ujetí vzdálenosti až 440 kilometrů. Pro srovnání Tesla Model 3 má pohon pouze zadních kol a deklarovaný dojezd je 420 kilometrů.

V interiéru najdeme na středové konzoli dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 11", která zobrazuje informace o vozidle a poskytuje přístup k aplikacím Google, jako je navigace přes Mapy Google, hudební streamovací služba Hudba Google Play či hlasem ovládaný Asistent Google.

Silnou stránkou má být propojení s chytrým telefonem. Polestar 2 podporuje jak zařízení s operačním systémem Android, tak i Apple iPhone. Smartphone zastane roli klíče – přes Bluetooth z něj lze auto odemknout i zamknout. Vozidlo následně samo nastaví sedačku, zrcátka a další parametry podle řidiče.

Prodej přes internet

Polestar 2 vychází z hybridu Polestar 1, proti kterému je ostřejší a odvážnější. Je založen na platformě Volvo Compact Modular Architecture (CMA), kterou používá crossover Volvo XC40 a má se stát základem elektromobilů švédské automobilky.

Sériová produkce Polestaru 2 začne počátkem příštího roku. Prvních 12 měsíců bude k dispozici pouze verze Launch Edition s pohonem všech kol za cenu 63 000 dolarů (asi 1,4 milionů korun). Následně cena vozu klesne na 45 000 dolarů (cca 1 milion korun) za základní verzi. Pro srovnání: Tesla Model 3 se prodává za 42 900 dolarů (asi 966 tisíc korun).

Plně elektrické vozy Polestar 2 bude možné zakoupit prostřednictvím oficiálních webových stránek společnosti v Číně, USA, Kanadě, Velké Británii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Belgii.

Na rozdíl od Tesly nebudou mít auta se švédskou krví vlastní infrastrukturu nabíjecích stanic. Výrobce ale slibuje, že připravuje strategickou spolupráci, díky které budou mít řidiči na každém trhu přístup k největší veřejné síti.

Diskuze (34) Další článek: Bleskurychle zpět a vpřed: Novinka v Google Chrome zrychlí zobrazování navštívených stránek

Témata článku: Technika, Google, Android, Internet, USA, Tesla Motors, Doprava, Čína, Německo, Elektromobily, Automobily, Bluetooth, Velká Británie, Volvo, Google mapy, Belgie, Dojezd, Kanada, Elektromobil, Elektro, Tesla, Dobrý, Apple iPhone, CMA, Švédsko


Určitě si přečtěte

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 7

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

** Loni ajťáky vystrašilo přetečení GPS čítače týdnů ** Nemělo se stát vůbec nic, ale svět opět nebyl připravený ** Za 18 let nás ale čeká ještě něco mnohem většího

Jakub Čížek | 61

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102