WRC elektrifikuje. V servisní zóně se objeví nabíjecí stojany, ale o agresivní vzhled a zvuk bychom přijít neměli

Formule 1 začala experimentovat s elektromotory už v roce 2009. WRC (Mistrovství světa v rally) si drsňáckou benzín-požírající image drží dodnes, ale pochopitelně ani tady nešlo trendy ignorovat věčně. Počínaje sezónou 2022 nastupuje nová vrcholná třída Rally1, která kombinuje benzínový turbomotor s bateriemi a elektromotorem.

Do nové třídy se přihlásily všechny tři značky, které ve WRC působí dnes. Hyundai založí svou Rally1 na modelu i20 N, Toyota pokračuje s Yarisem a Ford sice jako první ukázal obrázky testovací Fiesty, ale spekulace se přiklání k variantě, ža nakonec půjde o model Puma. Všechny týmy se upsaly ke tříleté účasti.

Na rozdíl od F1 by fanoušci WRC neměli přijít o agresivní vzhled, ani zvuk závodních aut (viz video z testů výše). Zároveň se ale přidá téma ekologie a udržitelnost. Vzhledem k tomu, že první soutěž ročníku 2022 startuje za necelých devět měsíců, víme o nových vozech překvapivě málo. Promotér je označuje za plug-in hybridy, v servisní zóně se mají objevit nabíjecí stojany a doba potřebná pro nabíjení patrně ovlivní harmonogram závodního víkendu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální trojice vozů WRC

Hybridní jednotku vyvíjí společnost Compact Dynamics, ale podle serveru eWRC.cz má start spolupráce s automobilkami k ideálu daleko. Týmy Ford a Toyota už zahájily testovací program, ale krátce nato přišel pokyn k jeho přerušení. Informace chybí, média spekulují o zásadním problému s baterií a nepomáhá ani prohlášení promotéra, že je vlastně vše úplně v pořádku. O týden později však testy pokračují, tak doufejme, že nejde o nic zásadního.

Přejme si, aby to tak opravdu bylo a aby rok 2022 přinesl minimálně tak atraktivní podívanou, jakou servírují aktuální vozy WRC.

Váš názor Další článek: Kvůli nedostatečné ochraně osobních dat jsou lidé ochotni smazat účet dané služby, ukázal český průzkum

Témata článku: Hybrid, Zvuk, Toyota, Ford, Hyundai, Elektromobilita, Stojan, Elektromotor, Zóna, Fiesta, WRC, Vzhled



Šestikolku Perseverance pohání prehistorický procesor. Podobný měl i Apple iMac G3

Šestikolku Perseverance pohání prehistorický procesor. Podobný měl i Apple iMac G3

** Rover pohání prehistorický čip PowerPC 750, prolétlo internetem ** Ve skutečnosti je to složitější, je to jeho kosmická verze ** Jmenuje se BAE RAD750 a příliš nezestárnul

Jakub Čížek
PerseveranceProcesory
Jak sestavit rodokmen. Z informací, které jsou na internetu

Jak sestavit rodokmen. Z informací, které jsou na internetu

Podrobný návod, jak hledat ve starých matrikách informace o předcích a nemuset při tom ani vstát od počítače. Základy internetové genealogie.

Marek Lutonský
Rodokmen