Xiaomi vtrhlo do segmentu elektromobilů jako… Vlastně jako do kteréhokoliv jiného segmentu před tím – rychle, sebevědomě, s dobrou kvalitou a nízkou cenou.
První sedan SU7 se prodává už téměř rok a údajně jde o prodejní hit. Supersportovní SU7 Ultra je showcar postavení hlavně kvůli prezentaci. V prosinci představené Xiaomi YU7 je SUV, které se má začít prodávat v červnu.
Zatím nezodpovězenou otázkou je, kdy se auta od Xiaomi začnou prodávat v Evropě a přímo v Česku. V úterý upořádalo Xiaomi globální premiéru nové řady telefonů Redmi Note 14 a novináře z celého světa hostilo pražské Forum Karlín. V atriu byly vystavené i dva sedany SU7 Max – ale opravdu jen v roli dekorace. Zástupci firmy odmítali auto jakkoliv komentovat, jedinou oficiální informací byl letáček, na kterém se Xiaomi distancuje od automobilů, které by se bez jeho vědomí mohly objevit v Evropě.



Povedený interiér kombinuje alcantaru a přiznané nerezové šrouby.



Infotainment je pochopitelně v Čínštině. Zajímavé jsou dva kruhové displeje nad hlavní obrazovkou, fungují podobně jako widgety v mobilu a umí zobrazit různé stavové informace. Užitečný je držák mobilů nalevo. Pod obrazovkou jsou dva sloty pro bezdrátové nabíjení telefonů.
Až v kuloárech tiskové konference a mimo vypnuté mikrofony zaznělo, že auta by mohlo Xiaomi v Česku prodávat v roce 2026. Nicméně ve srovnání s drobnou elektronikou se jedná o náročný proces, je potřeba vybudovat prodejní a servisní síť a na této cestě je mnoho nástrah, které mohou start oddálit. Největším otazníkem jsou výrobní kapacity a poptávka, ale záležet bude na politické situaci, resp. nastavení celních podmínek, které také budou spoluurčovat cenu.