Výzkum rozsáhlého podzemního ekosystému by mohl usnadnit naše pátrání po mimozemském životě

To, že pod povrchem Země existuje život, samozřejmě víme už dlouho. Až dosud jsme však netušili, kolik ho vlastně je.

Pokud se o tuto oblast zajímáte, nejspíš jste už slyšeli o Deep Carbon Observatory (DCO). Jde o komunitu více než tisíce odborníků z celého světa, kteří již téměř 10 let usilovně pracují na výzkumu podzemního uhlíku – ať už obsaženého v živých organismech či třeba ve fosilních palivech.

Tento projekt oficiálně skončí až v říjnu 2019. Toto pondělí však vědci zveřejnili zajímavé informace o tom, co zatím objevili: podzemní ekosystém, který je dvakrát rozsáhlejší než objem všech světových oceánů.

Analýza vzorků odebraných ze stovek pevninských i mořských vrtů ukázala, že tento ekosystém zabírá přibližně 2-2,3 miliardy kilometrů krychlových. Celková hmotnost veškerého jeho uhlíku pak podle odhadů činí něco mezi 16,5 a 25,3 miliardami tun.

To ale zdaleka není všechno. V publikované zprávě naleznete například i poznatek, že genetická rozmanitost podzemního života je srovnatelná s genetickou rozmanitostí života nad zemským povrchem – možná dokonce i větší. Nechybí ani vybrané důležité otázky: odkud tento život pochází a jak se šíří, jaký je jeho nejdůležitější zdroj energie, jak ho ovlivňují významné geologické události...

Toto bádání je z pochopitelných důvodů velmi přínosné i pro astrobiology. „Rozšíření našich znalostí o hlubinném životě bude inspirovat nové pohledy na planetární habitaty a povede nás k pochopení toho, proč se život na naší planetě objevil a zda život přetrvává v podzemí Marsu a dalších nebeských těles,“ poznamenal v dané souvislosti Fumio Inagaki z DCO.

Diskuze (8) Další článek: Facebook přidává do Instagramu další své funkce. Naučil ho posílat hlasové zprávy

Témata článku: Výzkum, Příroda, Země, Mars, Mimozemský život, DCO, Rozsah, Celková hmotnost, Fosilní palivo, Život, Pochopitelný důvod, Zemský povrch, Pátrání, Rozmanitost, Ekosystém, Celý svět, Zajímavá informace, Živý organismus, Nejdůležitější zdroj, Publikovaná zpráva, Uhlík, Světový oceán, Nový pohled

Mobilní protivzdušný systém Skynex z Německa během testu vyřídil osm malých dronů

** Německá společnost Rheinmetall nedávno představila nový pozoruhodný systém protivzdušné obrany Skynex ** Ten může být vybaven senzory, zbraněmi, taktickým radarem i dalšími prvky ** Během testu si hravě poradil s hejnem osmi malých dronů

V menších komunitách je Wikipedia zranitelná. V některých zemích roznáší dezinformace

** Některé neanglické Wikipedie šíří nepravdivé informace o globálním oteplování. ** Dle Wikimedia Foundation je potřeba rozšířit komunitu. ** Západní filozofie Wikipedie v některých kulturách nemusí být chápána.

DezinformaceWikipedia