Vyskytují se na Marsu organismy podobné houbám? Divoká spekulace čelí kritice

Tým vědců minulý týden přišel s velmi kontroverzním tvrzením: na rudé planetě by se prý mohly vyskytovat organismy podobné houbám. Naznačují to prý některé snímky pořízené různými marsovskými rovery a sondami.

Netřeba asi dodávat, že tato spekulace se nesetkala s příliš pozitivními ohlasy – řada jiných odborníků ji rovnou označila za úplný nesmysl.

„Podmínky na Marsu jsou tak extrémní, že tam neuvidíte houby nebo jakýkoliv druh života rostoucí takovou rychlostí… Život stěží přežije, natož aby se mu dařilo,“ konstatoval prezident Mars Society Australia Jonathan Clarke.

V této souvislosti stojí za připomenutí výsledky nedávného experimentu NASA, z nichž plyne, že na Marsu by se teoreticky mohly uchytit určité formy pozemského života – a mj. mezi ně patří i Stachybotrys chartarum. Což je shodou okolností taky houba.

Většina astrobiologů se nicméně shoduje na tom, že pokud se na rudé planetě v současnosti nějaký život skutečně vyskytuje, pak s největší pravděpodobností „jen“ mikrobiální.

Diskuze (6) Další článek: Zálohování a ochrana dat