SpaceX | Tesla Motors | Mars

Vzpomínáte na Starmana? Se svou Teslou už dokončil oběžnou dráhu kolem Slunce

Akualizace 20. 8. 2019:

Podle webové stránky Where is Roadster? Starman od svého startu urazil již 1,2 miliardy kilometrů a nyní dokončil oběžnou dráhu kolem Slunce. Z dostupných informací plyne, že mu to trvalo 557 dní.

V současné době se Tesla Roadster s figurínou pojmenovanou po písni Davida Bowieho nachází 298 milionů kilometrů daleko od Země. V listopadu 2020 by se k ní však měla přiblížit na „pouhých“ 51 milionů kilometrů.

Poté se Starman od své domovské planety opět začne vzdalovat – tedy za předpokladu, že jeho pouť vesmírem předčasně neukončí nějaká katastrofa.

Tesla Roadster s figurínou Starmana za volantem, kterou SpaceX využil jako testovací zátěž své rakety Falcon Heavy, dle oznámení na Twitteru přetnula oběžnou dráhu Marsu a ve čtvrtek 8. listopadu by se měla ocitnout v největší vzdálenosti od Slunce.

Červený kabriolet Tesla Roadster má za sebou devět měsíců dlouhou cestu. Odstartoval počátkem února a aktuálně po pohybuje až za orbitou čtvrté planety sluneční soustavy. Ve čtvrtek se dostane do největší vzdálenosti od Slunce – 1,66 astronomických jednotek, tedy asi 248 milionů kilometrů daleko. Poté se začne po eliptické heliocentrické oběžné dráze opět přibližovat ke Slunci.

Teslu čeká řada dobrodružství

Tím ale dobrodružství prvního automobilu ve vesmíru nekončí. Téměř přesně za dva roky – 4. listopadu 2020 – se ocitne v blízkosti Země. Konkrétně bude prolétat ve vzdálenosti 0,35 astronomických jednotek, což je stále značných 52 milionů kilometrů.

Vesmírná Tesla se Starmanem za volantem je za orbitou Marsu

Podstatně blíže to bude mít Starman 6. října 2020 k Marsu, kterému se přiblíží asi na vzdálenost 0,05 au, tedy jen 7,5 milionů kilometrů. Skutečně blízko ke své domovské planetě se Tesla dostane až v roce 2091. Data vycházejí z modelu Bena Pearsona. Šance, že vesmírný vůz zasáhne během příštího milionu let Zemi, je přitom odhadována na šest procent.

SpaceX na Twitteru uvádí, že příští zastávkou Tesly bude „Restaurant na konci vesmíru“, čímž nepřímo skládá poklonu druhé knize britského spisovatele Douglase Adamse ze satirické sci-fi Stopařův průvodce Galaxií. Šéf Tesly Elon Musk je přitom velkým fanouškem tohoto literárního díla.

Aktuální pozici této neobvyklé družice můžete průběžně sledovat na webu Where is Starman?

Diskuze (22) Další článek: Apple chystá seriál dražší než Hra o trůny. Má připravené miliardy

Témata článku: Země, SpaceX, Tesla Motors, Mars, Falcon Heavy, Slunce, Twitter, Sluneční soustava, Domovská planeta, Tesla roadster, Příští zastávka, Velký fanoušek, Dol, Starman, Dlouhá cesta, Největší vzdálenost, Tesla Elon Musk, Douglas Adams, Orbita, Tesla, Blízkost, Starmana, První automobil, Orbi, Druhá kniha

Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

** Kde jsou ty doby, kdy měl skoro každý doma Photoshop ** Photoshop a Premiere Pro od kamaráda nebo z warezu ** Dnes už to nemá smysl, existuje totiž hromada laciných alternativ

Grafický editorStřih videa
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm