Všechna nová auta v EU už musejí mít inteligentní omezovač rychlosti. Dá se vypnout, ale ne natrvalo

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 227

Názory k článku

10. 07. 2024 19:08

V pondelok ráno si vytiahnem na diaľnici nakreslenu značku Max 20km/h a škody sú na svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2024 13:41

Ještě pár let a nové auto bude vyžadovat napojení na váš bankovní účet ...víte proč, že? 😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2024 00:06

Já jsem za asistenty rád a používám je. Přivítal bych spíše tlak EU na jejich kvalitu. To by pak byly užitečnější a tolik uživatele neštvaly. Spíše by EU měla zakázat dotykové ovládání základních funkcí auta. Dotyková tlačítka mě neskutečně odvádí pozornost od silnice.
A už se nemohu dočkat autonomního řízení. Jak jsem zestárnul, tak je řízení už jen opruz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 20:09

Na mém autě je mj. čtečka značek a taky rozpoznávání pruhů. Rok starý vůz japonské provenience.
Není výjimkou, že mám na display úplnou blbost, kterou nevím, kde systém vzal. Ale sám občas hádám, co teprve počítač. Bylo by zajímavé blokovat provoz nebo se nechat nas**at varováním na okrsce, protože systém říká, že mám jet 50 km/h.
Zajímavější mi však přijde, kdybych nechal auto řídit podle rozpoznaných pruhů, což je naštěstí defaultně vypnuté, systém jen "radí" vibrací ve volantu.
Máme tak skvělé silničáře, že to jejich podélné lepení děr vyhodnocuje kamera v určitém úhlu světla (podvečer či ráno) tak, že jde o další pruh a dostávám kartáč, že jezdím přes pruhy a to bez znamení o změně směru jízdy. Takže kdyby byla zapnutá aktivní korekce, zajímalo by mě, kam můžu poslat fakturu na náhradu škody!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 16:58

Podle mě je to lobby fanatiků, kteří nemají v lásce osobní auta a chtějí je zprotivit všem. Technologie detekce značek a chápání v kontextu neexistuje. Ty systémy mají určitou chybovost. Ale především, náklady na implementaci a údržbu těhle systémů jsou absurdní. Už v minulém kole ecallu, tlaku v pneumatikách a ecallu se odhadovalo, že jeden zachráněný život vyjde na milion eur…
U tohodle to bude možná desetkrát více a není jasné, zda to vůbec bezpečnost provozu zlepší. Podle mě se investuje úplně nesmyslně a bezpečnost se nijak výrazně nezvyšuje. Jen přibude další zbytečný systém, který lidé automaticky po nastartování vypnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 16:17

Nakonec bude asi nejlepší, aby všechna auta byla autonomní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2024 16:08

Tak jestli "nepůjde vypnout" podobně jako mě "nešel" vypnout omezovač na 250km/h, tak to jsem docela klidnej.Prostě se z deaktivace tohoto nesmyslu opět stane jedna ze služeb v portfoliu chiptunerů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2024 16:06

Za chvilu bude pro jízdu automobilem třeba běžca s práporem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2024 15:30

Možná se technologický pokrok mění spíše na technologický rozkrok?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2024 15:18

Takové auto si pořídím, snad jen když bude plně hrazené EU. Auto za moje peníze má jezdit tak, jak po něm chci.Čím dál tím větší zhovadilosti zbytečných přeplacených úředníků, kteří nemají co na práci. Pokud mají auta rozhodovat za řidiče, tak ať už raději rovnou jezdí sama (já do toho ale nesednu, nechci zemřít, protože před senzorem přeletěl igelitový sáček nebo byla křivě namalovaná čára na vozovce).Veškerá auta, která aktivně zasahují řidiči do řízení považuji za životu nebezpečná, ohrožující posádku i ostatní účastníky provozu. Opravdu nesnáším, když náhodou nejedu svým autem a ono mi to pod rukama cuká volantem nebo šlape po brzdě. Ideálně když pro to není žádný důvod, jen si to ve své zdrátované kebuli něco spočítalo. Jak říkám, prostě vytváření potenciálně nebezpečných situací, jakoby nikdo ani nebral v úvahu, že řidiče může takové chování vylekat nebo jinak rozrušit a on pak nezareaguje adekvátně - velmi nebezpečné v provozu, kde máte často na správné rozhodnutí maximálně vteřiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2024 13:20

Tak snad bude existovat nějaká vyfikundace jak to trvale vypnout a zapínat to jen na STK. Ideální by byl vypínač někde pod volantem, kdyby to chtěli kontrolovat i policajti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 12:45

