Vypuštění Vesmírného dalekohledu Jamese Webba muselo být odloženo kvůli incidentu při jeho montáži na raketu

Během montáže Vesmíného dalekohledu Jamese Webba  (JWST) na nosnou raketu Ariane 5 nastaly potíže, kvůli nímž se NASA rozhodla o několik dní odložit start.

dostupných informací plyne, že se „náhle a neplánovaně“ uvolnila pásová svorka, která JWST k upevňuje k adaptéru rakety. „To způsobilo vibrace v celé observatoři,“ uvedla výše jmenovaná kosmická agentura ve svém prohlášení.

K vypuštění tak dojde nejdříve 22. prosince, „aby bylo možné provést další zkoušky“.

Zatím není jasné, zda byl dalekohled v důsledku tohoto incidentu nějak poškozen. NASA nicméně slíbila, že ještě do konce tohoto týdne zveřejní další podrobnosti.

Připomeňme, že podle původního plánu měl start proběhnout v sobotu 18. prosince. Ariane 5 vzlétne z kosmodromu v městečku Kourou ve Francouzské Guyaně.

Diskuze (12) Další článek: Microsoft vydal náhled prosincové kumulativní aktualizace Windows 11. Přináší 70 oprav a vylepšení