Další suroviny na vyhození.
Pevně věřím, že už si po roce 2029 nebudu muset koupit žádné nové americké auto. I když nad motor 5.7l HEMI není 🙂
Vsetko je o tom, ze kolabujuci system skolstva v USA, je financne neudrzatelny, a aby miesto toho naucili decka v skole ako sa ma chovat na prechode etc, tak to radsej hodia na vyrobcov aut, len aby nepresli par privadrovalcov co nevie ani anglicky, ale o podporu poziadat vie.PS: co tak preskolit cyklistov, kolobezkarov a v neposlednom rade ele motokarov o tom ako sa ma prechadzat cez priechod pre chodcov? Minimalne 95% nemaju ani tucha ze ak ide cez prechod pre chodcov, ma zosadnut z hociakeho vehykla a pretlacit ho na druhu stranu. Zaklad je, ze na vodicov presuvaju coraz viac a viac zodpovednosti. Ak zrazim chumaja na bicykli jazdiacom cez prechod pre chodcov kto ma vinu? Zacnite vyberat pokuty od chodcov co mi skace 2-3 metre pred auto, potom od cyklistov, kolobezkarov a inych nezmyslov ako ele bazmeky. Preco nemaju povinnost spravit aspon zaklad cestnych pravidiel? Ved ked taky jedinec vstupy na vozovku automaticky prenho plati vyhlaska ako pre vodica, lebo sa prave stal ucastnikom cestnej premvky. Nevymyslajte dalsie pi....oviny pre vodicov, ale zamerajte sa na prudko inteligentnych chodcov ++++++++ a nech to ide povlastnych, alebo na hociakom vychirenom vehykle.Naposledy som siel za cyklistom, vyhodil som smerovku dolava, aby som ho bezpecne predisiel v protismernom pruhu, sko ro som ho zabil, lebo bez najmensieho naznaku zmenil smer jazdy tiez do protismerneho pruhu. Reakcia bola rychla a jasna, dostal popapuli a prepychol som mu srovbovakom obe kola za zucastneneho potlesku, suhlasneho trubenia a usmevov ostatnych vodicov iducich za mnov.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 5. 2024 13:34
Problém je, že tyhle technologie nejsou 100% spolehlivé a navíc každá automobilka má jinou kvalitu a jinou funkčnost. Zatímco můj Mercedes-Benz třídy A 2023 je vcelku fajn, nouzové brzdění je spíše jen jako doplněk (např. mi přibržďuje při dojíždění) a třeba asistent jízdy v pruzích vůbec nemusím vypínat, protože při běžné jízdě maximálně rozsvítí červenou značku na konkrétní straně, když se moc přiblížím a teprve v případě nebezpečí srovná volant, tak Jeep mé ženy model 2024 má asistenta jízdy v pruzích absolutně nepoužitelného a musí se neustále vypínat, protože ekvivalent červených linek u MB je velmi nepříjemný zvuk, kdy se tak leknete, že to nehodu spíš způsobí než jí zabrání. A když jsem tuhle měla půjčenou Kia Sportage 2024, tak jsem na dálnici chtěla předjíždět náklaďák a nejen že mi to zabrzdilo, ale ještě mě to vrátilo do pruhu a k předjetí pomohlo pouze to vypnout. V levém pruhu samozřejmě nic nejelo a předjížděla jsem stejně, jako předjíždím od té doby, co mám řidičák (a za tu dobu 0 nehod a žádný ztracený bod), takže můj manévr je bezpečný a funkční. Ale asistent to vyhodnotil jako nebezpečné a málem způsobil nehodu, protože vůz za mnou chtěl taky předjíždět a málem to do mě napral. Doufám, že většina vozů je spíše jako MB, ale reálně spíš si myslím, že budou leckdy i horší než u Kia, kde to je vysloveně nebezpečné.
Jsem rád, že jsem zažil dobu, kdy jsem auto řídil já a nebál se co se mnou udělá nějaká AI. Ono to bude vtipný až to někoho zabije, že to omylem brzdilo někde kde nemělo a jednou se to stane...
Stává se to každou chvíli, viz můj příspěvek nad vámi, jen to naštěstí zatím nekončí fatálně, protože většina aut to nemá a většina řidičů prostě umí řídit a na rozdíl od AI i předvídat.
Zase Fabiatici v diskusi ví všechno nejlíp. Kupte si někdy auto s vyšší výbavou a pak mluvte.Pravdou je, že collision avoidance už mě několikrát uchránila minimálně od nějakého ťukance nebo dost nebezpečné situace. Nečekané zpomalení auta před vámi totiž radar pozná o několik sekund dřív než řidič.
Nevím, jak to má řešené třeba Škoda, jestli radarem, nebo jinak, ale jeden známý mi říkal, že služební Karoq mu už asi 4x prudce brzdil na úplně prázdné silnici, a asi 2x, když předjížděl kamion, a v protisměru přitom nic nebylo. Jinak to zní trochu jako oxymoron, že nečekané zpomalení trvá několik sekund, o které reaguje radar dříve než řidič. Pokud totiž něco trvá několik sekund, pak to zpomalení asi logicky není zas tak nečekané ... 😉
Jak jsem psala výše, různé vozy mají různě kvalitní asistenty, já popisuji tři a nejstarší vůz z nich má rok a měsíc. A nejsou to žádné "fobie" se "švihadly".
Opravdu to budou všechna auta anebo jen všechna nová auta, aby se to nemuselo dodělávat i do starých ojetin? 😉
Pokud nečteš jenom nadpis ale i článek tak se to dovíš.
