Z VESMÍRU: O Semjorce, americkém strachu a německých raketách, které padaly

Od vypuštění družice Sputnik uplynulo 64 let. Pro Sověty to byl velký triumf, zato Američany naprosto děsila myšlenka, že na orbitě může čekat na povel bomba tisíckrát ničivější než ta z Hirošimy.

Mimochodem tehdejší raketa R-7 „Semjorka“ postupně iterovala a její nástupci se v ruském vesmírném programu používají dodnes. Američané jsou na tom vlastně podobně. Tehdy ještě neznámou raketovou střelnici (dnes známou jako Kosmodrom Bajkonur) objevili díky průzkumnému letounu U2. Ten se v mnohokrát vylepšené verzi také používá dodnes.

Svůj raketový program měli i Němci, ale rakety jim padaly – velmi často na Londýn, nebo Antverpy… Přesto udělaly velkou službu pro dobývání vesmíru.

Podívejte se na předchozí díly Z VESMÍRU:

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Váš názor Další článek: Rychlý bezdrát i pro starší počítač. D-Link vyrobil první síťovku s Wi-Fi 6 do USB

Témata článku: Vesmír, Video, Z vesmíru, Raketa, Rusko, Družice, Výročí, Vesmírný program, Sputnik, Londýn, Střelnice, Hirošima, Strach, Bomba, Antverpy, Kter, Kosmodrom Bajkonur

Srovnávací test: Wi-Fi 6 mesh do 5 000 Kč. Víc antén neznamená lepší signál, vyhrály nenápadné krabičky

Pro pokrytí domů či větších bytů rychlou Wi-Fi je ideální mesh řešení, a to takové, které už myslí na budoucnost, a tedy podporuje Wi-Fi 6. Otestovali jsme jich pro vás rovnou osm.

Srovnávací testRouterWi-Fi
Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft
Největší proměna Outlooku za dlouhá léta. Takhle bude nový pošťák vypadat

**Outlook postavený na webovém základě už podporuje osobní účty Microsoft. **Testování se tak rozšiřuje na jednotlivce, program má však k dokončení stále daleko. **Za pár týdnů bude sjednoceným pošťákem nahrazena také Pošta.

E-mailOutlookOutlook.comMicrosoft