Volvo testuje ve svých autech kamery, které snímají řidiče. Bezpečnostní důvody narušuje obava o soukromí

Britský magazín Car zveřejnil článek, podle kterého Volvo nabídne zákazníkům jako příplatkovou výbavu kameru sledující řidiče. Technologie, nápadně evokující „Velkého bratra“, je skutečně ve vývoji, nicméně jak zjistil server Digital Trends, není ještě na pořadu dne.

Manažer Atif Rafiq promluvil o tom, jaké kamerové technologie budou v budoucnu součástí bezpečnostních prvků švédských automobilů. V letošním roce se prý kamer, mířících na řidiče, ještě nedočkáme. Kamera uvnitř kabiny je pouze ve stádiu konceptu a v dohledné budoucnosti se v běžných autech neobjeví.

Nejen sledování stavu, ale i lepší komfort

Dle původní zprávy má být cílem kamery vyšší bezpečnost. Prototyp pravidelně monitoruje životní funkce řidiče a podniká preventivní opatření, pokud zjistí, že je něco špatně. Rafiq v rozhovoru pro britský časopis uvedl, že kamery snímající řidiče jsou již velmi pokročilé. Dokážou například určit hladinu cukru v krvi a zavolat pomoc v případě zdravotních obtíží.

Auta budou díky této výbavě schopna detekovat stav řidiče a například mu pomoci s odbouráním stresu cestou ze zaměstnání. Kromě toho je možné kameru použít jako prvek zabezpečení – s patřičnou softwarovou výbavou může automobil rozpoznávat tváře a povolit nastartování jen autorizovaným osobám.

Jednoznačná identifikace řidiče by mohla přinést také další funkce, jako je individuální nastavení polohy sedačky, teploty klimatizace či topení a naladění oblíbené rozhlasové stanice. Jako příplatková výbava by mohla tato funkce figurovat ve všech výrobních řadách od nejlevnějších až po vlajkové lodě.

Chceme kamery, které nás budou sledovat?

Představa, že na řidiče bude permanentně mířit kamera, samozřejmě nevyhovuje každému a u mnohých vyvolává obavy o ochranu soukromí. Volvo tuto technologii testuje již řadu let a předpokládá, že se řidiči se nakonec naučí důvěřovat tomuto prvku, až se objeví v sériově vyráběných modelech.

Rafiq zdůraznil, že záznamy pořízené kamerou budou anonymní a Volvo je nebude s nikým sdílet. Otázkou je, jak by se automobilka zachovala, pokud by ji o záběry požádala například policie nebo pojišťovna. Stejně tak detaily o tom, jaký typ dat by švédská automobilka shromažďovala, jsou zatím otevřené.

Časopis Car původně tvrdil, že kamer, zabírajících řidiče, se dočkáme již v tomto roce. Volvo však označuje tuto informaci za nepodloženou s tím, že samo neví kdy, ba dokonce ani jestli vůbec tuto technologii nakonec nasadí do svých automobilů.

Diskuze (23) Další článek: DeepWiTraffic: levné řešení pro chytrou analýzu silničního provozu si vystačí s Wi-Fi a neuronovou sítí

Témata článku: Technologie, Doprava, Automobily, Kamera, Soukromí, Policie, Volvo, Řidič, Vyráběný model, Velký bratr, Bezpečnostní důvody, Individuální nastavení, TES, Preventivní opatření, Výbava, Car, Kter, Letošní rok, Digital Trends, Jednoznačná identifikace, Dohledná budoucnost, Původní zpráva, Kam, Britský časopis, Klimatizace, Digitální kamery na Heureka.cz



Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Martin Chroust
Google MapyWear OS
Nokia 9210 Communicator. Před 22 lety hi-tech, dnes by se nám z tolika tlačítek zamotala hlava

Nokia 9210 Communicator. Před 22 lety hi-tech, dnes by se nám z tolika tlačítek zamotala hlava

** Přesně před 22 lety představila Nokia svůj legendární model 9210 ** Třetí generace komunikátorů přinesla mnohá vylepšení ** Jako první Nokia běžel na Symbianu (S80), uměl fungovat jako fax

Tomáš HolčíkFilip Kůžel
RetroLegendyVideo
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie