Z VESMÍRU: O Semjorce, americkém strachu a německých raketách, které padaly

Od vypuštění družice Sputnik uplynulo 64 let. Pro Sověty to byl velký triumf, zato Američany naprosto děsila myšlenka, že na orbitě může čekat na povel bomba tisíckrát ničivější než ta z Hirošimy.

Mimochodem tehdejší raketa R-7 „Semjorka“ postupně iterovala a její nástupci se v ruském vesmírném programu používají dodnes. Američané jsou na tom vlastně podobně. Tehdy ještě neznámou raketovou střelnici (dnes známou jako Kosmodrom Bajkonur) objevili díky průzkumnému letounu U2. Ten se v mnohokrát vylepšené verzi také používá dodnes.

Svůj raketový program měli i Němci, ale rakety jim padaly – velmi často na Londýn, nebo Antverpy… Přesto udělaly velkou službu pro dobývání vesmíru.

Podívejte se na předchozí díly Z VESMÍRU:

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Váš názor Další článek: Rychlý bezdrát i pro starší počítač. D-Link vyrobil první síťovku s Wi-Fi 6 do USB

Témata článku: Video, Vesmír, Z vesmíru, Raketa, Rusko, Družice, Výročí, Londýn, Antverpy, Hirošima, Bomba, Vesmírný program, Kosmodrom Bajkonur, Sputnik, Strach, Střelnice

Nejnovější expedice v No Man

Nejnovější expedice v No Man's Sky vás uvězní na písečné planetě

No Man's Sky přidává další obsah a další poutavé dobrodružství.

No Man's SkyVideo