Na crowdfundingových webech lze najít stovky zajímavých projektů. Určitě k nim patří i Livall PikaBoost – elektrický motor určený k instalaci na sedlovku jízdního kola. Zařízení váží i s baterií tři kilogramy a na jedno nabití má nabídnout dojezd až 30 kilometrů.

Na crowdfundingových webech lze najít stovky zajímavých projektů. Určitě k nim patří i Livall PikaBoost – elektrický motor určený k instalaci na sedlovku jízdního kola. Zařízení váží i s baterií tři kilogramy a na jedno nabití má nabídnout dojezd až 30 kilometrů.

Na Kickstarteru se tento nápad setkal s nečekaným úspěchem – ačkoli autoři chtěli původně získat částku 25 480 dolarů (cca 618 tisíc korun), podařilo se jim přesvědčit bezmála 1500 zájemců. Čtyřicet dní před koncem kampaně tak vybrali 581 388 amerických dolarů (tj. asi 14,1 milionů korun).

Na Kickstarteru se tento nápad setkal s nečekaným úspěchem – ačkoli autoři chtěli původně získat částku 25 480 dolarů (cca 618 tisíc korun), podařilo se jim přesvědčit bezmála 1500 zájemců. Čtyřicet dní před koncem kampaně tak vybrali 581 388 amerických dolarů (tj. asi 14,1 milionů korun).

Zařízení má tvar kvádru se zaoblenými hranami, který se pomocí jednoduchého mechanismu upne na sedlovku nad zadní kolo. Uvnitř se nachází elektronika, baterie s kapacitou 234 Wh a elektrický motor s výkonem 250 wattů. Přenos pohybu zajišťuje váleček, spočívající na horní části zadního kola bicyklu.

Zařízení má tvar kvádru se zaoblenými hranami, který se pomocí jednoduchého mechanismu upne na sedlovku nad zadní kolo. Uvnitř se nachází elektronika, baterie s kapacitou 234 Wh a elektrický motor s výkonem 250 wattů. Přenos pohybu zajišťuje váleček, spočívající na horní části zadního kola bicyklu.

„Po montáži jednotky, motorizovaného náboje a akumulátoru (tzv. sady pro konverzi na elektrokolo) můžete ze svého starého kola udělat elektrokolo pro jízdu v náročném terénu a celkově plynulejší jízdu, a snížit tak zátěž vašich kloubů.“ láká výrobce potenciální zájemce.

„Po montáži jednotky, motorizovaného náboje a akumulátoru (tzv. sady pro konverzi na elektrokolo) můžete ze svého starého kola udělat elektrokolo pro jízdu v náročném terénu a celkově plynulejší jízdu, a snížit tak zátěž vašich kloubů.“ láká výrobce potenciální zájemce.

Rychlá instalace bez nutnosti použití nářadí je teoreticky poměrně zásadní výhodou oproti mnoha konkurenčním sadám pro přestavbu kola na elektrické, u kterých je nutné často složitě řešit zapojení motoru ke stávajícímu pohonu. Dalším kladem je možnost používání na více kolech.

Rychlá instalace bez nutnosti použití nářadí je teoreticky poměrně zásadní výhodou oproti mnoha konkurenčním sadám pro přestavbu kola na elektrické, u kterých je nutné často složitě řešit zapojení motoru ke stávajícímu pohonu. Dalším kladem je možnost používání na více kolech.

Váleček, zajišťující přenos síly mezi elektrickým motorem a kolem, je dle výrobce odolný proti opotřebení a má jemný dezén, takže může fungovat s různě širokými pneumatikami i za mokra. Samotná jednotka je odolná proti vodě a prachu dle normy IP66.

Váleček, zajišťující přenos síly mezi elektrickým motorem a kolem, je dle výrobce odolný proti opotřebení a má jemný dezén, takže může fungovat s různě širokými pneumatikami i za mokra. Samotná jednotka je odolná proti vodě a prachu dle normy IP66.

PikaBoost lze používat ve třech různých režimech. V režimu Cruise jednotka automaticky udržuje rychlost, i když jezdec přestane šlapat. V režimu Roll se jednotka zapojí a poskytuje dodatečnou asistenci při jízdě do kopce nebo po nerovném terénu, ale na rovině a z kopce se automaticky vypne. Konečně v režimu Exercise jednotka klade prostřednictvím rekuperačního brzdění odpor, takže si při jízdě víc zacvičíte.

PikaBoost lze používat ve třech různých režimech. V režimu Cruise jednotka automaticky udržuje rychlost, i když jezdec přestane šlapat. V režimu Roll se jednotka zapojí a poskytuje dodatečnou asistenci při jízdě do kopce nebo po nerovném terénu, ale na rovině a z kopce se automaticky vypne. Konečně v režimu Exercise jednotka klade prostřednictvím rekuperačního brzdění odpor, takže si při jízdě víc zacvičíte.

Součástí PikaBoostu je řada elektronických prvků, jež snímají pohyb. Díky sadě akcelerometrů rozpozná, když cyklista začne brzdit, přeruší napájení motoru a aktivuje rekuperační brzdění. Integrované zadní světlo při tom může fungovat jako brzdové. Elektronika také dokáže detekovat změny frekvence šlapání a stoupání a odpovídajícím způsobem upravovat výkon.

Součástí PikaBoostu je řada elektronických prvků, jež snímají pohyb. Díky sadě akcelerometrů rozpozná, když cyklista začne brzdit, přeruší napájení motoru a aktivuje rekuperační brzdění. Integrované zadní světlo při tom může fungovat jako brzdové. Elektronika také dokáže detekovat změny frekvence šlapání a stoupání a odpovídajícím způsobem upravovat výkon.

PikaBoost obsahuje také port USB, takže jej můžete použít jako powerbanku pro telefon a další elektronická zařízení. K jednotce lze navíc přikoupit další akumulátory, které se k ní jednoduše připojí a zdvojnásobí dojezd. K dalším zajímavostem patří Bluetooth zámek, jež automaticky uzamkne jednotku, aby nemohla fungovat, jakmile se majitel ocitne mimo dosah.

PikaBoost obsahuje také port USB, takže jej můžete použít jako powerbanku pro telefon a další elektronická zařízení. K jednotce lze navíc přikoupit další akumulátory, které se k ní jednoduše připojí a zdvojnásobí dojezd. K dalším zajímavostem patří Bluetooth zámek, jež automaticky uzamkne jednotku, aby nemohla fungovat, jakmile se majitel ocitne mimo dosah.

Nesporně zajímavou sadu pro konverzi kola na elektrokolo lze pořídit v předprodeji na Kickstarteru za akční cenu 299 amerických dolarů (v přepočtu cca 7 260 Kč). Předpokládaný termín zahájení dodávek je v březnu 2023. Poté výrobce počítá s doporučenou maloobchodní cenou 599 dolarů (cca 14 540 Kč).

Nesporně zajímavou sadu pro konverzi kola na elektrokolo lze pořídit v předprodeji na Kickstarteru za akční cenu 299 amerických dolarů (v přepočtu cca 7 260 Kč). Předpokládaný termín zahájení dodávek je v březnu 2023. Poté výrobce počítá s doporučenou maloobchodní cenou 599 dolarů (cca 14 540 Kč).

Během 30 sekund můžete udělat ze svého kola elektrokolo. Stačí namontovat motor na sedlovku

Během 30 sekund můžete udělat ze svého kola elektrokolo. Stačí namontovat motor na sedlovku

Na crowdfundingových webech lze najít stovky zajímavých projektů. Určitě k nim patří i Livall PikaBoost – elektrický motor určený k instalaci na sedlovku jízdního kola. Zařízení váží i s baterií tři kilogramy a na jedno nabití má nabídnout dojezd až 30 kilometrů.
Na Kickstarteru se tento nápad setkal s nečekaným úspěchem – ačkoli autoři chtěli původně získat částku 25 480 dolarů (cca 618 tisíc korun), podařilo se jim přesvědčit bezmála 1500 zájemců. Čtyřicet dní před koncem kampaně tak vybrali 581 388 amerických dolarů (tj. asi 14,1 milionů korun).
Zařízení má tvar kvádru se zaoblenými hranami, který se pomocí jednoduchého mechanismu upne na sedlovku nad zadní kolo. Uvnitř se nachází elektronika, baterie s kapacitou 234 Wh a elektrický motor s výkonem 250 wattů. Přenos pohybu zajišťuje váleček, spočívající na horní části zadního kola bicyklu.
„Po montáži jednotky, motorizovaného náboje a akumulátoru (tzv. sady pro konverzi na elektrokolo) můžete ze svého starého kola udělat elektrokolo pro jízdu v náročném terénu a celkově plynulejší jízdu, a snížit tak zátěž vašich kloubů.“ láká výrobce potenciální zájemce.
12
Fotogalerie

Z kola za 30 sekund elektrokolo. Stačí namontovat motor na sedlovku

Další zajímavý projekt, který má počátky v crowdfundingu. Livall PikaBoost je elektrický motor určený k jednoduché instalaci na sedlovku jízdního kola. Zařízení váží i s baterií tři kilogramy a na jedno nabití má nabídnout dojezd až 30 kilometrů.

