Švédská automobilka Volvo uvedla pod svou značkou Polestar elektromobil s vysokými ambicemi – hodlá být konkurentem Tesly Model 3. Spolupracovala na něm s Googlem a používá systém Android.

Švédská automobilka Volvo uvedla pod svou značkou Polestar elektromobil s vysokými ambicemi – hodlá být konkurentem Tesly Model 3. Spolupracovala na něm s Googlem a používá systém Android.

Vozidlo, označované jako Polestar 2, pohánějí dva elektromotory s výkonem 300 kW (asi 408 koňských sil) a točivým momentem 660 Nm. S pohonem na všechna čtyři kola zrychlí z nuly na stovku za necelých pět sekund.

Vozidlo, označované jako Polestar 2, pohánějí dva elektromotory s výkonem 300 kW (asi 408 koňských sil) a točivým momentem 660 Nm. S pohonem na všechna čtyři kola zrychlí z nuly na stovku za necelých pět sekund.

Polestar 2 je osazen akumulátory umístěnými v podvozku s kapacitou 78 kWh, což podle výrobce stačí na ujetí vzdálenosti až 440 km. Pro srovnání Tesla Model 3 má pohon pouze zadních kol a dojezd je 420 km.

Polestar 2 je osazen akumulátory umístěnými v podvozku s kapacitou 78 kWh, což podle výrobce stačí na ujetí vzdálenosti až 440 km. Pro srovnání Tesla Model 3 má pohon pouze zadních kol a dojezd je 420 km.

Silnou stránkou má být propojení s chytrým telefonem. Polestar 2 podporuje jak zařízení s operačním systémem Android, tak i iPhony. Smartphone zastane roli klíče – přes Bluetooth z něj lze auto odemknout i zamknout.

Silnou stránkou má být propojení s chytrým telefonem. Polestar 2 podporuje jak zařízení s operačním systémem Android, tak i iPhony. Smartphone zastane roli klíče – přes Bluetooth z něj lze auto odemknout i zamknout.

Polestar 2 vychází z hybridu Polestar 1, proti kterému je ostřejší a odvážnější. Je založen na platformě Volvo Compact Modular Architecture (CMA), kterou používá crossover Volvo XC40.

Polestar 2 vychází z hybridu Polestar 1, proti kterému je ostřejší a odvážnější. Je založen na platformě Volvo Compact Modular Architecture (CMA), kterou používá crossover Volvo XC40.

Sériová produkce Polestaru 2 začne na počátku příštího roku. Prvních 12 měsíců bude k dispozici pouze verze Launch Edition s pohonem všech kol za cenu 63 000 dolarů (asi 1,4 milionů korun).

Sériová produkce Polestaru 2 začne na počátku příštího roku. Prvních 12 měsíců bude k dispozici pouze verze Launch Edition s pohonem všech kol za cenu 63 000 dolarů (asi 1,4 milionů korun).

Následně cena vozu klesne na 45 000 dolarů (cca 1 milion korun) za základní verzi. Pro srovnání: Tesla Model 3 se prodává za 42 900 dolarů (asi 966 tisíc korun).

Následně cena vozu klesne na 45 000 dolarů (cca 1 milion korun) za základní verzi. Pro srovnání: Tesla Model 3 se prodává za 42 900 dolarů (asi 966 tisíc korun).

Plně elektrické vozy Polestar 2 bude možné zakoupit prostřednictvím oficiálních webových stránek společnosti v Číně, USA, Kanadě, Velké Británii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Belgii.

Plně elektrické vozy Polestar 2 bude možné zakoupit prostřednictvím oficiálních webových stránek společnosti v Číně, USA, Kanadě, Velké Británii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Belgii.

V interiéru najdeme na středové konzoli dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 11", která zobrazuje informace o vozidle a poskytuje přístup k aplikacím Google, jako je navigace přes Mapy Google.

V interiéru najdeme na středové konzoli dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 11", která zobrazuje informace o vozidle a poskytuje přístup k aplikacím Google, jako je navigace přes Mapy Google.

Na rozdíl od Tesly nebudou mít auta se švédskou krví vlastní infrastrukturu nabíjecích stanic. Výrobce ale slibuje, že připravuje strategickou spolupráci, díky které budou mít řidiči na každém trhu přístup k největší veřejné síti.

