Z Los Angeles do Tokia za hodinu. Hypersonické letadlo Stargazer má létat devětkrát rychleji než zvuk

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 18

Názory k článku

21. 06. 2022 10:53

Jo, napřed e poletí hypermoderní ekologickou vzducholodí, a potom, aby se stíhalo, se poletí tímhle. To dává smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2022 09:47

"V ideálním případě by letenky na Stargazer mohly stát přibližně stejně jako letenka do první třídy v běžném komerčním letadle."
Kolik to asi spálí paliva, jak nákladná bude údržba a vlastně cena celého letounu? A rozloží se to jen mezi 12 cestujících.... cenu letenky bych spíš viděl tak na půlroční rozpočet menší firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2022 05:41

Fantasmagorie. Ale když jim to vynáší proč ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2022 00:13

Nevím, tohle už mi přijde příliš nebezpečné. Condord skončil právě kvůli vysoké poruchovosti a úmrtí. o provozních nákladech ani nemluvě. To mi řekněte, kdo by potřeboval létat přes celý svět za hodinu? Maximálně nějaký workoholik, který by se chtěl rychle vykoupat v moři a večer zase letět domů .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2022 17:28

Když to nebude mít logo Boeing … tak proč ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2022 15:57

"Od svého založení v roce 2020 firma získala investice ve výši 32 milionů dolarů ze soukromých zdrojů a další milion dolarů od vlády"no nevím.. ale nestál vývoj Concordu spíš o řád víc ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2022 13:45

To těžko, ale chápu, že každá pitomost musí v nadpisu znít minimálně bombasticky. Stačí si uvědomit omezení a hned se to sype jako dům z karet. Tak schválně, kolik času asi bude stroj potřebovat k dosažení výšky a prostoru, stejně tak pro brždění a návrat do letového koridoru pro závěrečnou, tedy přistávací fázi. Ale jo, pokud přestanou existovat veškeré předpisy, omezení a žádná ostatní letadla, tak to půjde, nicméně nebude v tom sedět ani člověk. Aby to šlo stihnout, tedy přelet ±8800 km, bude potřebovat minimálně raketový motor, který stroji udělí požadovanou rychlost a výšku. Takže aby to stihl, nelze počítat se řízením tahu a tedy snižováním přetížení např.: motory SSME raketoplánů snižují tah při dosažní přetížení 3.0 G a udržují tak nejvyšší přetížení 3.1 G, tak či onak v tom sedí lidé ve špičkové kondici s dlouhým tréninkem a sedačkami "v leže", aby co nejvíce snížili účinky přetížení na člověka. To samé platí o brždění. V přežitelných hodnotách nemají šanci stihnout ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2022 11:45

Kolik milionů bude stát letenka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor