A proč se tak bojí sonického třesku? Když jsem byl malý, tak to práskalo host často a nikomu to nevadilo.
Protoze je to vlna s velkou energii a muze snadno poskodit to letadlo. Podobne jako okna na zemi a tak.Proto je snaha energii te vlny minimalizovat.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 11. 2024 22:38
Vlny zakázat!
Bulvarizátor titulků jel dneska o prémie? Jinak si nedovedu vysvětlit titulek "Z Londýna do New Yorku za 3,5 hodiny? Zkušební stroj Boom Supersonic dosáhl rekordní výšky" u článku, pojednávajícím o tom, že trošku přerostlý model letadla vystoupal do 25 tisíc stop a letěl rychlostí, jakou létá i to nejtuctovější dopravní letadlo.mimochodem, ten přepočet na kilometry je špatně. Převod mach -> kilomtery závisí na výšce, což autor nezohlednil a jeho přepočet platí na hladině moře.Ve výšce 25000 stop odpovídá M0,82 nějakým 910 km/h "proti zemi".
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 11. 2024 00:41
Pane Kiliane, nepiste prosim o technickych vecech, kterym veskrze ocividne nerozumite. Cist to taha za usi. Kuprikladu veta "... speciální přívody vzduchu, které umožňují účinnější zrychlení..." je totalni hovadina. Jak mohou privody vzduchu umoznovat zrychleni? Otazka zni proc pise clovek, ktery nema technicky rozhled, na webu se jmenem veda a technika.
Nerozumím letectví ani nejsem autor.Ale pod speciálním přívodem vzduchu si představuji systém, který do motoru dodává vzduch, ve kterém je kyslík. Přičemž aby letadlo dosáhlo vysoké rychlosti, musí do ní zrychlit, protože původně stojí na povrchu a nehýbe se.A protože se vzduch chová za různých okolností různě, bude potřeba tento vstup optimalizovat pro různé varianty, zejména pak tlaky a rychlosti. Tady bych řekl, že tvar těchto vzduchový vstupů upravili tak, aby to dodávalo více vzduchu v nižších rychlostech, a tak umožnilo rychlejší zrychlení na výslednou rychlost.Ten vzduch je tam potřeba, protože obsahuje kyslík, ten se pak spaluje v motoru. Když tam toho vzduchu pošlete moc, budete mít zbytečně velký odpor. Když ho tam dáte málo, získáte nižší výkon a v důsledku horší zrychlení.Přičemž finální rychlost může zůstat stejná, protože ve vyšších rychlostech se to bude chovat lépe.Asi by se to dalo napsat lépe, pokud vím jak, tak to autorovi navrhu, v tomto případě si na nic takového netroufám. Nicméně zrovna z této části docela chápu, o co asi šlo.Mnohem větší problém vidím v té rychlosti vyjádřené v poměru k rychlosti zvuku, která je jaksi v různých výškách různá, a tak, jak je to napsané, tomu nevěřím, a jsem líný si to přepočítat. Připomíná mi to memy na téma "anything but metric".
Tím "speciálním" se nemyslí nic jiného, než omezovače rychlosti proudění vzduchu. Sací kanál vytvarujete tak, aby proudění vzduchu nepřekročilo rychlost zvuku a nezničilo proudový motor.
UTFG náporový motor
Ano, správně, v atmosféře je málo sraček, a tak musíme vyvíjet stroje, které jich tam vypustí ještě více. A proč? Aby miliardáři mohli ráno vykořisťovat lidi v Evropě a ještě ten den v Americe?
Přesně tak. V Americe je v noci hezky, ale jakmile ráno přistane první letadlo s miliardářem, tak se spustí vykořisťování až do večera.
Nebyt tech tvych vykoristovatelu, tak bys zrejme budoval socialisticke zrizeni s pocitaci na bazi elektronek a nepsal svoje blaboly tady.
Tak ještě že aspoň vy ekofašisti to zachraňujete tím, že zbytečně nepálíte elektriku na psaní debilních příspěvků do diskuzí - oh... wait!
Článek říká opak, doslova tvrdí, že to letadlo je ekologické. Pokud s tím nesouhlasíte, což se dá pochopit, je to dost troufalé tvrzení, tak by to chtělo přednést nějaký argument.
Tahle varianta greenwashingu je realne dost prijatelnejsi nez blaboly o vodikovych / elektrickych airlinerech. Budme radi za to, ze rudozelene besneni ma, byt vyslovene omylem, aspon nejaky prinos. :o)))
Co je na tom troufaleho? Bude to palit vic paliva, nez podzvukova letadla. To je prosty fakt.
Prave proto je to troufale.(Zda se mi, ze jste muj komentar spatne interpretoval, protoze prave na to narazim)
Jojo, nemáš to jednoduchý...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.