Volvo věří, že i náklaďáky budou elektrické. Samo takové vyvíjí

Společnost Volvo Trucks, která nedávno zahájila prodej elektrických nákladních vozidel pro městskou přepravu, věří, že elektrifikace se může stát konkurenceschopnou alternativou i na poli těžších nákladních vozidel. Pro demonstraci současných možností představuje dva koncepty elektrických nákladních vozidel pro stavebnictví a regionální přepravu.

„Z dlouhodobého hlediska vidíme velký potenciál elektrických nákladních vozidel pro podmínky v regionální přepravě a ve stavebnictví. S naším konceptem se snažíme objevovat a zkoušet různá řešení pro budoucnost a zároveň hodnotit úrovně zájmu na trhu a ve společnosti. Aby se zvýšila poptávka po elektrifikovaných nákladních vozidlech, je třeba rychle rozšířit nabíjecí infrastrukturu a současně musí být vytvořena silnější finanční podpora pro dopravce, kteří fungují jako průkopníci volící nová vozidla s nižší ekologickou a klimatickou stopou,“ uvádí Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks. 

Elektrická nákladní vozidla pro náročné podmínky mohou přispět ke zlepšení pracovního prostředí řidičů a stavebních dělníků díky nízké hladině hluku a nulovým emisím výfukových plynů při provozu. Druhý zmíněný faktor bude mít významný a pozitivní vliv na kvalitu ovzduší ve městech, kde probíhá mnoho stavebních projektů.

Vzhledem ke své omezené hlučnosti umožňují tato nákladní vozidla také provádět přepravy více hodin denně, což otevírá nové možnosti pro zjednodušení operací, například při velkých stavebních projektech a v dopravě ve městech a jejich okolí. Použitím těžkých elektrických vozidel v regionální přepravě je možné snížit celkový dopad dopravy na klima. Většina zboží se v rámci Evropské unie nákladními vozidly přepravuje regionálně.

„V Evropě existuje obrovské množství nákladních vozidel používaných pro regionální nákladní přepravu, které ročně najedou v průměru 80.000 km. To znamená, že zvýšené používání elektrických vozidel pro regionální distribuci by mělo za následek výrazné zlepšení klimatu, pokud bude elektřina vyráběna bez využití fosilních paliv,“ říká Lars Mårtensson, ředitel pro životní prostředí a inovace společnosti Volvo Trucks.

Plán společnosti Volvo Trucks na poli elektrických nákladních vozidel pro náročné podmínky ve stavebnictví a v regionální přepravě začne pilotním provozováním malého množství budoucích elektrických vozidel u vybraných zákazníků v Evropě. Rozsáhlejší komerční využití má následovat později. V současnosti i proto společnost neuvádí bližší specifikace dvojice nových elektrických nákladních vozidel.

Článek připravila redakce Auto.cz

Diskuze (26) Další článek: Amazon připravuje technologii, která pozná kupující podle jejich rukou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,