Z Londýna do Sydney za 4 hodiny? Pro hypersonické letadlo to v roce 2030 bude hračka

Názory k článku

22. 10. 2019 08:10 | Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

Zázračné akumulátory se už příliš okoukaly, tak jste založili rubriku "Zázračná letadla"? Kolik jich každý měsíc cca plánujete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Johny004  |  22. 10. 2019 08:19  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Idea dobrá tak maximálně pro dron Protože by mne zajímalo, jak by to extrémní přetížení zvládl člověk při takový rychlosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jjfb  |  22. 10. 2019 09:04  |  Android Chrome 77.0

Neslyšeli jste svatou Grétu? Nikam se lítat nebude!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  22. 10. 2019 09:08  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

Kosmické letadlo a levné?
Nemuselo by to být ani dražší než normální letadlo, protože by to letělo ve vyšších výškách než letadlo. Ty vyšší výšky by se ale vyplatily pouze pro velmi vdálené lety.
Dostat se do těchto výšek není zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vestor  |  22. 10. 2019 09:13  |  Android Chrome 77.0

Sice technicky zajímavé, ale nemyslím že se komerčně uživí. Tohle zabilo i Concorde, prostě nebylo tolik pasažérů, aby to zaplatilo extrémní náklady. A to Concorde létal v dobách, kdy se většině dohod řešila osobně. Dnes má každý email v mobilu a hromadná telekonference přes Skype stojí pár drobných.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  22. 10. 2019 09:13  |  Microsoft Windows 7 Firefox 69.0

aby to v 2030 komercne lietalo, uz dnes by musel byt testovany prototyp. a o tom by sme uz urcite poculi. takze ja tipujem tak 15 rokov od prototypu, ak vobec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk75  |  22. 10. 2019 09:36  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Hypersonické, extrémně horké teploty, vysokorychlostní proudění vzduchu.
To jsou krásné termiti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 10. 2019 09:47 | Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.90

Já bych ty motory nepřeceňoval, JX-4 "Whiplash" má ve vzduchu lepší tah i ISP a ve vakuu už radši používám "Wolfhounda" s ISP 380.SABRE je taková nouzovka dobrá tak mezi 25 a 35 tisíci metrů.Ale abych nebyl nespravedlivý, na SSTO je skvělý, bez něj se dělají podstatně hůř.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bumerang  |  22. 10. 2019 10:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Zaujimave, ze ani Airbus ani Boeing sa do toho nehrnu napriek tomu ze maju peniaze a obrovske mnozstvo znalosti a skusenosti v oblasti stavby lietadiel ale nejake dve statne agentury ktore o stavbe lietadiel nevedia nic trufaju si take lietadlo navrhnut a postavit, dokonca tu mame aj datum 2030. Podla mna to vyzera na banalny tunel statnych agentur v ktrom sa rozkradne par miliard $$$, v 2030 si uz nikto ani nespomenie ze nejaka agentura nieco slubovala:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pety  |  22. 10. 2019 11:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Greténi to stejně zatrhnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jankomrska  |  22. 10. 2019 11:23  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Osobně si myslím, že je v dnešní době "jednodušší" vypravit 10 lidí na Mars než připravit komerční létání na pomezí vesmíru pro pravidelné dálkové lety.Nejde o to, jestli bude připravený stroj, ale o bezpečnost pasažérů, jakákoliv drobná chyba totiž bude znamenat obrovskou katastrofu.
Např. přeženu rychlost a skončím ve vesmíru na oběžné dráze, ztratím ovladatelnost (ve vesmíru snadno, protože musím mít řídící trysky) a v lepším případě se zřítím dolů, taky se to může rozpadnout při vstupu do hustější atmosféry. Ztráta vzduchu dekomprese už je pouze taková maličkost.A ve vzduch kupodivu platí pravidlo, že se dobře přidává a letí, ale mnohem hůře brzdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
piErcE  |  22. 10. 2019 12:43  |  Macintosh OS X Safari 13.0

a ja se klidne vsadim, ze v roce 2030 nic takoveho nebude.se divim, ze vtm publikuje takove blaboly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndyF2  |  22. 10. 2019 12:54  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

Poznamka pod ciarov. Do roku 2030 ich davno predbehne SpaceX. Starship ma lietat nielen na Mesiac a Mars ale aj dialkove pozemske lety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
T. Nowak  |  22. 10. 2019 13:59  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

Věda a Technika Mládeži...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TFSi  |  22. 10. 2019 17:03  |  Microsoft Windows 7 Firefox 68.0

Zeptám se asi jako úplný blbec, ale: to do roku 2030 dokáží konstruktéři tohoto letadla nějak ohnout fyzikální zákony?
Pokud se nepletu,tak nad pevninou se nadzvukově létat nesmí (vyjma vojenských letadel) a to kvůli sonickému třesku. Takže pokud odstartují v Londýně, tak stejně poletí hodinu podzvukově aby se dostali nad otevřené moře kde na to konečně šlápnou jenom proto aby před Newfoundlandem opět zpomalili a potom další hodinu a půl poletí nad Kanadským a Americkým pobřežím aby přistáli v NY... A jak to tedy chtějí stihnout za hodinu????
A cesta do Austrálie na tom není o moc lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  22. 10. 2019 18:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

Určitě, takže uvidíme až v roce 30'. Ono v té době už na tom bude klima hodně špatně, Grétl říká, že do 12 let to zabalíme (jako lidé, na změnu není ani 18 měsíců!!)), takže jen tak někdo povolení k provozu podobných monster nevydá a stejně mám o ziskovost vážnou obavu. Co bylo návrhů na tisíc pohonů v jedné mašině, které se postupně budou zapínat, vypínat, start/přistání proudový motor, let náporový/raketový a kde nic, tu nic. Vše ztroskotává na vysoké výrobní náročnosti, neefektivitě a nevím na čem ještě. Z hlediska pohody lidí a zpomalení jejich tempa by možná nebyla od věci obří vzducholoď (helium* místo vodíku) jakou byl třeba Graf Zeppelin (LZ 127), postavená samozřejmě moderními postupy a se současnými znalostmi. Místo lidí, by ji servis na zemi mohly zajišťovat drony.
* Věřím, že v USA najdou další ložiska, zatím hlásí, že nová ne a ne nalézt a cena plynu raketově roste, dnes je snad 20x dražší než před pár lety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  29. 10. 2019 02:50  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Vsechna tahle superrychla letadla maji stejny problem jako mel Concorde a to je pomer cena vykon. Na strane ceny jsou extremni naklady, protoze supersonic znamena vyrazne drazsi letadlo, vyrazne vice paliva a vyrazne narocnejsi udrzbu, tj. v souctu masivne horsi ekonomickou efektivitu.
Na strane vykonu pak mate jen zkraceni doby letu, jenze tam je problemem fakt, ze diky tomu, ze i standardni letadla jsou sama o sobe velmi rychla, tak se rychle narazi na mezni utilitu. To realne zkraceni je totiz minimalni. Businessem leteckych spolecnosti neni letani, ale presun osob z bodu A do bodu B. To u zakaznika casove znamena nejenom let, ale baleni a priprava na nej, presun na letiste, checkin, security, pasovka a imigracni, nalozeni do letadla, a nutne rezervy na nenadale problemy, vlastni let a nasledne opet vylozeni z letadla, pasovka a imigracni, zavazadla, chozeni po letisti, cekani na taxik, odjezd do hotelu, vybaleni si a casto i rovnou spanek tudiz vlastni cinnost az druhy den. Tohle dohromady pri presunu na delsi vzdalenost zabere beznemu cestujicimu desitky hodin, to jestli usetri tri hodiny rychlejsim letadlem mu v celkovem souctu treba dvaceti petadvaceti hodin mezi casovymi body funguji v lokalite A a funguji v lokalite B uz nic moc nezachrani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor