Technika | Vesmír

Výroba v mikrogravitaci: Autonomní vesmírné továrny na obzoru

Foto: Space Tango
Výroba v mikrogravitaci: Autonomní vesmírné továrny na obzoru | Foto: Space Tango

Startup Space Tango během posledních čtyř let zkoumal možnosti výroby v podmínkách nepatrné gravitace. A před několika týdny představil výsledek svého snažení: řadu plně autonomních zařízení zvaných ST-42, které by mohly na nízké oběžné dráze Země začít pracovat již v roce 2020.

„ST-42 by obvykle zůstávaly na orbitě po dobu 10 až 30 dní, ale vyloučeny nejsou ani delší mise,“ řekl CEO inkriminovaného startupu Twyman Clements v rozhovoru pro SpaceNews.

Každé z těchto zařízení bude mít průměr cca 2,1-2,4 metrů a zatímco jeho vnější část bude vždy stejná, interiér půjde snadno upravovat podle specifických požadavků – tedy v závislosti na tom, co přesně klient bude chtít produkovat.

Z Clementsova vyjádření plyne, že teoreticky může jít o téměř cokoliv – od uhlíkových nanotrubic po křemíkové destičky. Všechny tyto věci samozřejmě na Zemi už dlouhou dobu děláme, ale mikrogravitace dokáže značně usnadnit některé výrobní procesy.

Podobné ambice jako Space Tango mají i jiné firmy. Ukázkovým příklad mohou být Made in Space a FOMS (Fiber Optic Manufacturing in Space), které se však zatím zaměřují jen na vývoj systémů určených pro použití na palubě Mezinárodní vesmírné stanice.

„Automatizace na Zemi je již v plném proudu, ale pokud Space Tango splní svůj cíl a spustí moduly ST-42 počátkem poloviny roku 2020, mohla by se stát první společností, která zautomatizuje výrobu ve vesmíru,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (2) Další článek: Puppy Cube je unikátní projektor, který udělá dotykový displej z čehokoliv

Témata článku: Technika, Vesmír, Budoucnost, Země, Startupy, Mezinárodní vesmírná stanice, Výroba, Výrobní proces, Specifický požadavek, Plný proud, Ukázkový příklad, Uhlíková nanotrubice, SpaceNews, Dlouhá doba, Obzor, První společnost, Křemíková destička, Futurism, Modul st, Vývoj systémů, Made in Space, Autonomní zařízení, Podobná ambice, Továrna, Mikrogravitace

Google vymyslel technologii superpřesného GPS. Už ji podporuje Pixel 5 a dorazí i na ostatní telefony

** Kvalita GPS ve městech občas stojí za starou bačkoru ** Mohou za to odrazy signálu od okolních budov ** Google má jejich 3D model, a tak spolupracuje s výrobci GPS čipů

NavigaceTechnologieGoogle
Lidl buduje chytrou domácnost, propojí všechno se vším
LidlChytrá domácnostIoT

CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
CZ.NICeGovernment