Nová třída Rally1 má vyjet na trať Rally Monte-Carlo už za 9 měsíců, přesto je stále zahalena hustou mlhou tajemství. wrc.com

Nová třída Rally1 má vyjet na trať Rally Monte-Carlo už za 9 měsíců, přesto je stále zahalena hustou mlhou tajemství. | wrc.com

Chematický nákres vozu Rally1 značky Hyundai. wrc.com

Chematický nákres vozu Rally1 značky Hyundai. | wrc.com

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model.  M-Sport

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model. |  M-Sport

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model.  M-Sport

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model. |  M-Sport

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model.  M-Sport

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model. |  M-Sport

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model.  M-Sport

Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model. |  M-Sport

Aktuální Hyundai i20 Coupe WRC Twitter Hyundai

Aktuální Hyundai i20 Coupe WRC | Twitter Hyundai

Aktuální Toyota Yaris WRC Twitter Toyota

Aktuální Toyota Yaris WRC | Twitter Toyota

Aktuální Ford Fiesta WRC Twitter  M-Sport

Aktuální Ford Fiesta WRC | Twitter  M-Sport

Chematický nákres vozu Rally1 značky Hyundai. wrc.com
Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model.  M-Sport
Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model.  M-Sport
Ford M-Sport ukázal první fotky z testů Rally1. Přesto se veřejnost dohaduje, o jaký jde model.  M-Sport
9
Fotogalerie

WRC elektrifikuje. V servisní zóně se objeví nabíjecí stojany, ale o agresivní vzhled a zvuk bychom přijít neměli

Formule 1 začala experimentovat s elektromotory už v roce 2009. WRC (Mistrovství světa v rally) si drsňáckou benzín-požírající image drží dodnes, ale pochopitelně ani tady nešlo trendy ignorovat věčně. Počínaje sezónou 2022 nastupuje nová vrcholná třída Rally1, která kombinuje benzínový turbomotor s bateriemi a elektromotorem.

Do nové třídy se přihlásily všechny tři značky, které ve WRC působí dnes. Hyundai založí svou Rally1 na modelu i20 N, Toyota pokračuje s Yarisem a Ford sice jako první ukázal obrázky testovací Fiesty, ale spekulace se přiklání k variantě, ža nakonec půjde o model Puma. Všechny týmy se upsaly ke tříleté účasti.

Na rozdíl od F1 by fanoušci WRC neměli přijít o agresivní vzhled, ani zvuk závodních aut (viz video z testů výše). Zároveň se ale přidá téma ekologie a udržitelnost. Vzhledem k tomu, že první soutěž ročníku 2022 startuje za necelých devět měsíců, víme o nových vozech překvapivě málo. Promotér je označuje za plug-in hybridy, v servisní zóně se mají objevit nabíjecí stojany a doba potřebná pro nabíjení patrně ovlivní harmonogram závodního víkendu.

EzuZTLcWUAMZgs7.jpgEzuraCKWUAAoYuF.jpgEzzULHHXoAEGfy1.jpg
Aktuální trojice vozů WRC

Hybridní jednotku vyvíjí společnost Compact Dynamics, ale podle serveru eWRC.cz má start spolupráce s automobilkami k ideálu daleko. Týmy Ford a Toyota už zahájily testovací program, ale krátce nato přišel pokyn k jeho přerušení. Informace chybí, média spekulují o zásadním problému s baterií a nepomáhá ani prohlášení promotéra, že je vlastně vše úplně v pořádku. O týden později však testy pokračují, tak doufejme, že nejde o nic zásadního.

Přejme si, aby to tak opravdu bylo a aby rok 2022 přinesl minimálně tak atraktivní podívanou, jakou servírují aktuální vozy WRC.

Určitě si přečtěte

Články odjinud