Formule 1 začala experimentovat s elektromotory už v roce 2009. WRC (Mistrovství světa v rally) si drsňáckou benzín-požírající image drží dodnes, ale pochopitelně ani tady nešlo trendy ignorovat věčně. Počínaje sezónou 2022 nastupuje nová vrcholná třída Rally1, která kombinuje benzínový turbomotor s bateriemi a elektromotorem.
Do nové třídy se přihlásily všechny tři značky, které ve WRC působí dnes. Hyundai založí svou Rally1 na modelu i20 N, Toyota pokračuje s Yarisem a Ford sice jako první ukázal obrázky testovací Fiesty, ale spekulace se přiklání k variantě, ža nakonec půjde o model Puma. Všechny týmy se upsaly ke tříleté účasti.
Na rozdíl od F1 by fanoušci WRC neměli přijít o agresivní vzhled, ani zvuk závodních aut (viz video z testů výše). Zároveň se ale přidá téma ekologie a udržitelnost. Vzhledem k tomu, že první soutěž ročníku 2022 startuje za necelých devět měsíců, víme o nových vozech překvapivě málo. Promotér je označuje za plug-in hybridy, v servisní zóně se mají objevit nabíjecí stojany a doba potřebná pro nabíjení patrně ovlivní harmonogram závodního víkendu.



Aktuální trojice vozů WRC
Hybridní jednotku vyvíjí společnost Compact Dynamics, ale podle serveru eWRC.cz má start spolupráce s automobilkami k ideálu daleko. Týmy Ford a Toyota už zahájily testovací program, ale krátce nato přišel pokyn k jeho přerušení. Informace chybí, média spekulují o zásadním problému s baterií a nepomáhá ani prohlášení promotéra, že je vlastně vše úplně v pořádku. O týden později však testy pokračují, tak doufejme, že nejde o nic zásadního.
Přejme si, aby to tak opravdu bylo a aby rok 2022 přinesl minimálně tak atraktivní podívanou, jakou servírují aktuální vozy WRC.