Pozoruhodné je, že někoho napadla zrovna tahle varianta, a ne ta druhá, že to v článku původně nebylo, a že to tam bylo dodatečně doplněno až po napsání takového příspěvku ... 😉
Automatické brždění jako takové je sice dobrý nápad, ale požadovat aby auto ubrzdilo před překážkou při rychlosti 100 km/h zní trochu nereálně. Brzdná dráha je při takové rychlosti minimálně 60 metrů, čili počítač musí bezpečně rozpoznat nebezpečí na takových 70-80 metrů, včetně vyhodnocení jestli je (nebo bude) objekt opravdu v dráze vozidla. Zadupnutím brzdy pak efektivně znemožní provedení vyhýbacího manévru.
Rozumis tomu, ze tohle nema za ukol ubrzdit auto, ale razantne snizit jeho rychlost? Kdyz nabouras ve 100kmh tak jses mrtvej, kdyz nabouras v 50kmh tak je sance ze to prejizes.
According to the Department of Transportation, all cars are now required to be able to “stop and avoid contact with a vehicle in front of them up to 62 miles per hour and that the systems must detect pedestrians in both daylight and darkness.”„stop and avoid contact with a vehicle“ - takže podle nařízení nestačí zpomalit na 50 km/h, ale auto musí být schopno zastavit a zamezit střetu s jiným.
Jak už píše kolega, zadání není zpomalit, to už umí současné systémy. Zadání je opravdu to zcela ubrzdit. A v tom je zcela zásadní rozdíl.
Uz se tesim, az poleti proti autu igelitka a automatika na mokre silnici ve 100km/h dupne naplno na brzdy 😀
Přesně tak, není to úplně dobrý nápad. Nechtěl bych to v autě, abych nevěděl, co od něj čekat.
Igelitka by ovšem měla mít velikost a přibližnou podobu auta. Ideálně by měla taky odrážet radarové paprsky.
Možná si jen černé představuji, že u všech automobilek, u aut za víc než milion a u aut pod půl miliónu, bude dost různé provedení. A jak to bude fungovat u aut 10, 15 let starých.Nic takového teď v autě nemám, jen sledování značek a upozornění na překročení rychlosti. A občas to vezme rychlostní značku z předjížděného autobusu nebo kamionu, z nějaké reklamy u silnice. Na dálnici to pak řve, že mám jet 80. Neumím si představit, že by s takovou funkčností mělo auto třeba reagovat a začít brzdit.
Ne všechny auta mají radary, některé mají antikolizní systém postavený jen na kamerách (a ne, nemluvím o Tesle). Navíc v tomhle případě musí být systém postavený na kameře zcela určitě, protože radar sice možná dokáže rozpoznat překážku i na těch 100 metrů, ale nemá jak poznat, jestli je v cestě vozidla nebo vedle silnice. S tím souvisí podle mě hlavní problém téhle myšlenky - Jak zajistit, že auto bude brzdit kvůli překážce v jeho cestě a ne kvůli autu u krajnice, které sice je přímo před vozidlem (v daný okamžik), ale protože je to v mírné zatáčce, řidič by ho normálně objel? Bude to fungovat i na hůře značené silnici kde je špatné (nebo chybějící) označení jízdních pruhů?
Na jednu stranu to chápu: nařízení se snaží ochránit jak tupce (= daňový poplatníky), co musej i za jízdy čumět do mobilu nebo šmatlat po tabletu infotainmentu, tak netupce (taky daňový poplatníky), co by to odskákali kvůli tomu, že tupci čumí do mobilu a nevěnují se řízení.Na druhou stranu mi připadá, že podobný nařízení jen směřujou k tomu, že asistenti budou mít nad autem větší kontrolu než řidič. Což je v případě tupců za volantem dobře, ale nedává to žádnej prostor lidem, co chtějí řídit sami a řídí zodpovědně. V případě tupců bych doporučil nekupovat si auto vůbec, když ho stejně nechtěj řídit a chtěj jen čumět do mobilu. Taxík nebo vlak jsou lepší a v nakonec možná i levnější než vlastnit auto.Ale lidi, co chtěj řídit, holt asi budou muset zůstat u starejch pleček, který nemaj žádný asistenty a do řízení jim může kecat jen spolujezdec-manžel/ka nebo tchýně ze zadního sedadla 😀
Co když pak přibude nehod, které způsobí automatické brždění před neexistující překážkou? Pokud automatické brždění nečekaně a bezdůvodně zabrzdí, co když lidi, co chtěj' řídít, do něj se starou plečkou narazí?
Předpokládám, že člověk, co chce řídit, se věnuje řízení. Takže možná úplně na 100% nezabrání nárazu zezadu do auta, co zmatečně brzdí kvůli poruše elektroniky. Nicméně to samý se může stát i autu, nacpanýmu elektronikou - nestihne včas reagovat na před ním zastavující auto a narve to do něj. Já jsem si z toho trochu dělal legraci, protože tý elektroniky se do aut dává a bude dávat víc a víc, takže nakonec z toho fakt budou jen "taxíky" (vzájemně komunikující autopilotem řízený přepravníky) a bude skoro zbytečný je vlastnit, když můžu jet levnějc autobusem, vlakem nebo i tím taxíkem. Řízení stylem "sednu do toho a zapnu autopilota" podle mě není řízení auta.
Osobně tu snahu o autonomní auta taky moc nechápu. Hodí se to pro taxíky, ale já se chci projet a mít svobodu v tom, jak auto ovládám, mít vše plně v rukou a taky si jízdu užít. Ano, nejméně polovině lidí, která dnes řídí, do rukou auto vůbec nepatří, ale i tak...
Takovou nehodu nezpůsobí brždění, ale nedostatečný odstup a nevěnování se řízení.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.