Vesmírný dalekohled Jamese Webba pořídil gigantický snímek sousední galaxie

Oživeno 10. května

Vesmírný dalekohled Jamese Webba (JWST) pořídil obří snímek sousední galaxie Velký Magellanův oblak a poslal jej zpět na Zemi. Nový obrázek je mnohem detailnější než jeho předchůdci.

Astronom Andras Gaspar následně na Twitteru zveřejnil příspěvek, v němž porovnává jak téže místo zvěčnily teleskopy JWST, Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) a Spitzer:

Agentura Associated Press v dané souvislosti uvedla, že JWST by měl začít s fotografováním pro vědecké účely v červenci. Stále ovšem není jasné, jaký cíl přijde na řadu jako první.

Některá zahraniční média spekulují o tom, že NASA mohla vybrat návrh zahrnující vazbu na první snímek pořízený Hubbleovým vesmírným dalekohledem, který je obecně považován za nejbližšího „předka" JWST.

Vypuštění a zprovozňování JWST

V pravidelně aktualizovaném článku sledujeme průběh vypuštění a zprovozňování Vesmírného dalekohledu Jamese Webba. Předchozí aktualizace článku najdete na dalších listech.

Diskuze (176) Další článek: Vyzkoušejte webový simulátor akvárka od fanoušků Windows 95 a Malování

Témata článku: Vesmír, Internet, NASA, Země, Twitter, Dalekohledy, Raketa, Teleskop Jamese Webba, ESA, Galileo, JWST, Hubble, UPS, Ariane, Coop, Dalekohled James Webb, MIRI, NPR, Galaxie, Selfie, Odpad, Prosinec, Foton, Lagrangeův bod, Vesmírný dalekohled, Dalekohledy na Heureka.cz

Srovnávací test chytrých hodinek do 2000 Kč. Dříve vyhozené peníze, dnes už ty nejlepší dávají smysl

Vybrali jsme osm chytrých hodinek s cenou maximálně 2 000 Kč. Díky nim můžete mít všechny notifikace hezky po ruce, případně vědět, jak moc jste se dnes hýbali nebo jak dobře, či špatně jste spali.

SrovnáníHodinky
Jak vysoké jsou dotace na fotovoltaiku. Dotační program Nová zelená úsporám překvapí lidským přístupem

Od 1. října 2021 platí upravené podmínky pro dotaci na FVE, přičemž v platnosti by měly zůstat až do roku 2025. Důležitou informací je, že jde o podmínky velmi štědré.

DotaceEnergetikaFotovoltaika
Recenze reMarkable 2. Geniální zápisník, úžasná technologie a e-ink rychlejší než iPad

** Hybrid tabletu a čtečky je špičkovým kusem hardwaru. ** Výrazně se omezuje na použití jako zápisníku a čtení. ** Ani u tohoto typu zařízení se nevyhneme předplatnému.

reMarkableE-inkTesty
Překládáme doménu na IP adresu krok za krokem a už chápeme, jak by mohlo Rusko přijít o internet

** Jedním z klíčových systémů na internetu je DNS ** Stará se o překlad doménového jména na koncovou IP adresu ** Dnes si ten překlad vyzkoušíme krok za krokem

DNSTechnologieInternet
Ušetříte za data. Návod, jak na YouTube poslouchat jen zvuk

Na YouTube existuje spousta videí, u kterých stačí pouze poslouchat zvuk. Zásadně se tím sníží objem přenesených dat.

YouTubeTipy