Z VESMÍRU: NASA otestuje novinku. Rádiovou komunikaci se satelitem nahradí laser

Rádiová komunikace satelit – Země se používá odjakživa. Potřebujete obří parabolu na Zemi, rozměrné zařízení na satelitu, které pak plýtvá energií, aby vyzářilo široký kužel signálu požadovaným směrem. Výsledkem je komunikace sice spolehlivá, ale pomalá.

NASA teď zkusí nahradit rádio laserem. Výhodou je o několik řádů vyšší přenosová rychlost, úspora energie, rozměrů i hmotnosti a menší jsou i komunikační jednotky na zemi. Ale pochopitelně jsou tu i nevýhody. Laser je složitější vyrobit a musí být zcela přesně zacílený, jinak se spojení nenaváže.

A proč NASA zkouší lasery až teď? Vždyť SpaceX už má laserové satelity Starlink na orbitě…

Minulé díly Z VESMÍRU:

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Diskuze (11) Další článek: Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle

Témata článku: Vesmír, Video, SpaceX, NASA, Z vesmíru, Země, Energie, Satelit, Komunikace, Laser, Rádio, Novinka, Rádiová komunikace, Parabola, Satelitní komplety na Heureka.cz

Vypadá jako iPhone 14 Pro Max, ale zdání klame. Čínská kopie však stojí jen dvacetinu toho, co originál

** Kopii iPhonu 14 Pro Max dnes pořídíte o 90% levněji, než originál ** Krabička je stejná, telefon má samozřejmě jiný hardware i výkon ** I přesto máte pocit, že držíte skutečný iPhone

ČínaKopie
Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS