Volvo věří, že i náklaďáky budou elektrické. Samo takové vyvíjí

Společnost Volvo Trucks, která nedávno zahájila prodej elektrických nákladních vozidel pro městskou přepravu, věří, že elektrifikace se může stát konkurenceschopnou alternativou i na poli těžších nákladních vozidel. Pro demonstraci současných možností představuje dva koncepty elektrických nákladních vozidel pro stavebnictví a regionální přepravu.

„Z dlouhodobého hlediska vidíme velký potenciál elektrických nákladních vozidel pro podmínky v regionální přepravě a ve stavebnictví. S naším konceptem se snažíme objevovat a zkoušet různá řešení pro budoucnost a zároveň hodnotit úrovně zájmu na trhu a ve společnosti. Aby se zvýšila poptávka po elektrifikovaných nákladních vozidlech, je třeba rychle rozšířit nabíjecí infrastrukturu a současně musí být vytvořena silnější finanční podpora pro dopravce, kteří fungují jako průkopníci volící nová vozidla s nižší ekologickou a klimatickou stopou,“ uvádí Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks. 

Elektrická nákladní vozidla pro náročné podmínky mohou přispět ke zlepšení pracovního prostředí řidičů a stavebních dělníků díky nízké hladině hluku a nulovým emisím výfukových plynů při provozu. Druhý zmíněný faktor bude mít významný a pozitivní vliv na kvalitu ovzduší ve městech, kde probíhá mnoho stavebních projektů.

Vzhledem ke své omezené hlučnosti umožňují tato nákladní vozidla také provádět přepravy více hodin denně, což otevírá nové možnosti pro zjednodušení operací, například při velkých stavebních projektech a v dopravě ve městech a jejich okolí. Použitím těžkých elektrických vozidel v regionální přepravě je možné snížit celkový dopad dopravy na klima. Většina zboží se v rámci Evropské unie nákladními vozidly přepravuje regionálně.

„V Evropě existuje obrovské množství nákladních vozidel používaných pro regionální nákladní přepravu, které ročně najedou v průměru 80.000 km. To znamená, že zvýšené používání elektrických vozidel pro regionální distribuci by mělo za následek výrazné zlepšení klimatu, pokud bude elektřina vyráběna bez využití fosilních paliv,“ říká Lars Mårtensson, ředitel pro životní prostředí a inovace společnosti Volvo Trucks.

Plán společnosti Volvo Trucks na poli elektrických nákladních vozidel pro náročné podmínky ve stavebnictví a v regionální přepravě začne pilotním provozováním malého množství budoucích elektrických vozidel u vybraných zákazníků v Evropě. Rozsáhlejší komerční využití má následovat později. V současnosti i proto společnost neuvádí bližší specifikace dvojice nových elektrických nákladních vozidel.

Článek připravila redakce Auto.cz

Diskuze (26) Další článek: Amazon připravuje technologii, která pozná kupující podle jejich rukou

Témata článku: Doprava, Elektromobily, Evropa, Evropská unie, Volvo, Stavebnictví, Nákladní vozidlo, Elektrifikace, Stavební projekt, Voliči, Náročná podmínka, Volvo Trucks, Vozidlo, Elektrické vozidlo, Přeprava, Náklaďák



Nejlepší sluchátka, myši, klávesnice… Vybíráme osvědčený herní hardware pod stromeček

Nejlepší sluchátka, myši, klávesnice… Vybíráme osvědčený herní hardware pod stromeček

Důležitým parametrem herních sluchátek je pohodlnost a bezdrátová konektivita. U myší vybírejte podle oblíbeného žánru i ergonomie. Klávesnice kupujte ty mechanické a koukejte na jazyk potisku.

Stanislav Janů
Hardware
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Konec českého poskytovatele internetu v přímém přenosu. Připomíná to krachující energetické firmy
Lukáš Václavík
CETINPoskytovatelé internetuPřipojení k internetu
Po asteroidu, který zabil dinosaury, zbyly pod mořským dnem obrovské jizvy

Po asteroidu, který zabil dinosaury, zbyly pod mořským dnem obrovské jizvy

** Američtí vědci objevili pod mořským dnem terénní vlny ** Důkazy naznačují, že vznikly po srážce s asteroidem ** Víme víc o jednim z nejdramatičtějších dnů v historii naší planety

Karel Kilián
KatastrofyZeměAsteroidy