Vypuštění Vesmírného dalekohledu Jamese Webba muselo být odloženo kvůli incidentu při jeho montáži na raketu

Během montáže Vesmíného dalekohledu Jamese Webba  (JWST) na nosnou raketu Ariane 5 nastaly potíže, kvůli nímž se NASA rozhodla o několik dní odložit start.

dostupných informací plyne, že se „náhle a neplánovaně“ uvolnila pásová svorka, která JWST k upevňuje k adaptéru rakety. „To způsobilo vibrace v celé observatoři,“ uvedla výše jmenovaná kosmická agentura ve svém prohlášení.

K vypuštění tak dojde nejdříve 22. prosince, „aby bylo možné provést další zkoušky“.

Zatím není jasné, zda byl dalekohled v důsledku tohoto incidentu nějak poškozen. NASA nicméně slíbila, že ještě do konce tohoto týdne zveřejní další podrobnosti.

Připomeňme, že podle původního plánu měl start proběhnout v sobotu 18. prosince. Ariane 5 vzlétne z kosmodromu v městečku Kourou ve Francouzské Guyaně.

Diskuze (12) Další článek: Microsoft vydal náhled prosincové kumulativní aktualizace Windows 11. Přináší 70 oprav a vylepšení

Témata článku: Vesmír, NASA, Raketa, Dalekohledy, JWST, Teleskop Jamese Webba, Dalekohled, Vypuštění, Vesmírný dalekohled, Incident, Francouzská Guyana, Montáž, Koura, James Webb, Dalekohledy na Heureka.cz

Recenze klávesnice Cooler Master CK352. Za málo peněz hodně muziky

Pokud vám nevadí kabely a chcete nízko posazenou klávesnici s tichým chodem, máme pro vás novinku.

Herní klávesniceRecenze