Tak. Pravidla pro výrobu vozidel určených pro majitele řidičského oprávnění bychom už měli. Teď je třeba se zaměřit na vozidla určená pro řidiče, kde jsou tyhle systémy spíše na obtíž (pokud se nedají TRVALE) vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2024 12:29

opakované varovné signály za rušivé......A také NEBEZPEČNÉ. Systém není spolehlivý. Zbytečně vystavuje posádku auta nebezpečí. A několikanásobně vyššímu když bude aktivně zamezovat v jízdě.Minimálně by měly být povinné testy v reálném provozu všech zemí kde se systém používá. 10 000km v každé zemi. 99.99% funkčnost pro schválení do provozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ovo
09. 07. 2024 11:43

To decentní pípnutí při překročení limitu mám zapnuté stále a úmyslně, můžu tak odhadnout rychlost bez sledování tachometru. V podstatě mě to nijak neruší. Pokud by ale přidali decibely nebo vibrace, tak to bych asi nesl nelibě.
Jinak 90% zdejších protestujících může být v klidu, stejně si i za deset let koupí auto staré minimálně deset let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 10:33

Nové auto bych už nekoupil. Start stop jsem zlikvidoval po bolševicku a mám klid

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 08:52

Tak jestli se to zapne s kazdym nastartovanim motoru - jak je psane v clanku, tak to potes koste, to se asi lide konecne nauci start stop system vypinat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2024 08:50

Takže další nesmysl, jako třeba start-stop nebo detekce pruhů, co budu po nastartování automaticky vypínat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 08:32

Pokud mě to jenom upozorní na to, že v obci kde se má jezdit 50 km/h jedu 90 km/h tak je to docela v pořádku....
Pokud to bude v klidu, když po dálnici pojedu 160 km/h tak mi to ani nevadí.
A pokud to půjde deaktivovat tak jsem absolutně vklidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 08:17

Absolutně nechápu zdejší diskutéry. Nastoupím do auta, zmáčknu tlačítko "nastartování motoru" a potom zmáčknu vypnutí asistentů. Už to mám tak zautomatizované, že nad tím ani nemusím přemýšlet. V čem je tedy problém? Já bych viděl problém jedině v tom, kdyby to nešlo vypínat. Takhle to alespoň nějaké řidiče odradí od rychlé jízdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2024 08:07

Ještěže jsem stihnul koupit auto bez něj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2024 08:04

Takže ta věc, která mě neskutečně sejřila v navigaci a kterou jsem okamžitě vypnul, teď bude povinná jak další buzerovadla? Zatím to naštěstí automaticky nezpomaluje, ale jak píšou, to se už chystá. Na druhou strannu, automatický tempomat s možností kdykoliv šlápnout na plyn bych uvítal. Ale bez pípání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2024 05:59

Nejsem pro takovéhle další blbosti v autě, ale v náklaďácích to je leta, a nikdo neprotestuje. Sic to na padesátce či třicítce nezasahuje, ale to byla jen otázka času....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 23:52

Kktina co bude reálně zabíjet.. bohužel lidi.. Nemoci akcelerovat na přejezdu nebo kdekoliv kde to dneska jeden udělá aby se vyhnul srážce.. No tak na to ted zapomeňte xD.. EU je fakt 3.reich.. je to udělaly skrze peníze a skrze nikým nechtěnou eu komisí.. Chytře ne jak naposled dvěma válkami který prosraly..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 22:53

Ni, auta ktere tohle jeste nemaji jsou razem investicni:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2024 21:45

Zarazi mne kolik nymandu debilnich je v diskusi, kteri odmitaji nejaky technologicky krok. Pritom pisou ze smart telefonu, pouzuvaji internet a vsechny ty serepeticky kolem. Fakt jak dementu doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (28)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 20:42

Vzdy ked sa objavi toto tema pisem to iste. Namiesto nezmyselneho obmedzovania rychlosti, ktore aj tak nikdy nemoze fungovat dokonale by bolo ovela viac fajn mat v aute nejaky typ odpovedaca, ktory by vysielal vsesmerovy signal (napr na 1km) a ostatne vozidla by ho vedeli nejakym sposobom prijat s tym, ze by to ukazovalo vzdialenost a smer. Ak by toto bolo povinne pre vsetkych ucastnikov premavky, vratane bicyklov, kazdy by navzajom o sebe vedel. Bajky by mali len vysielac, auta mozu mat aj prijimac s displayom, rozne stupne prevedenia od textoveho az po graficky s mapou, podla stupna vybavy. Eliminoval by sa tym problem s predbiehanim, ked niektori blazni obiehaju bez toho, aby vedeli, ci im nieco nevybehne zo zakruty pripadne spoza stromov alebo kamiona. A naopak, ked mam slabsie auto a potrebujem trochu vecsiu vzdialenost na predbehnutie, tak budem vediet, ze za tou zakrutou nic nie je a mozem predbiehat. Bez problemov by to bolo doinstalovatelne aj do starych aut, co sa tyka vysielaca netreba nic vymyslat, akurat prijimace by boli len v novych autach alebo by sa dala dokupit externa jednotka, ktora sa strci do drziaku na mobil. Moznosti je vela a vysledny efekt 100x lepsi ako nezmyselne obmedzovanie rychlosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (28)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 19:23

Myslím, že jako první příčinou nehod je nevěnování se řízení. Rychlost je tuším až čtvrtá. Nepomůže to vůbec ničemu, jen to zas bude další drobnost, která bude všechny akorát s*át. Něco jako bannery o cookies - původní záměr byl asi dobrý, zamezit firmám, aby si na internetu přizpůsobovaly ceny podle toho, jak často nebo odkud na ně člověk kouká... ale nějak se to zvrhlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 19:02

Je katastrofou, že nám EU nutí do aut něco, co nejde natrvalo vypnout a co člověk, který to nechce, musí po nastartování znovu a znovu vypínat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 18:43

Nikdy si nekoupim něco, co mi kecá do řízení, stačí mi ABS a vypnutelny ASR. Všechno ostatní je na ty jednotce co sedí mezi volantem a pedalama...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 18:32

Hard Czexit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 17:58

Čaká nás žiarivá budúcnosť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 17:56

Bude stačit přelepit tu kameru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 17:43

Nástup do auta 2024 bude připomínat start helikoptéry. Řidič bude muset před jízdem pospínat několik přepínačů... děs. Ale tak volíte pro-EU strany, tak pak nebrečte, bude mnohem hůř, děcka, mnohem hůř. Za pár let si řeknete, jó ty doby, kdy nám vadilo vypínat čudlíky před jízdou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 16:20

"inteligentní omezovač může být krokem směrem k plně automatizované kontrole rychlosti"To bych viděl jako velmi nebezpečnou věc, například při předjíždění. Manévr který by jinak proběhl v pohodě může s tímto zařízením skončit tragicky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 15:53

CO by se mi líbilo, kdyby konečně šlo použít integrovanou přední kameru i k nahrávání záznamu třeba na flashku či paměťovku ve voze a nemusel bych dokupovat a instalovat autokameru. Nevím jestli to nějaké auto má, zatím jsem to nepostřehnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 15:19

V rámci objektivity musíme dodat ....
.... jak musíme dodat? Vždyť to je příšerné. Hezký komentář k tomu vyšel zde https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/asiste... ... - tito asistenti komplikují a prodražují auta a jejich opravy
- komplikují užívaní aut řidičům, protože v každém autě je to nastavené trochu jinak
- asistenti se často mílí. Já mám v autě line assist, které je možná na dálnic fajn, ale pravidelně mě posílá do svodidel v případě práce na silnici a změny čar - ta věc je vyloženě nebezpečná!!!
- inteligentní asistent rychlosti prudí při překročení od 1km/h, přičemž tak přesně vám kolikrát neměří rychlost ani GPSka. Nehledě na to, že závisí na kvalitě dopravního značení a jeho aktualizace v systému, ze kterého čerpá data.
- asistent únavy u některých aut prudí už když se jen podíváte trochu bokemVe výsledku se neprokázalo, že by zavádění těchto asistentů od toku 2022 mělo nějaký vliv na nehodovost, naopak je se začíná ukazovat, že to má své zjevné nevýhody
- řidiči se naučí spoléhat na asistenty a ztrácí předvídavost a pohotovost při řízení, přestávají se soustředit
- ovládání je komplikované, vypnutí blbnoucího asistenta chce často několik kliků v menu a musí se opakovat po každém startu
- po servisním zásahu je nutná kalibrace, které zabere několik hodin
- někteří asistenti - viz zmiňovaný line assist mohou být v některých situacích doslova nebezpečné a mohou přímo způsobit nehodu
- přehršel asistentů a jejich ovládání odvádí pozornost řidiče

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 15:04

pokud někteří řidiči považují upozornění na porušení předpisů za rušivé, možná by nemuseli nutně porušovat předpisy, co myslíte? ... za rušivou by totiž právě tak mohli považovat i policejní hlídku s radarem, která se je v takovém případě pokusí zastavit na majáčky ba dokonce i pokutovat ... "Pane policisto, vy jste mne vyrušil, kde vás mohu do příští jízdy VYPNOUT ?!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor