Michal Janoušek
Michal Janoušek
12. 5. 2024 • 15:52

Další suroviny na vyhození.

Miroslav Kašpar
8. 5. 2024 • 23:38

Pevně věřím, že už si po roce 2029 nebudu muset koupit žádné nové americké auto. I když nad motor 5.7l HEMI není 🙂

Vasho trax
Vasho trax
8. 5. 2024 • 13:28

Vsetko je o tom, ze kolabujuci system skolstva v USA, je financne neudrzatelny, a aby miesto toho naucili decka v skole ako sa ma chovat na prechode etc, tak to radsej hodia na vyrobcov aut, len aby nepresli par privadrovalcov co nevie ani anglicky, ale o podporu poziadat vie.
PS: co tak preskolit cyklistov, kolobezkarov a v neposlednom rade ele motokarov o tom ako sa ma prechadzat cez priechod pre chodcov? Minimalne 95% nemaju ani tucha ze ak ide cez prechod pre chodcov, ma zosadnut z hociakeho vehykla a pretlacit ho na druhu stranu. Zaklad je, ze na vodicov presuvaju coraz viac a viac zodpovednosti. Ak zrazim chumaja na bicykli jazdiacom cez prechod pre chodcov kto ma vinu? Zacnite vyberat pokuty od chodcov co mi skace 2-3 metre pred auto, potom od cyklistov, kolobezkarov a inych nezmyslov ako ele bazmeky. Preco nemaju povinnost spravit aspon zaklad cestnych pravidiel? Ved ked taky jedinec vstupy na vozovku automaticky prenho plati vyhlaska ako pre vodica, lebo sa prave stal ucastnikom cestnej premvky. Nevymyslajte dalsie pi....oviny pre vodicov, ale zamerajte sa na prudko inteligentnych chodcov ++++++++ a nech to ide povlastnych, alebo na hociakom vychirenom vehykle.
Naposledy som siel za cyklistom, vyhodil som smerovku dolava, aby som ho bezpecne predisiel v protismernom pruhu, sko ro som ho zabil, lebo bez najmensieho naznaku zmenil smer jazdy tiez do protismerneho pruhu. Reakcia bola rychla a jasna, dostal popapuli a prepychol som mu srovbovakom obe kola za zucastneneho potlesku, suhlasneho trubenia a usmevov ostatnych vodicov iducich za mnov.

Názor byl 1× upraven, naposled 8. 5. 2024 13:34

Samanthea N (Samanthea Nováková)
8. 5. 2024 • 13:11

Problém je, že tyhle technologie nejsou 100% spolehlivé a navíc každá automobilka má jinou kvalitu a jinou funkčnost. Zatímco můj Mercedes-Benz třídy A 2023 je vcelku fajn, nouzové brzdění je spíše jen jako doplněk (např. mi přibržďuje při dojíždění) a třeba asistent jízdy v pruzích vůbec nemusím vypínat, protože při běžné jízdě maximálně rozsvítí červenou značku na konkrétní straně, když se moc přiblížím a teprve v případě nebezpečí srovná volant, tak Jeep mé ženy model 2024 má asistenta jízdy v pruzích absolutně nepoužitelného a musí se neustále vypínat, protože ekvivalent červených linek u MB je velmi nepříjemný zvuk, kdy se tak leknete, že to nehodu spíš způsobí než jí zabrání. A když jsem tuhle měla půjčenou Kia Sportage 2024, tak jsem na dálnici chtěla předjíždět náklaďák a nejen že mi to zabrzdilo, ale ještě mě to vrátilo do pruhu a k předjetí pomohlo pouze to vypnout. V levém pruhu samozřejmě nic nejelo a předjížděla jsem stejně, jako předjíždím od té doby, co mám řidičák (a za tu dobu 0 nehod a žádný ztracený bod), takže můj manévr je bezpečný a funkční. Ale asistent to vyhodnotil jako nebezpečné a málem způsobil nehodu, protože vůz za mnou chtěl taky předjíždět a málem to do mě napral. Doufám, že většina vozů je spíše jako MB, ale reálně spíš si myslím, že budou leckdy i horší než u Kia, kde to je vysloveně nebezpečné.

Honzicekcz
7. 5. 2024 • 17:01

Jsem rád, že jsem zažil dobu, kdy jsem auto řídil já a nebál se co se mnou udělá nějaká AI. Ono to bude vtipný až to někoho zabije, že to omylem brzdilo někde kde nemělo a jednou se to stane...

Dashiell
7. 5. 2024 • 15:37

Zase Fabiatici v diskusi ví všechno nejlíp. Kupte si někdy auto s vyšší výbavou a pak mluvte.Pravdou je, že collision avoidance už mě několikrát uchránila minimálně od nějakého ťukance nebo dost nebezpečné situace. Nečekané zpomalení auta před vámi totiž radar pozná o několik sekund dřív než řidič.

vzach
7. 5. 2024 • 10:59

Opravdu to budou všechna auta anebo jen všechna nová auta, aby se to nemuselo dodělávat i do starých ojetin? 😉

Graylag
7. 5. 2024 • 9:55

Automatické brždění jako takové je sice dobrý nápad, ale požadovat aby auto ubrzdilo před překážkou při rychlosti 100 km/h zní trochu nereálně. Brzdná dráha je při takové rychlosti minimálně 60 metrů, čili počítač musí bezpečně rozpoznat nebezpečí na takových 70-80 metrů, včetně vyhodnocení jestli je (nebo bude) objekt opravdu v dráze vozidla. Zadupnutím brzdy pak efektivně znemožní provedení vyhýbacího manévru.

Karel Datel Vedoucí
7. 5. 2024 • 9:46

Na jednu stranu to chápu: nařízení se snaží ochránit jak tupce (= daňový poplatníky), co musej i za jízdy čumět do mobilu nebo šmatlat po tabletu infotainmentu, tak netupce (taky daňový poplatníky), co by to odskákali kvůli tomu, že tupci čumí do mobilu a nevěnují se řízení.
Na druhou stranu mi připadá, že podobný nařízení jen směřujou k tomu, že asistenti budou mít nad autem větší kontrolu než řidič. Což je v případě tupců za volantem dobře, ale nedává to žádnej prostor lidem, co chtějí řídit sami a řídí zodpovědně.
V případě tupců bych doporučil nekupovat si auto vůbec, když ho stejně nechtěj řídit a chtěj jen čumět do mobilu. Taxík nebo vlak jsou lepší a v nakonec možná i levnější než vlastnit auto.
Ale lidi, co chtěj řídit, holt asi budou muset zůstat u starejch pleček, který nemaj žádný asistenty a do řízení jim může kecat jen spolujezdec-manžel/ka nebo tchýně ze zadního sedadla 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud