S velkou nepříjemností se musel vypořádat provozovatel taxíků Cruise, jehož autonomní vozidla přestala fungovat a na několik hodin zablokovala křižovatku ulic Gough a Fulton v San Franciscu. Událost ilustruje, jak se vozidla bez řidiče stále potýkají s problémy při pohybu v reálném prostředí.
Společnost Cruise, za kterou stojí General Motors a Honda, testuje svou technologii v San Franciscu od února, ale komerční taxislužbu spustila teprve minulý týden. V autech není žádný řidič a musejí fungovat s určitými omezeními. Například nabízejí odvoz pouze ve „vybraných ulicích“ v době od 22:00 do 6:00, za příznivých povětrnostních podmínek, a nemohou jet rychleji než 48 km/h.
Autonomní taxíky zablokovaly město
Na zablokovaná autonomní vozidla upozornil jako první uživatel diskuzního webu Reddit, vystupující pod přezdívkou Seansinha. Na snímcích je vidět přinejmenším pět (některé zdroje uvádějí až osm) aut stojících v křižovatce či v její bezprostřední blízkosti.
Svědek uvedl, že k incidentu došlo kolem půlnoci v noci z úterý na středu. Dle jeho slov museli pro nefunkční vozidla přijet zaměstnanci Cruise, kteří s nimi následně odjeli. Předpokládá se, že příčinou problému byla s největší pravděpodobností softwarová závada.
Scénu, vzdáleně připomínající záběr ze vzpoury robotů, zachytil a publikoval na sociální síti Twitter Taylor Ogan. Také on potvrdil, že vozidla blokovala provoz až do příjezdu operátorů, kteří s nimi poté odjeli.
K incidentu došlo, víc neřekneme
Mluvčí společnosti Cruise Drew Pusateri v prohlášení poskytnutém serveru TechCrunch přiznal, že došlo k popisovanému incidentu. Neposkytl ale žádné podrobnosti o tom, proč došlo k zastavení vozidel, ani zda se problém může v budoucnosti opakovat.
„Počátkem týdne jsme měli problém, který způsobil, že se některá naše vozidla shlukla,“ uvedl Pusateri. „Přestože se to podařilo vyřešit a žádní cestující nebyli dotčeni, omlouváme se všem, kterým to způsobilo nepříjemnosti.“
Zatím není jasné, jestli za zjevné porušení dopravních předpisů stihne společnost Cruise nějaký trest. Zásadní otázkou totiž je, zda má město nějaký systém, jak se vypořádat s autonomními vozy, u nichž bylo zjištěno porušení zákona.