Vyskytují se na Marsu organismy podobné houbám? Divoká spekulace čelí kritice

Tým vědců minulý týden přišel s velmi kontroverzním tvrzením: na rudé planetě by se prý mohly vyskytovat organismy podobné houbám. Naznačují to prý některé snímky pořízené různými marsovskými rovery a sondami.

Netřeba asi dodávat, že tato spekulace se nesetkala s příliš pozitivními ohlasy – řada jiných odborníků ji rovnou označila za úplný nesmysl.

„Podmínky na Marsu jsou tak extrémní, že tam neuvidíte houby nebo jakýkoliv druh života rostoucí takovou rychlostí… Život stěží přežije, natož aby se mu dařilo,“ konstatoval prezident Mars Society Australia Jonathan Clarke.

V této souvislosti stojí za připomenutí výsledky nedávného experimentu NASA, z nichž plyne, že na Marsu by se teoreticky mohly uchytit určité formy pozemského života – a mj. mezi ně patří i Stachybotrys chartarum. Což je shodou okolností taky houba.

Většina astrobiologů se nicméně shoduje na tom, že pokud se na rudé planetě v současnosti nějaký život skutečně vyskytuje, pak s největší pravděpodobností „jen“ mikrobiální.

Diskuze (6) Další článek: Zálohování a ochrana dat

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mars, Mimozemský život, Experiment, Spekulace, Houby, Sonda, Organismus, Kritika

** Videa nejen z Youtube se hodí stáhnout v případě, že může být smazáno ** Rovněž se hodí možnost získat pouze audio ** Použít lze desktopové aplikace, webové nástroje i doplňky

Co vy na to? Nosíte na ruce chytré hodinky či náramky?
Co vy na to?HodinkyAnkety
Nabíjecí „baterky“: Jak pečovat o akumulátory, aby dlouho vydržely

Telefon, chytré hodinky, notebook a třeba i akční kamera. To jsou všechno přístroje obsahující akumulátory, o které je potřeba se alespoň trochu starat.

AkumulátoryTipy
Nejlepší program pro střih videa na doma: 9 video editorů, ze kterých si vyberete

** Pokročilé programy na doma stojí pár tisíc korun, jsou ale i zdarma ** Podpora 4K, hromada funkcí a efektové filtry jsou samozřejmostí ** Vybrali jsme 9 nejzajímavějších programů pro Windows

Střih videaTipyNejlepší programySoftware
Tři tipy, jak proklepnout signál Wi-Fi v domácnosti i kanceláři

** Poradíme, jak řešit problémy s rychlostí bezdrátového připojení ** Ukážeme, jak najít nejvhodnější Wi-Fi kanál ** Prozradíme, jak prověřit pokrytí prostoru signálem

RouterWi-FiTipy
Konec laciných cetek z AliExpressu: Jak budeme od letních prázdnin nakupovat ze zahraničí

** Od prázdnin skončí osvobození od DPH u laciných zásilek ** Postihne to AliExpress i další tržiště mimo EU ** Jak bude asi vypadat nakupování v praxi?

DaněE-shopyAliExpress