Výzkum rozsáhlého podzemního ekosystému by mohl usnadnit naše pátrání po mimozemském životě

To, že pod povrchem Země existuje život, samozřejmě víme už dlouho. Až dosud jsme však netušili, kolik ho vlastně je.

Pokud se o tuto oblast zajímáte, nejspíš jste už slyšeli o Deep Carbon Observatory (DCO). Jde o komunitu více než tisíce odborníků z celého světa, kteří již téměř 10 let usilovně pracují na výzkumu podzemního uhlíku – ať už obsaženého v živých organismech či třeba ve fosilních palivech.

Tento projekt oficiálně skončí až v říjnu 2019. Toto pondělí však vědci zveřejnili zajímavé informace o tom, co zatím objevili: podzemní ekosystém, který je dvakrát rozsáhlejší než objem všech světových oceánů.

Analýza vzorků odebraných ze stovek pevninských i mořských vrtů ukázala, že tento ekosystém zabírá přibližně 2-2,3 miliardy kilometrů krychlových. Celková hmotnost veškerého jeho uhlíku pak podle odhadů činí něco mezi 16,5 a 25,3 miliardami tun.

To ale zdaleka není všechno. V publikované zprávě naleznete například i poznatek, že genetická rozmanitost podzemního života je srovnatelná s genetickou rozmanitostí života nad zemským povrchem – možná dokonce i větší. Nechybí ani vybrané důležité otázky: odkud tento život pochází a jak se šíří, jaký je jeho nejdůležitější zdroj energie, jak ho ovlivňují významné geologické události...

Toto bádání je z pochopitelných důvodů velmi přínosné i pro astrobiology. „Rozšíření našich znalostí o hlubinném životě bude inspirovat nové pohledy na planetární habitaty a povede nás k pochopení toho, proč se život na naší planetě objevil a zda život přetrvává v podzemí Marsu a dalších nebeských těles,“ poznamenal v dané souvislosti Fumio Inagaki z DCO.

Diskuze (8) Další článek: Facebook přidává do Instagramu další své funkce. Naučil ho posílat hlasové zprávy

Témata článku: Příroda, Výzkum, Země, Mars, Mimozemský život, Rozsah, Život, Zajímavá informace, Rozmanitost, Pochopitelný důvod, Publikovaná zpráva, Fosilní palivo, Světový oceán, Zemský povrch, Ekosystém, Pátrání, Živý organismus, Nový pohled, DCO, Nejdůležitější zdroj, Celý svět, Celková hmotnost, Eko, Uhlík

Předělávka Star Wars: KOTOR je v problémech. Aspyr propouští a vývoj projektu má být pozastaven

Očekávaný remake jedné z nejoblíbenějších Star Wars her si nejspíš v dohledné době nezahrajeme.

OdkladStar Wars: Knights of the Old RepublicSpekulace

V nitru DJI Mini 3 Pro: Ten dron je větší záhada než tajemný hrad v Karpatech [galerie]

** Létá skvěle, fotí slušně a má autopilota ** Jak se to všechno podařilo vtěsnat do 249 gramů? ** Podívejte se na rozborku nejlepšího dronu letošní sezóny

KvadrokoptéraDJIDrony

Vybíráme nejlepší fotomobily současnosti. Dobře mohou fotit i telefony za 6 tisíc

** Smartphony válcují nejen levné, ale už i pokročilé kompakty ** Vlajkové modely jsou skoro jistota, dobře fotí ale i levnější přístroje ** Po kterých fotomobilech byste měli aktuálně sáhnout?

FotomobilyVýběry