Na Kickstarteru se tento nápad setkal s nečekaným úspěchem – ačkoli autoři chtěli skromných 25 480 hongkongských dolarů (cca 75 tisíc korun), přesvědčili více než 3 000 zájemců a za celou dobu kampaně vybrali téměř 10 miliónů HKD (29 milionů korun). Svůj závazek nakonec splnili a expedovali produkt všem přispěvatelům.

Livall PikaBoost

Kvádr se zaoblenými hranami se pomocí jednoduchého mechanismu upne na sedlovku nad zadní kolo. Uvnitř se nachází elektronika, baterie s kapacitou 234 Wh a elektrický motor s výkonem 250 wattů. Přenos pohybu zajišťuje váleček, spočívající na horní části zadního kola.

„Po montáži jednotky, motorizovaného náboje a akumulátoru (tzv. sady pro konverzi na elektrokolo) můžete ze svého starého kola udělat elektrokolo pro jízdu v náročném terénu a celkově plynulejší jízdu, a snížit tak zátěž vašich kloubů.“ láká výrobce potenciální zájemce.

Rychlá instalace bez nutnosti použití nářadí je výhodou oproti mnoha konverzním sadám, dalším kladem je možnost používání na více kolech.

Váleček, zajišťující přenos síly mezi elektrickým motorem a kolem, je dle výrobce odolný proti opotřebení a má jemný dezén, takže může fungovat s různě širokými pneumatikami i za mokra. Samotná jednotka je odolná proti vodě a prachu dle normy IP66.

Klíčovou otázkou zůstává, jak zařízení zajistí dostatečný přítlak pohonného válečku k plášti kola, aby byla pomoc elektrického motoru dostatečná.

Chytré vychytávky

PikaBoost lze používat ve třech různých režimech. V režimu Cruise jednotka automaticky udržuje rychlost, i když jezdec přestane šlapat. V režimu Roll se jednotka zapojí a poskytuje dodatečnou asistenci při jízdě do kopce nebo po nerovném terénu, ale na rovině a z kopce se automaticky vypne. Konečně v režimu Exercise klade prostřednictvím rekuperačního brzdění odpor, takže si při jízdě zacvičíte.

Součástí PikaBoostu je řada elektronických prvků, jež snímají pohyb. Díky sadě akcelerometrů rozpozná, když cyklista začne brzdit, přeruší napájení motoru a aktivuje rekuperační brzdění. Integrované zadní světlo v takovém případě funguje jako brzdové. Elektronika také dokáže detekovat změny frekvence šlapání a stoupání a odpovídajícím způsobem upravoví výkon.

PikaBoost obsahuje také port USB, takže jej můžete použít jako powerbanku pro telefon a další elektronická zařízení. K jednotce lze navíc přikoupit další akumulátory, které se k ní jednoduše připojí a zdvojnásobí dojezd. K dalším zajímavostem patří Bluetooth zámek, jež automaticky uzamkne jednotku, aby nemohla fungovat, jakmile se majitel ocitne mimo dosah.

Přichází druhá generace

Vývoj se nezastavuje, takže v srpnu tohoto roku následovalo představení druhé generace LIVALL PikaBoost 2. Na crowdfundingovém webu Indiegogo aktuálně probíhá kampaň, v jejímž rámci se dosud podařilo vybrat od 913 přispěvatelů celkem 351 661 amerických dolarů (bezmála 8 milionů korun).

LIVALL PikaBoost 2 LIVALL PikaBoost 2

Za příspěvek ve výši 279 dolarů (cca 6300 Kč) lze získat startovací balíček s baterií s kapacitou 158 Wh, dálkový ovladač na řídítka, blatník a nabíjecí kabel s konektorem USB-C. Novinka má jmenovitý výkon motoru 250 wattů a špičkový výkon až 500 wattů.

Výrobce udává, že doba montáže nepřesáhne jednu minutu, přičemž přídavný motor je kompatibilní se všemi typy pneumatik. Baterie je vyměnitelná, přičemž volit lze mezi dvěma kapacitami: 158 Wh, nebo 220 Wh. S to větší lze prý na jedno nabití ujet až 96 kilometrů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud