Nevěřím tomu, takových projektů už bylo a stále shoří na vývoji motoru (raketový motor jim totiž nikdo nepovolí), respektive motorů, protože bez screamjet se neobejdou. Dvouproudové motory použít nemohou, především pro výškové a rychlostní omezení. Druhým problémem je konstrukce sacích kanálů, které musí zbrzdit proudění vzduchu na na podzvukové rychlosti. Rázová vlna by motor roztrhla. A pak tu máme problém teplot a materiálu. U dvouproudových motorů je zkrátka limit Mach3 a dál to prostě nejde. Obávám se, že nebudou stačit ani jednoproudové konstrukce s proměnlivým řízením sání, protože při rychlostech Mach 3.2 (stále platný rekord SR-71) dosahovala teplota proudícího vzduchu na vstupu 320 °C, v sacím kanále (přemostění) naměřili 489 °C. Proudové motory tedy ne a pod Mach 5 zase nebude fungovat scramjet, čili na zrychlení a vynesení do požadované výšky budou potřeba náporové motory (ramjet), které ovšem do Mach 0.5 nejsou schopné fungovat. Čili v tomto případě jde o slepou uličku, dokud někdo nevymyslí efektivní hybridní motor (zkouší se to od roku 1962). Zatím se tak nestalo a všechno jsou jen experimentální pokusy, které nejsou v praxi ani vyzkoušené, natož spolehlivé, bezpečné a efektivní. Vynést to pomocí raketových motorů (urychlovačů-boosterů ... mj. se používají i pro nákladní letouny) sice není problém, ale neumím si představit, že by takový stroj někdo poslal na vyčkávací okruh, protože experimentální stroje a speciály mají trochu jinou prioritu a rozhodně ve frontě nečekají. Také nelétají v nepříznivých povětrnostních podmínkách, protože jak prokázali testy s X-15 (17. ledna 1963 let 77 pilot Joe Walker), při rychlosti Mach 3.9 došlo k zásahu vzdušného proudění a pilot byl na 1.3 vteřiny vystaven přetížení 24 G, to je dost na to, aby to běžnému a roky netrénovanému v minimální kondici, v pohodlném sedadle, ... rozlámalo páteř. Pokud budou mít 60-100 miliard dolarů a 20 let času, možná problémy vyřeší a dokáží postavit letuschopný stroje, který bude vyžadovat dlouhé roky dalšího testování ... zkrátka jen další nadšenecký projekt (studie proveditelnosti), ze kterého možná vzejde nějaké know-how, které se využije v dalších projektech, ale nic hlubšího v tom není. Takových projektů už tu bylo.