Letošní ročník veletrhu Mobile World Congress zavítal do Barcelony (28.2-3.3 2022) a bude svědkem vstupu nové automobilky na evropské trhy. Fisker Press

Letošní ročník veletrhu Mobile World Congress zavítal do Barcelony (28.2-3.3 2022) a bude svědkem vstupu nové automobilky na evropské trhy. | Fisker Press

Fisker Ocean Zdroj: Fisker

Fisker Ocean | Zdroj: Fisker

Fisker Ocean Zdroj: Fisker

Fisker Ocean | Zdroj: Fisker

Připomeňme si, že Ocean má na délku 4,78 metru a stojí na rozvoru 2,92 metru. Zdroj: Fisker

Připomeňme si, že Ocean má na délku 4,78 metru a stojí na rozvoru 2,92 metru. | Zdroj: Fisker

Definitivní homologace pro evropský trh je očekávána koncem dubna, k zákazníkům se má Ocean dostat hned poté. Zdroj: Fisker

Definitivní homologace pro evropský trh je očekávána koncem dubna, k zákazníkům se má Ocean dostat hned poté. | Zdroj: Fisker

Teoreticky by s ním bylo možné dojet z Frankfurtu do Paříže bez nabíjení, upozorňuje automobilka. Zdroj: Fisker

Teoreticky by s ním bylo možné dojet z Frankfurtu do Paříže bez nabíjení, upozorňuje automobilka. | Zdroj: Fisker

Dojezd dle metodiky WLTP činí 707 kilometrů a týká se provedení Extreme na 20“ kolech s velkou 100kWh baterií Hyper Range a dvěma elektromotory o celkovém výkonu 404 kW (549 k). Zdroj: Fisker

Dojezd dle metodiky WLTP činí 707 kilometrů a týká se provedení Extreme na 20“ kolech s velkou 100kWh baterií Hyper Range a dvěma elektromotory o celkovém výkonu 404 kW (549 k). | Zdroj: Fisker

Součástí služeb bude vyzvednutí vozu, nebo příjezd technika přímo na místo ke klientovi.   Fisker Press

Součástí služeb bude vyzvednutí vozu, nebo příjezd technika přímo na místo ke klientovi.   | Fisker Press

Dostanete i větší bateriový set pro ujetí 560 kilometrů na jedno nabití.  Fisker Press

Dostanete i větší bateriový set pro ujetí 560 kilometrů na jedno nabití.  | Fisker Press

Vedle prodejní podpory budou klientům dostupná servisní střediska v klíčových oblastech.  Fisker Press

Vedle prodejní podpory budou klientům dostupná servisní střediska v klíčových oblastech.  | Fisker Press

Významnou podporou bude nově vybudovaná centrála v Mnichově, která aktuálně nabírá nové zaměstnance.  Fisker Press

Významnou podporou bude nově vybudovaná centrála v Mnichově, která aktuálně nabírá nové zaměstnance.  | Fisker Press

S nejluxusnější verzí Extreme dostanete výkon 410 kW a zrychlení na 100 km/h za 3,6 sekundy. Fisker Press

S nejluxusnější verzí Extreme dostanete výkon 410 kW a zrychlení na 100 km/h za 3,6 sekundy. | Fisker Press

Prostřední linie Ultra nabídne dva elektromotory pro pohon všech kol a výkon 402 kW. Díky tomu zdoláte hranici 100 km/h za 3,9 sekundy.  Fisker Press

Prostřední linie Ultra nabídne dva elektromotory pro pohon všech kol a výkon 402 kW. Díky tomu zdoláte hranici 100 km/h za 3,9 sekundy.  | Fisker Press

Fisker Ocean by měl konkurovat prémiovým modelům jako BMW iX3 nebo Audi Q4 e-tron. Fisker Press

Fisker Ocean by měl konkurovat prémiovým modelům jako BMW iX3 nebo Audi Q4 e-tron. | Fisker Press

Fisker Ocean Zdroj: Fisker
Fisker Ocean Zdroj: Fisker
Připomeňme si, že Ocean má na délku 4,78 metru a stojí na rozvoru 2,92 metru. Zdroj: Fisker
Definitivní homologace pro evropský trh je očekávána koncem dubna, k zákazníkům se má Ocean dostat hned poté. Zdroj: Fisker
14
Fotogalerie

Všechny trumfy elektromobilu, ale bez dlouhého nabíjení. Fisker u evropských aut vymění baterii než stihnete vypít kafe

Kalifornský Fisker zahajuje první dodávky automobilů do Evropy. Zanedlouho se dočkáme i revoluční technologie, která ukončí dlouhé čekání na nabíječkách.

Když si dnes koupíte elektromobil, zřejmě k němu dostanete i chytrou kartičku pro využívání veřejných nabíječek. Ačkoliv většina majitelů se dokáže sžít s nabíjecími časy, tajným snem je jednoduše někam přijet, vyměnit vybitou sadu za čerstvou a odjet během pár minut. V minulosti o tom mluvil Elon Musk, ale do praxe myšlenku nedotáhl, v Číně to umí Nio, v Kalifornii dělá zásadní pokroky Fisker.

S výrobcem Ample spolupracuje na technologii vyměnitelných baterií pro SUV Ocean. Projekt běží od roku 2021, kdy byla položena základní myšlenka, pracovat s baterií jako s legem. Tedy mít možnost měnit jednotlivé moduly velikosti krabice od bot jako kostičky stavebnice. Je to odlišný přístup, než používá čínský konkurent Nio, který mění baterie jako jeden velký celek.

Výměna by se prováděla ve specializovaných centrech, jelikož vozy zatím nejsou uzpůsobené a otestované, aby mohl výměnu udělat majitel. Proces je náročnější než výměna tužkových baterií v hračce pro děti, i když výrobce s takovou platformou výhledově počítá. Přesto by operace neměla zabrat více než 10 minut.

Novinka cílí na firemní vozové parky, jejichž manažeři by rádi přešli na elektromobilitu, ale nechtějí riskovat ekonomické nebo logistické kompromisy. Technologie je zvláště vhodná pro firmy, jejíž zaměstnanci mají vysoké nájezdy. Zájemci by se prvních vozů měli dočkat začátkem roku 2024. Se soukromým sektorem se v úvodní fázi nepočítá.  

Dobrou zprávou je, že Evropa patří mezi první vybrané destinace. Společnost Nio provedla tady a v Číně dohromady 20 milionů výměn baterií a Fisker již na své vozy získal evropskou homologaci. Dodání první várky automobilů odstartuje již tento týden.

Určitě si přečtěte

Články odjinud