Vesmír | Technika

Výroba v mikrogravitaci: Autonomní vesmírné továrny na obzoru

Výroba v mikrogravitaci: Autonomní vesmírné továrny na obzoru | Foto: Space Tango

Startup Space Tango během posledních čtyř let zkoumal možnosti výroby v podmínkách nepatrné gravitace. A před několika týdny představil výsledek svého snažení: řadu plně autonomních zařízení zvaných ST-42, které by mohly na nízké oběžné dráze Země začít pracovat již v roce 2020.

„ST-42 by obvykle zůstávaly na orbitě po dobu 10 až 30 dní, ale vyloučeny nejsou ani delší mise,“ řekl CEO inkriminovaného startupu Twyman Clements v rozhovoru pro SpaceNews.

Každé z těchto zařízení bude mít průměr cca 2,1-2,4 metrů a zatímco jeho vnější část bude vždy stejná, interiér půjde snadno upravovat podle specifických požadavků – tedy v závislosti na tom, co přesně klient bude chtít produkovat.

Z Clementsova vyjádření plyne, že teoreticky může jít o téměř cokoliv – od uhlíkových nanotrubic po křemíkové destičky. Všechny tyto věci samozřejmě na Zemi už dlouhou dobu děláme, ale mikrogravitace dokáže značně usnadnit některé výrobní procesy.

Podobné ambice jako Space Tango mají i jiné firmy. Ukázkovým příklad mohou být Made in Space a FOMS (Fiber Optic Manufacturing in Space), které se však zatím zaměřují jen na vývoj systémů určených pro použití na palubě Mezinárodní vesmírné stanice.

„Automatizace na Zemi je již v plném proudu, ale pokud Space Tango splní svůj cíl a spustí moduly ST-42 počátkem poloviny roku 2020, mohla by se stát první společností, která zautomatizuje výrobu ve vesmíru,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (2) Další článek: Puppy Cube je unikátní projektor, který udělá dotykový displej z čehokoliv

Témata článku: Vesmír, Technika, Budoucnost, Země, Startupy, Mezinárodní vesmírná stanice, Mikrogravitace, Uhlíková nanotrubice, Poslední rok, Specifický požadavek, Dlouhá doba, Podobná ambice, Futurism, Výrobní proces, První společnost, Vnější část, Ukázkový příklad, Obzor, Made in Space, SpaceNews, Autonomní zařízení, Křemíková destička, Plný proud, Modul st, Výroba

22 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství

** Toto jsou tipy Živě.cz na příslušenství k počítači, se kterým neuděláte chybu ** Klávesnice, myši, tiskárny, sluchátka... ** Vybíráme jak příslušenství na běžnou práci, tak na hraní her

Jak jsme je mohli používat? V těchto věcech Windows 10 předčí staré Sedmičky

** Windows 10 nejsou jen moderní aplikace, ale i spousta vychytávek a funkcí navíc. ** U většiny z nich si ani neuvědomujeme, že byly někdy jinak. ** Některé věci jsou zcela nové, jiné zase pocházejí už z Windows 8.

Blíží se HTTP/3: Web bude rychlejší a bude používat úplně jinou technologii