Na rozdíl od Tesly nebudou mít auta se švédskou krví vlastní infrastrukturu nabíjecích stanic. Výrobce ale slibuje, že připravuje strategickou spolupráci, díky které budou mít řidiči na každém trhu přístup k největší veřejné síti.

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Vozidlo, označované jako Polestar 2, pohánějí dva elektromotory s výkonem 300 kW (asi 408 koňských sil) a točivým momentem 660 Nm. S pohonem na všechna čtyři kola zrychlí z nuly na stovku za necelých pět sekund.
Polestar 2 je osazen akumulátory umístěnými v podvozku s kapacitou 78 kWh, což podle výrobce stačí na ujetí vzdálenosti až 440 km. Pro srovnání Tesla Model 3 má pohon pouze zadních kol a dojezd je 420 km.
Silnou stránkou má být propojení s chytrým telefonem. Polestar 2 podporuje jak zařízení s operačním systémem Android, tak i iPhony. Smartphone zastane roli klíče – přes Bluetooth z něj lze auto odemknout i zamknout.
Polestar 2 vychází z hybridu Polestar 1, proti kterému je ostřejší a odvážnější. Je založen na platformě Volvo Compact Modular Architecture (CMA), kterou používá crossover Volvo XC40.
29
Fotogalerie

Volvo jde proti Tesle. Švédský elektromobil Polestar 2 má dobrý dojezd i zajímavou cenu

Švédská automobilka Volvo uvedla pod svou značkou Polestar elektromobil s vysokými ambicemi – hodlá být konkurentem Tesly Model 3. Spolupracovala na něm s Googlem a palubní infotainment používá upravenou verzi operačního systému Android.

Vozidlo, označované jako Polestar 2, pohánějí dva elektromotory s výkonem 300 kW (asi 408 koňských sil) a točivým momentem 660 Nm. S pohonem na všechna čtyři kola zrychlí z nuly na stovku za necelých pět sekund, maximální rychlost je zatím tajemstvím.

Polestar 2 se postaví Tesle

Polestar 2 je osazen akumulátory umístěnými v podvozku s kapacitou 78 kWh, což podle výrobce stačí na ujetí vzdálenosti až 440 kilometrů. Pro srovnání Tesla Model 3 má pohon pouze zadních kol a deklarovaný dojezd je 420 kilometrů.

V interiéru najdeme na středové konzoli dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 11", která zobrazuje informace o vozidle a poskytuje přístup k aplikacím Google, jako je navigace přes Mapy Google, hudební streamovací služba Hudba Google Play či hlasem ovládaný Asistent Google.

Silnou stránkou má být propojení s chytrým telefonem. Polestar 2 podporuje jak zařízení s operačním systémem Android, tak i Apple iPhone. Smartphone zastane roli klíče – přes Bluetooth z něj lze auto odemknout i zamknout. Vozidlo následně samo nastaví sedačku, zrcátka a další parametry podle řidiče.

Prodej přes internet

Polestar 2 vychází z hybridu Polestar 1, proti kterému je ostřejší a odvážnější. Je založen na platformě Volvo Compact Modular Architecture (CMA), kterou používá crossover Volvo XC40 a má se stát základem elektromobilů švédské automobilky.

Sériová produkce Polestaru 2 začne počátkem příštího roku. Prvních 12 měsíců bude k dispozici pouze verze Launch Edition s pohonem všech kol za cenu 63 000 dolarů (asi 1,4 milionů korun). Následně cena vozu klesne na 45 000 dolarů (cca 1 milion korun) za základní verzi. Pro srovnání: Tesla Model 3 se prodává za 42 900 dolarů (asi 966 tisíc korun).

Plně elektrické vozy Polestar 2 bude možné zakoupit prostřednictvím oficiálních webových stránek společnosti v Číně, USA, Kanadě, Velké Británii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Belgii.

Na rozdíl od Tesly nebudou mít auta se švédskou krví vlastní infrastrukturu nabíjecích stanic. Výrobce ale slibuje, že připravuje strategickou spolupráci, díky které budou mít řidiči na každém trhu přístup k největší veřejné síti.

Určitě si přečtěte

Články odjinud