Nedávno byla představena druhá generace Tesla Roadsterů, která umí zrychlit z 0 na 100 za 1,9 sekundy. Tvůrci elektromobilu XING Mobility 1 Megawatt, přezdívaného Miss R, však slibují, že tento rekord překonají alespoň o jednu desetinu vteřiny. Foto: XINGMobility

Nedávno byla představena druhá generace Tesla Roadsterů, která umí zrychlit z 0 na 100 za 1,9 sekundy. Tvůrci elektromobilu XING Mobility 1 Megawatt, přezdívaného Miss R, však slibují, že tento rekord překonají alespoň o jednu desetinu vteřiny. | Foto: XINGMobility

Start-up sídlící v hlavním městě Čínské republiky, jež je známá spíše pod názvem Tchaj-wan, ale nemá ambice stát se automobilkou.  Foto: XINGMobility

Start-up sídlící v hlavním městě Čínské republiky, jež je známá spíše pod názvem Tchaj-wan, ale nemá ambice stát se automobilkou. | Foto: XINGMobility

Jeho zakladatelé by raději výrobcům aut, autobusů i lodí dodávali konkrétní součástky či technologická řešení. Foto: XINGMobility

Jeho zakladatelé by raději výrobcům aut, autobusů i lodí dodávali konkrétní součástky či technologická řešení. | Foto: XINGMobility

Závoďáky jim tak slouží pouze coby jakési testovací subjekty a současně účinné marketingové zbraně. Foto: XINGMobility

Závoďáky jim tak slouží pouze coby jakési testovací subjekty a současně účinné marketingové zbraně. | Foto: XINGMobility

Miss R kupříkladu představuje skládací systém baterií, jenž připomíná dětskou stavebnici. Jedna část obsahuje 42 lithium-iontových článků, přičemž do dotyčného modelu se jich vleze celkem 98. Chlazení všech 4116 článků pak zajišťuje nehořlavá a nevodivá kapalina 3M Novec 7200. Foto: XINGMobility

Miss R kupříkladu představuje skládací systém baterií, jenž připomíná dětskou stavebnici. Jedna část obsahuje 42 lithium-iontových článků, přičemž do dotyčného modelu se jich vleze celkem 98. Chlazení všech 4116 článků pak zajišťuje nehořlavá a nevodivá kapalina 3M Novec 7200. | Foto: XINGMobility

Žádné super rychlé dobíjení ale nečekejte. Tchajwanský podnik našel úplně jiné řešení – akumulátory si prostě vyměníte. Podle dostupných informací to zabere jen cca 5 minut. Foto: XINGMobility

Žádné super rychlé dobíjení ale nečekejte. Tchajwanský podnik našel úplně jiné řešení – akumulátory si prostě vyměníte. Podle dostupných informací to zabere jen cca 5 minut. | Foto: XINGMobility

Další výhodou je možnost vyjet mimo silnici do náročnějšího terénu.  Foto: XINGMobility

Další výhodou je možnost vyjet mimo silnici do náročnějšího terénu. | Foto: XINGMobility

První plně funkční prototyp má být kompletně otestován na konci roku 2018, přičemž zákazníci by měli jedno z 20 vozidel (jde o limitovanou edici) obdržet o rok později. Foto: XINGMobility

První plně funkční prototyp má být kompletně otestován na konci roku 2018, přičemž zákazníci by měli jedno z 20 vozidel (jde o limitovanou edici) obdržet o rok později. | Foto: XINGMobility

Musí však počítat s tím, že za něj zaplatí okolo 1 milionu dolarů, tzn. asi 21,5 milionů českých korun – sumu, za kterou by si mohli koupit hned 5 nových Tesla Roadsterů. Foto: XINGMobility

Musí však počítat s tím, že za něj zaplatí okolo 1 milionu dolarů, tzn. asi 21,5 milionů českých korun – sumu, za kterou by si mohli koupit hned 5 nových Tesla Roadsterů. | Foto: XINGMobility

Hlavním vyzyvatelem bude nový Roadster od Tesly. Ten nabídne zrychlení od desetinu sekundy horší.

Hlavním vyzyvatelem bude nový Roadster od Tesly. Ten nabídne zrychlení od desetinu sekundy horší.

Elon Musk však už při představení Roadsteru říkal, že se jedná o výchozí hodnoty standardního vozu a po vyladění bude schopen ještě lepších výkonů.

Elon Musk však už při představení Roadsteru říkal, že se jedná o výchozí hodnoty standardního vozu a po vyladění bude schopen ještě lepších výkonů.

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi.

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Start-up sídlící v hlavním městě Čínské republiky, jež je známá spíše pod názvem Tchaj-wan, ale nemá ambice stát se automobilkou.  Foto: XINGMobility
Jeho zakladatelé by raději výrobcům aut, autobusů i lodí dodávali konkrétní součástky či technologická řešení. Foto: XINGMobility
Závoďáky jim tak slouží pouze coby jakési testovací subjekty a současně účinné marketingové zbraně. Foto: XINGMobility
Miss R kupříkladu představuje skládací systém baterií, jenž připomíná dětskou stavebnici. Jedna část obsahuje 42 lithium-iontových článků, přičemž do dotyčného modelu se jich vleze celkem 98. Chlazení všech 4116 článků pak zajišťuje nehořlavá a nevodivá kapalina 3M Novec 7200. Foto: XINGMobility
20
Fotogalerie

Z nuly na sto za 1,8 sekundy! I to slibuje elektromobil XING Mobility 1 Megawatt

Nedávno byla představena druhá generace Tesly Roadster, která umí zrychlit z 0 na 100 za 1,9 sekundy. Tvůrci elektromobilu XING Mobility 1 Megawatt, přezdívaného Miss R, však slibují, že tento rekord překonají alespoň o jednu desetinu vteřiny.

Start-up sídlící v Tchaj-pej nemá ambice stát se automobilkou. Jeho zakladatelé by raději výrobcům aut, autobusů i lodí dodávali konkrétní součástky či technologická řešení. Závoďáky jim tak slouží pouze coby jakési testovací subjekty a současně účinné marketingové zbraně.

Miss R kupříkladu představuje skládací systém baterií, který připomíná dětskou stavebnici. Jedna část obsahuje 42 lithium-iontových článků, přičemž do dotyčného modelu se jich vejde celkem 98. Chlazení všech 4116 článků pak zajišťuje nehořlavá a nevodivá kapalina 3M Novec 7200.

Žádné super rychlé dobíjení ale nečekejte. Tvůrci z Tchaj-wanu našli jiné řešení – akumulátory si prostě vyměníte. Podle dostupných informací to zabere jen 5 minut. Další výhodou je možnost vyjet mimo silnici do náročnějšího terénu.

Missy R bude pohánět čtveřice motorů o celkovém výkonu 1000 kilowattů (1341 koní). Ty dokáží vůz rozpohybovat k maximální rychlosti 270 km/h.

První plně funkční prototyp má být kompletně otestován na konci roku 2018, přičemž zákazníci by měli jedno z 20 vozidel (jde o limitovanou edici) obdržet o rok později. Musí však počítat s tím, že za něj zaplatí okolo 1 milionu dolarů, tzn. asi 21,5 milionů českých korun – sumu, za kterou by si mohli koupit hned 5 nových Tesla Roadsterů.

Zdroj: XINGMobility

Určitě si přečtěte

Články odjinud