Automobilka Volvo představila ve středu 16. října svůj první elektromobil XC40 Recharge. Kromě toho také oznámila své další plány do budoucna: chce „elektrifikovat“ všechny nově uvedené modely, v následujících pěti letech představí pět elektromobilů.

Automobilka Volvo představila ve středu 16. října svůj první elektromobil XC40 Recharge. Kromě toho také oznámila své další plány do budoucna: chce „elektrifikovat“ všechny nově uvedené modely, v následujících pěti letech představí pět elektromobilů.

Cílem těchto snah je snížit množství oxidu uhličitého o 40 % na každé vyrobené auto. Do roku 2040 chce být automobilka zcela „klimaticky neutrální“ (nikoli „uhlíkově neutrální“). „Vždy jsme usilovali o ochranu lidí, nyní musíme také pomoci chránit planetu“ uvádí švédský výrobce v propagačním videu.

Cílem těchto snah je snížit množství oxidu uhličitého o 40 % na každé vyrobené auto. Do roku 2040 chce být automobilka zcela „klimaticky neutrální“ (nikoli „uhlíkově neutrální“). „Vždy jsme usilovali o ochranu lidí, nyní musíme také pomoci chránit planetu“ uvádí švédský výrobce v propagačním videu.

Všechna nová vozidla ponesou označení Volvo Recharge a první vlaštovkou má být právě představené SUV XC40 Recharge. Elektromobil má deklarovaný dojezd 320 kilometrů a dle výrobce je možné ho (s patřičnou nabíječkou) nabít na 80 % za pouhých čtyřicet minut.

Všechna nová vozidla ponesou označení Volvo Recharge a první vlaštovkou má být právě představené SUV XC40 Recharge. Elektromobil má deklarovaný dojezd 320 kilometrů a dle výrobce je možné ho (s patřičnou nabíječkou) nabít na 80 % za pouhých čtyřicet minut.

Celkový výkon elektromotorů je 402 koňských sil, točivý moment 660 Nm a z nuly na stovku se automobil rozjede za 4,9 sekundy. Vůz má pohon všech kol a energii zajišťují lithium-iontové akumulátory s celkovou kapacitou 78 kWh.

Celkový výkon elektromotorů je 402 koňských sil, točivý moment 660 Nm a z nuly na stovku se automobil rozjede za 4,9 sekundy. Vůz má pohon všech kol a energii zajišťují lithium-iontové akumulátory s celkovou kapacitou 78 kWh.

U současných automobilů je na místě zabývat se také softwarovou stránkou palubního infotainmentu. V případě této novinky se budoucí majitelé mohou těšit na platformu Android, kde budou mít k dispozici například Mapy Google nebo Obchod Google Play. Systém se bude automaticky aktualizovat formou OTA.

U současných automobilů je na místě zabývat se také softwarovou stránkou palubního infotainmentu. V případě této novinky se budoucí majitelé mohou těšit na platformu Android, kde budou mít k dispozici například Mapy Google nebo Obchod Google Play. Systém se bude automaticky aktualizovat formou OTA.

Vůz je vybaven všemi myslitelnými technologiemi pro maximální bezpečnost – ve výčtu nechybí kamery, radar či ultrazvukové senzory. Řidič bude mít k dispozici celou řadu chytrých asistentů, jako je automatické vedení vozidla v jízdním pruhu, adaptivní tempomat či nouzové brzdění.

Vůz je vybaven všemi myslitelnými technologiemi pro maximální bezpečnost – ve výčtu nechybí kamery, radar či ultrazvukové senzory. Řidič bude mít k dispozici celou řadu chytrých asistentů, jako je automatické vedení vozidla v jízdním pruhu, adaptivní tempomat či nouzové brzdění.

Volvo XC40 Recharge se ještě neprodává, je však možné si ho předběžně rezervovat. V takovém případě je nutné zaplatit (vratnou) zálohu ve výši 1000 amerických dolarů (cca 23 250 Kč). Zahájení prodejů je plánováno na konec roku 2020.

Volvo XC40 Recharge se ještě neprodává, je však možné si ho předběžně rezervovat. V takovém případě je nutné zaplatit (vratnou) zálohu ve výši 1000 amerických dolarů (cca 23 250 Kč). Zahájení prodejů je plánováno na konec roku 2020.

Představení elektromobilu je dalším krokem automobilky, která již v roce 2017 oznámila, že ukončuje vývoj dieselových motorů. O několik týdnů později slíbila, že každé nové Volvo představené od roku 2019 bude nějakým způsobem elektrifikováno, ať už půjde o mild hybrid, plug-in hybrid, nebo plně elektrické vozidlo.

Představení elektromobilu je dalším krokem automobilky, která již v roce 2017 oznámila, že ukončuje vývoj dieselových motorů. O několik týdnů později slíbila, že každé nové Volvo představené od roku 2019 bude nějakým způsobem elektrifikováno, ať už půjde o mild hybrid, plug-in hybrid, nebo plně elektrické vozidlo.

Volvo představilo svůj první elektromobil XC40 Recharge. „Elektrifikuje“ i další nové modely

Volvo představilo svůj první elektromobil XC40 Recharge. „Elektrifikuje“ i další nové modely

Volvo představilo svůj první elektromobil XC40 Recharge. „Elektrifikuje“ i další nové modely

Volvo představilo svůj první elektromobil XC40 Recharge. „Elektrifikuje“ i další nové modely

Volvo představilo svůj první elektromobil XC40 Recharge. „Elektrifikuje“ i další nové modely

Volvo představilo svůj první elektromobil XC40 Recharge. „Elektrifikuje“ i další nové modely

Cílem těchto snah je snížit množství oxidu uhličitého o 40 % na každé vyrobené auto. Do roku 2040 chce být automobilka zcela „klimaticky neutrální“ (nikoli „uhlíkově neutrální“). „Vždy jsme usilovali o ochranu lidí, nyní musíme také pomoci chránit planetu“ uvádí švédský výrobce v propagačním videu.
Všechna nová vozidla ponesou označení Volvo Recharge a první vlaštovkou má být právě představené SUV XC40 Recharge. Elektromobil má deklarovaný dojezd 320 kilometrů a dle výrobce je možné ho (s patřičnou nabíječkou) nabít na 80 % za pouhých čtyřicet minut.
Celkový výkon elektromotorů je 402 koňských sil, točivý moment 660 Nm a z nuly na stovku se automobil rozjede za 4,9 sekundy. Vůz má pohon všech kol a energii zajišťují lithium-iontové akumulátory s celkovou kapacitou 78 kWh.
U současných automobilů je na místě zabývat se také softwarovou stránkou palubního infotainmentu. V případě této novinky se budoucí majitelé mohou těšit na platformu Android, kde budou mít k dispozici například Mapy Google nebo Obchod Google Play. Systém se bude automaticky aktualizovat formou OTA.
32
Fotogalerie

Volvo představilo svůj první elektromobil XC40 Recharge. „Elektrifikuje“ i další nové modely

Automobilka Volvo představila svůj první elektromobil XC40 Recharge. Kromě toho také oznámila své další plány do budoucna: chce „elektrifikovat“ všechny nově uvedené modely, v následujících pěti letech představí pět elektromobilů a do roku 2025 hodlá všechny své továrny pohánět výhradně obnovitelnou energií.

Cílem těchto snah je snížit množství oxidu uhličitého o 40 % (ve srovnání s rokem 2018) na každé vyrobené auto. Do roku 2040 chce být automobilka zcela „klimaticky neutrální“ (nikoli „uhlíkově neutrální“). „Vždy jsme usilovali o ochranu lidí, nyní musíme také pomoci chránit planetu“ uvádí švédský výrobce v propagačním videu.

Volvo Recharge

Všechna nová vozidla ponesou označení Volvo Recharge a první vlaštovkou má být právě představené SUV XC40 Recharge. Elektromobil má deklarovaný dojezd 320 kilometrů a dle výrobce je možné ho (s patřičnou nabíječkou) nabít na 80 % za pouhých čtyřicet minut.

Celkový výkon elektromotorů je 402 koňských sil, točivý moment 660 Nm a z nuly na stovku se automobil rozjede za 4,9 sekundy. Vůz má pohon všech kol a energii zajišťují lithium-iontové akumulátory s celkovou kapacitou 78 kWh.

U současných automobilů je na místě zabývat se také softwarovou stránkou palubního infotainmentu. V případě této novinky se budoucí majitelé mohou těšit na platformu Android, kde budou mít k dispozici například Mapy Google nebo Obchod Google Play. Systém se bude automaticky aktualizovat formou OTA.

První vlaštovka

Vůz je vybaven všemi myslitelnými technologiemi pro maximální bezpečnost – ve výčtu nechybí kamery, radar či ultrazvukové senzory. Řidič bude mít k dispozici celou řadu chytrých asistentů, jako je automatické vedení vozidla v jízdním pruhu, adaptivní tempomat či nouzové brzdění.

Volvo XC40 Recharge se ještě neprodává, je však možné si ho předběžně rezervovat. V takovém případě je nutné zaplatit (vratnou) zálohu ve výši 1000 amerických dolarů (cca 23 250 Kč). Zahájení prodejů je plánováno na konec roku 2020. Přesná cena zatím nebyla prozrazena, ale při zohlednění daňové slevy by měla zůstat pod 48 000 dolary (asi 1,1 milionů korun).

Představení elektromobilu je dalším krokem automobilky, která již v roce 2017 oznámila, že ukončuje vývoj dieselových motorů. O několik týdnů později slíbila, že každé nové Volvo představené od roku 2019 bude nějakým způsobem elektrifikováno, ať už půjde o mild hybrid, plug-in hybrid, nebo plně elektrické vozidlo.

Určitě si přečtěte

Články odjinud